V zadnjih 24 urah ni bilo več nobenega potrjenega signala, ki bi lahko reševalcem olajšal iskanje mesta zadnjega počitka malezijskega letala v globinah Indijskega oceana. Letalo, namenjeno iz malezijske prestolnice Kuala Lumpur v Peking, je izginilo 8. marca z 239 ljudmi na krovu, baterije v oddajniku dveh črnih skrinjic pa zdržijo približno mesec dni.
Vseeno je mednarodna ekipa preiskovalcev prepričana, da so že zelo zožili območje mesta, kjer domnevno ležita skrinjici, ki bosta očitno edini sposobni dati odgovore na številna vprašanja, kaj je povzročilo skrivnostno tragedijo. Ko bodo prepričani o približni lokaciji, bodo lahko uporabili daljinsko vodene podmornice, ki se bodo spustile v globino, poroča The Guardian.
Ocean je na tem območju 2.300 kilometrov zahodno od avstralske obale globok celo do 4,5 kilometra, morsko dno pa je za iskanje zelo zahtevno. V dosedanji akciji iskanja razbitin in signala črnih skrinjic je sodelovalo devet vojaških letal, eno civilno in 14 ladij, ki so prečesavale območje površine 41.400 kvadratnih kilometrov. Akustično preiskovanje je sicer sila naporno, saj je zelo tožko ločevati umetni signal od številnih morskih zvokov, ki jih snema posebna naprava.
Koga je skušal priklicati kopilot?
Danes je sicer za veliko razburjenja povzročil malezijski časnik New Straits Times, ki je sklicujoč se na neimenovani preiskovalni vir, objavil, da obstajajo znaki, da je kopilot letala Fariq Abdul Hamid poskušal telefonirati tik preden je letalo izginilo z radarskih zaslonov. Klic se je nenadoma prekinil, "saj se je letalo naglo oddaljevalo od telekomunikacijskega oddajnika", naj bi za časnik povedal vir. Ni znano, koga je poskušal poklicati, signal pa naj bi zaznal oddajnik na malezijskem polotoku Penang, poroča STA.
Nek drugi vir tudi opozarja, da ni mogoče trditi, da je bil klic opravljen s pogrešanega letala. "Ponovna vzpostavitev povezave tudi ne pomeni nujno, da je šlo za klic. Lahko je bila rezultat ponovnega vklopa telefona," je dejal. Malezijske oblasti ta podatek še preiskujejo.