Svet
29 ogledov

Tega vam o poletih niso povedali

Potniško letalo EPA
Če imate slab želodec, je najbolje, da letite zjutraj. Tehnične napake so pogostejše, kot si morda mislite. Prav tako udari strele, ki pa k sreči na letalu v večini primerov povzročijo le manjše poškodbe.

"Tudi najbolj pogosti letalski potniki morda ne vedo, da je med jutranjimi leti manj vetra, neviht in zato manj turbulenc," o manj znanih dejstvih o letenju piše britanski Daily Mail. "Tehnične napake so pogostejše, kot si mislimo, piloti pa med letom pogosto zaspijo in uživajo drugačno hrano kot potniki."

Včasih se letala pokvarijo 

Potniško letalo | Avtor: EPA EPA
Čeprav si želimo, da se letalo, posebej takrat, ko smo mi na krovu, ne bo pokvarilo, v praksi doživimo več tehničnih napak, kot zanje vemo.

Evidentirane tehnične napake vključujejo izpad električne energije v kokpitu, okvare baterij, letala pa so po poročanju Daily Maila že letela tudi s samo polovico delujočih motorjev. 

V večini primerov se napake popravijo pred poletom, nekaj pa jih odpravijo tudi med letom.

Namerno trd pristanek

Trd pristanek ni nujno posledica napake pilota. Razmere so včasih take, da pilot ne more zagotoviti ravnega drsenja, določene situacije, posebej ko dežuje, pa tak pristanek celo zahtevajo zaradi vode na letališki stezi. 

A ker se skoraj polovica vseh nesreč in smrtnih žrtev zgodi med pristajanjem, imate razlog, da vas skrbi. 

Pilot zaspal med letom

Ali ste že pomislili, da lahko pilot med letom zaspi v istem trenutku kot vi? Raziskava združenja pilotov iz leta 2012 je pokazala, da je več kot polovica pilotov med poletom že zaspala.

Četudi se to sliši precej zaskrbljujoče, so primeri, ko je pilotu dovoljeno vzeti odmor za počitek - npr., ko je za upravljanje letala odgovoren kopilot. 

Potniško letalo | Avtor: EPA EPA
Kapitan Piers Applagarh, predstavnik združenja britanskih pilotov British Airline Pilots Association (BALPA) je za britanski portal povedal:  "Letala, ki letijo manj kot deset ur in 30 minut imajo praviloma le dva pilota. Za daljše lete so predvideni dodatni piloti, zato imajo vsi možnost, da spijo in počivajo pred pristankom."

Zjutraj so poleti bolj mirni

Če vas skrbijo turbulence, je za vas najboljša izbira jutranji let. Večina neviht se zgodi popoldan in jutra so ponavadi najmanj vetrovna. Hladnejše temperature prav tako prispevajo k manjšim turbulencam, saj se topel zrak dviga in povzorči mešanje zraka.

Piloti jedo drugo hrano

Letalski piloti se verjetno ne bodo nikoli pritoževali nad postreženo hrano na letalu, ker ne dobijo istih jedi kot potniki v ekonomskem razredu. 

Namesto tega dobijo posebne obroke, namenjene posadki. Nekateri piloti na krov prinesejo tudi svojo hrano. 

Da bi se izognili zastrupitvi s hrano, pilot in kopilot običajno jesta drugačen obrok. 

Strela udari enkrat na leto

V začetku leta so potniki letala korejske družbe Korean Air Lines ujeli trenutek, ko je strela udarila v letalo. Kljub dramatični sceni, letalo ni bilo poškodovano. Incidenti kot je ta se zgodijo približno enkrat na leto na vsakem letalu. Na srečo pomeni to za letalo v večini primerov le majhne poškodbe. 

Kisika le za 15 minut

Za izredne situacije imate na voljo le nekaj sekund, da uporabite kisikovo masko. Ko masko uspešno namestite, je kisika dovolj le za 15 minut.

To naj bi bilo dovolj, da pilot usmeri letalo na nižjo nadmorsko višino (okoli 3000 metrov), ko kisika več ne boste potrebovali. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.