Evropska komisija (EK) je objavila rezultate vseevropske raziskave javnega mnenja, ki kažejo, da ima v Evropski uniji 77 odstotkov trinajst- do šestnajstletnikov in 38 odstotkov devet- do dvanajstletnikov ustvarjen profil na eni od strani za družabno mreženje. V Sloveniji ima profil na družabnih omrežjih kar 91 odstotkov trinajst- do šestnajstletnikov in 53 odstotkov devet- do dvanajstletnikov.
Otroci objavijo celo telefonsko številko
Četrtina vprašanih otrok, ki uporabljajo družabna omrežja, kot so Facebook, Hyves, MySpace, Tuenti, Hi5, Iwiw ali Myvip, ima javen profil, do katerega ima dostop vsak, večina pa jih objavi celo svoj naslov in telefonsko številko.
V raziskavi mreže EUKidsOnline je 38 odstotkov devet- do dvanajstletnikov navedlo, da imajo profil na eni od strani za družbeno mreženje – največ na Nizozemskem (70 odstotkov) in najmanj v Franciji (25 odstotkov).
"Ti otroci so izpostavljeni nevarnostim, saj so lahek plen za zalezovalce in zapeljevalce. Vsa podjetja za družbeno mreženje morajo zato takoj zagotoviti, da bodo profili mladoletnikov načeloma dostopni samo potrjenim kontaktnim osebam in da jih ne bo mogoče najti z iskalniki," je zatrdila podpredsednica EK Neelie Kroes.
Samo 56 odstotkov enajst- do dvanajstletnikov zna spremeniti nastavljeno zasebnost svojega profila za družbeno mreženje. Starejši mladoletniki so bolj izurjeni, saj jih to zmore kar 78 odstotkov petnajst- do šestnajstletnikov.
"Izsledki raziskave, v kateri je sodelovalo 25 tisoč mladih iz 25 evropskih držav, potrjujejo, da mora Evropska komisija ponovno oceniti izvajanje evropskih načel za varnejše družabno mreženje," so še zapisali predstavniki Evropske komisije.
Pregled že sklenjenih dogovorov
Ker otroci vedno mlajši uporabljajo internet in storitve družabnega mreženja ter ker jih vedno več dostopa do interneta prek mobilnih naprav, je Komisija začela ponovno pregledovati do zdaj sklenjene samoregulativne dogovore stroke na tem področju. Podjetja za družbeno mreženje, proizvajalci mobilnih naprav in igralnih konzol, ponudniki internetnih storitev, mobilnih aplikacij in vsebin, organizacije za zaščito potrošnikov, raziskovalne organizacije in organizacije za zaščito otrok bodo pozvane, naj se pridružijo platformi za sodelovanje.