Odločitev, da zapre evropski zračni prostor za letala boeing 737 max 8 in 737 max 9, je EASA sprejela po dveh smrtonosnih nesrečah tega tipa letala v petih mesecih.
Agencija za varnost zračnega prometa v EU za oba tipa letal zapira evropski zračni prostor ne glede na to, ali so letala poletela iz EU ali tretjih držav, ne glede na destinacijo ter ne glede na to, ali gre za evropske ali tuje letalske družbe, piše na spletni strani agencije.
Posamezne države so danes tekom dneva že zaprle ali napovedale zaporo zračnega prostora za omenjeni tip letala. "Varnost je na prvem mestu. Dokler ne bodo vsi dvomi razjasnjeni, sem ukazal takojšnje zaprtje nemškega zračnega prostora za vse boeinge 737 max," je že pred odločitvijo evropske agencije sporočil nemški minister za promet Andreas Scheuer. Nemškemu zgledu so sledile Francija, Nizozemska, Islandija, Italija in Belgija.
Za prizemljitev se je odločil tudi letalski prevoznik TUI Fly, ki je v lasti enega največjih evropskih organizatorjev počitnic in potovanj TUI. Družba ima 15 boeingov 737 max 8, ki so stacionirani v Veliki Britaniji, Belgiji, Luksemburgu in na Nizozemskem. Odločitev o prepovedi boeingov serije 737 max v zračnem prostoru so sprejeli tudi Singapur, Avstralija, Malezija in Oman. Svoje flote boeingov 737 max so prizemljili letalski prevozniki Norwegian Air Shuttle (18 letal), Turkish Airlines (12) in Icelandair (3).
Po ameriškem nebu še letijo
Ameriška Zvezna uprava za letalski promet (FAA) sicer še naprej vztraja, da ne bodo sprejeli nobene odločitve, dokler ne bodo prejeli novih dokazov. Boeingi 737 max 8 tako še naprej letijo po ameriškem nebu.
Številni Američani medtem na družbenih medijih izražajo dvom v varnost tega tipa letala in od ameriških letalskih družb zahtevajo zagotovila. Vse več je telefonskih klicev potnikov, ki želijo izvedeti, ali je za njihov let predviden sporni tip letala. Številni zahtevajo spremembo leta, če je za njihov let predviden boeing 737 max 8, poročajo tuje tiskovne agencije.
Dve strmoglavljenji v dobrih štirih mesecih
FAA je v Etiopijo, kjer je v nedeljo v strmoglavljenju boeinga 737 max 8 letalske družbe Ethiopian Airlines umrlo vseh 157 ljudi na krovu, poslala svoje strokovnjake, ki sodelujejo pri preiskavi nesreče.
To je bila že druga nesreča tega tipa letala v dobrih štirih mesecih. Oktobra lani je v Indoneziji strmoglavilo letalo nizkocenovnega prevoznika Lion Air, pri čemer je umrlo vseh 189 ljudi na krovu.
Boeing 737 max je sicer eno najnovejših in najnaprednejših komercialnih potniških letal na svetu.
Trump: Sodobna letala so preveč zakomplicirana za pilote
Medtem se je oglasil tudi ameriški predsednik Donald Trump, ki je na Twitterju ponudil svojo razlago: sodobna letala so preveč zakomplicirana za pilote.
"Letala postajajo veliko preveč zakomplicirana za letenje," je tvitnil in dodal, da morajo letala dandanes pilotirati računalniški strokovnjaki. "Ne vem za vas, a jaz si ne želim, da je Albert Einstein moj pilot. Želim si velike strokovnjake za letenje, ki lahko preprosto in hitro prevzamejo nadzor nad letalom!" je zapisal.
"To opažam ves čas pri številnih izdelkih. Vedno se poskuša iti en nepotreben korak naprej, ko je staro in preprostejše pogosto veliko boljše," je svoje mnenje predstavil Trump.