Španski urad za železniško infrastrukturo Adif je za tragedijo v bližini Santiaga de Compostela uradno okrivil strojevodjo Joseja Garzóna. Kot so ugotovili, je Garzón začel prepozno zavirati. Po varnostnih standardih bi moral z zaviranjem namreč začeti štiri kilometre pred zavojem, ki je bil usoden za 78 ljudi.
Predsednik Adifa Gonzalo Ferre je tudi povedal, da so varnostni sistemi delovali brezhibno. "Naloga strojevodje je uravnavanje hitrosti. Drugače bi bil le potnik,“ je še dodal.
Kot je znano, je vlak v zavoj pripeljal s hitrostjo 190 kilometrov na uro, čeprav dovoljena hitrost na tem odseku znaša le 80 kilometrov na uro.
Garzón je že najmanj dvakrat priznal, da je storil napako. Med drugim je izjavil, da želi umreti. Manj zgovoren je bil na zaslišanju. Kot je sporočila policija, na njihova vprašanja ni želel odgovarjati. Primer bodo zato čim prej predali sodstvu. Obtožen je povzročitve smrti iz malomarnosti.
So vdrli v njegov profil?
V Španiji so veliko prahu dvignile govorice, da naj bi se strojevodja leta 2012 na Facebooku pohvalil, da vlak, ki ga upravlja, drvi z 200 kilometri na uro. Ob trditvi je bila objavljena fotografija števca, ki je potrdila, da ne laže. Stran so takoj zaprli, kljub temu se je sedaj razvedelo, da naj bi bila fotografija števca na njegov profil dodana po nesreči.