Svet
169 ogledov

Potniki Adrie Airways prvi na svetu poleteli z airbusom A320

Slovenija 14.11.2013  hangar podjetja Adria Airways Tehnika kjer obnavljajo leta Saša Despot
Adria Airways je prva na svetu izvedla komercialni let z letalom airbus A320. Slovenski prevoznik v svoji floti trenutno nima omenjenega modela letala, je pa eno v pridobivanju.

V povezavi s strmoglavljenjem letala airbus A320 nemškega nizkocenovnika Germanwings s 150 ljudmi na krovu, v francoskih Alpah, blizu kraja Barcelonette, je Maksimiljan Pele, direktor Adrie Tehnika, neodvisne vzdrževalne organizacije, ki vzdržuje letala flote slovenskega letalskega prevoznika Adrie Airways dejal, da je spremljal novico o nesreči.

"Ne poznamo nobenih vzrokov, zato je nemogoče definirati, ali gre za tehnično napako, napako pogojeno s pilotovo reakcijo ali celo s terorističnim dogajanjem. Dokler ne bomo vedeli, kaj je bil resničen vzrok, in GermanWings je naša stranka, bi bil maksimalno nekorekten, če bi ugibal, kaj bi lahko bil vzrok za nesrečo," je za Žurnal24 dejal Pele.

Skoraj 30 let slovenskih izkušenj

Adria in servisno podjetje Adria Tehnika ima po Peletovih besedah skoraj 30 let izkušenj s tem modelom letala in motorji. Sogovornik pojasnjuje, da Airbus A320 velja za eno najbolj varnih letal na svetu. Še več: "Adria je prvi airbus A320 dobila leta 1989, kar pomeni 26 let izkušenj v Adrii in Adria Tehniki. Adria je izvedla celo prvi komercialni let na svetu z letalom airbus A320 in tem tipom motorja. Več izkušenj, kot jih imamo na tem tipu letala, in na teh motorjih mi, jih nima nihče."

Pele dodaja, da gre za vrhunsko letalo. Airbus je moral zaradi velikega povpraševanja celo povečati proizvodnjo teh letal. Adria  Airways ima trenutno v uporabi dve letali A319, eno letalo A320 pa je v fazi pridobivanja. Gre za starejši tip letala.

Pele pravi, da posebne procedure po letalski nesreči ni. Zdaj so na vrsti raziskovalci, ki morajo najti črno skrinjico in ugotoviti osnovni razlog nesreče. Vse nadaljnje raziskave posledično tečejo v to smer, pravi Pele, ki pojasnjuje, da jim z Airbusom ni treba biti v kontaktu. "Lahko se zgodil, da bo po vzroku nesreče proizvajalec posegel po posodobitvah, in posodobil letala v vseh svojih flotah, po vsem svetu. To so običajni postopki. Najprej pa je treba vedeti, kaj je vzrok nesreče," pravi sogovornik, ki zagotavlja, da je servis letal, ne glede na to, ali gre za nizko cenovnega ponudnika, ali običajnega prevoznika, enak: "Servis letala je predpisan s strani proizvajalca. Procedura je pred vsakim letom enaka."

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.