Na območju, ki predstavlja najkrajšo in najpomembnejšo pomorsko povezavo med Azijo in Evropo, je nastal velik zastoj ladij. Da bi ga sprostili, so odprli starejši del prekopa.
Incident se je v torek zgodil severno od sueškega pristanišča. Ladja za prevoz kontejnerjev Ever Given, registrirana v Panami, je bila iz Kitajske namenjena v Rotterdam na Nizozemskem in je plula skozi prekop na poti do Sredozemskega morja. Ladja, ki naj bi bila dolga 400 in široka 59 metrov, je nasedla in obstala počez čez prekop, poročajo tuje tiskovne agencije.
Tajvansko transportno podjetje Evergreen Marine, ki upravlja z leta 2018 zgrajeno ladjo, domneva, da jo je zajel močan veter, zaradi česar se je obrnila, zadela dno in nasedla, poroča britanski BBC. "Podjetje je pozvalo lastnika ladje, naj sporoči vzrok nesreče. Poleg tega smo v stiku s pristojnimi, vključno z organom, ki upravlja prekop, da bi lahko čim prej pomagali ladji," so navedli.
Egiptovski organ SCA, ki upravlja prekop, je ob tem sporočil, da skušajo znova splaviti ladjo. Vodja SCA Osama Rabie je sporočil, da "reševalne enote in vlačilci nadaljujejo delo", da bi osvobodili nasedlo ladjo. Poleg tega na bregovih, kjer je nasedlo plovilo, kopljejo zemljo, je razvidno s fotografij z območja.
Rabie je dodal, da so odprli starejši del kanala, da bi sprostili zastoj ladij, ki je nastal, potem ko je nasedlo 200.000 ton težko polovilo.
Več kot 150 let star sueški prekop je ena najpomembnejših trgovinskih poti na svetu, saj po njem poteka okrog 10 odstotkov vse mednarodne pomorske trgovine. Lani je čez prekop plulo skoraj 19.000 ladij, navedbe pristojnih sueških oblasti navaja francoska tiskovna agencija AFP.
Obstalo več kot sto ladij
Po poročanju tujih tiskovnih agencij je obstalo več kot sto ladij, ki čakajo na prečkanje prekopa. Zastoj je nastal na obeh koncih kanala, tako v Sredozemskem morju severno od pristanišča Said kot na severu Rdečega morja, je razvidno z zemljevida na spletni strani MarineTraffic, ki spremlja pomorski promet. V prekopu pa je na vsaki strani ladje Ever Given po šest vlačilcev.
Ameriški zgodovinar, specializiran za pomorstvo, Sal Mercogliano, je za BBC povedal, da so tovrstni dogodki redki, vendar imajo lahko "hude posledice za globalno trgovino". "To je največja ladja, ki je kdajkoli nasedla v Sueškem prekopu," je dodal. "Če je ne bodo mogli osvoboditi (...) ob plimi, bodo morali začeti odstranjevati tovor," je poudaril.
Operacija bi lahko po poročanju egiptovskega portala Cairo24 news trajala tudi več dni, je navedel vir na SCA, ki upravlja prekop.
Leta 2017 so sicer za rešitev japonske tovorne ladje, ki je nasedla in zablokirala prekop, potrebovali zgolj nekaj ur.