Najmanjši izmed treh železničarskih sindikatov v Nemčiji GDL je v sredo začel 62-urno stavko, ki bo
trajala do sobote zjutraj, ponoči pa se je stavka razširila še na potniški promet. Že v sredo je
bil ohromljen tovorni promet, ki je popolnoma zaustavil oskrbo vzhodnega dela države.
V družbi Deutsche Bahn so najeli okoli 1000 delavcev, ki so nadomestili stavkajoče. Upajo, da
bo kljub stavki še vedno vozilo okoli 50 odstotkov regionalnih vlakov, petina mestnih vlakov v
Berlinu in 40 odstotkov v Hamburgu.
Gre za najhujšo stavko v zgodovini družbe, po ocenah pa naj bi po vsej državi povzročila 50
milijonov evrov škode na dan, negativni učinki pa se bodo kazali tudi na celotnem nemškem
gospodarstvu.
Parižani so se v sredo skozi ulice prebijali, kot so vedeli in znali. Danes ne bo nič drugače. © AFP |
Z njimi je družba julija dosegla dogovor o zvišanju plač za 4,5 odstotka. GDL pravi, da se je sicer še vedno pripravljen pogajati o svoji zahtevi po 31-odstotnem povečanju plač, vendar le, če bo dobil lastno pogodbo. Ekonomisti svarijo, da bi v tem primeru tudi drugi sindikati zahtevali lastne pogodbe, kar bi lahko pripeljalo do škodljivega dviga plač.
Zakaj stavkajo Francozi?
|
Zaposleni na železnicah s stavko protestirajo proti načrtovani odpravi zgodnjega upokojevanja.
Približno pol milijona zaposlenih v državnih podjetjih lahko uživa ugodnosti zgodnjega
upokojevanja. Strojevodje se v povprečju lahko upokojijo že pri 50. letih, za zaposlene v pariškem
primestnem prometu in energetskih družbah je meja za upokojitev določena pri približno 55. letih.
Pridružili so se jim tudi številni zaposleni na univerzah, ki so proti reformi visokega šolstva.
|
Stavka naj bi potekala do sobote, 17. novembra, do 2. ure. Zaradi nje bo prihajalo do ovir v nemškem regionalnem prometu in v mednarodnem potniškem prometu mednarodnih vlakov med Avstrijo in Nemčijo.
Zato Slovenske železnice potnikom priporočajo, naj pred potovanjem v Nemčijo na spletni strani Nemških železnic preverijo zadnje informacije o poteku potniškega prometa med stavko. Informacije pa Nemške železnice ponujajo tudi na telefonu +49 1805 33 44 44 . Iz Slovenije v München in nazaj bo med stavko vozil po voznem redu nočni vlak Lisinski z odhodom iz Ljubljane ob 23.42 oziroma iz Münchna ob 23.45.
Potnikom priporočajo, naj pred odhodom preverijo možnosti potovanja z vlakom v klicnem centru Slovenskih železnic na telefonski številki 01/ 29 13 332 , kjer lahko dobijo tudi informacije glede postopkov vračila vozovnic.
Tudi Francija ohromljena
S stavko v javnem prometu se spopadajo tudi v sosednji Franciji, kjer delavci zahtevajo ohranitev posebnih privilegijev pri upokojevanju, ki v 16 sektorjih obsegajo kar 360.000 ljudi. To močno obremenjuje pokojninsko blagajno, čemur poskuša francoski predsednik Nicolas Sarkozy ob podpori dobršnega dela javnosti narediti konec. Potem ko je stavka že v sredo povzročala veliko preglavic, se bo nadaljevala. Za zdaj še ni znano, ali se bodo stavkajočim tudi danes pridružili zaposleni v energetskih družbah. Obe strani sta sicer že izrazili pripravljenost za pogajanja.