Ampak za te trge po njegovem "ni panike", saj so se usmerili na rastoče trge. Sicer se Polman nima za pesimista, ampak za "realističnega optimista". Z več kot 50-odstotnimi prihodki iz rastočih trgov, kjer je Unileverju v prvi polovici letošnjega leta prodaja narasla za več kot deset odstotkov, ima precej razlogov za zadovoljstvo. Z ustvarjenimi 1,15 milijarde evri čistega dobička v drugem četrtletju je britansko-nizozemska družba presegla celo pričakovanja analitikov.
Rastoči trgi so se izognili krizi
Unileverjevi rastoči trgi v Aziji, Afriki in Latinski Ameriki so se "oddvojili" od razvitih gospodarstev, je povedal Polman. Ti trgi so razvojni motor. Za politike z obeh strani Atlantika – ki si prizadevajo odstraniti davčne stimulacije in zmanjšati zadolževanje, ne da bi spet prizadeli gospodarstvo – so kazalniki s strani potrošnikov slabi. To pomeni, da dobe stalnega potrošništva, ki je poganjalo ameriško in britansko gospodarstvo v zadnjem desetletju, še dolgo ne bo na vidiku. "Naš posel poganjata raven zaposlenosti in zaupanje potrošnikov. V Evropi bo težko znižati brezposelnost pod 10 odstotkov," je še povedal Polman.
Novi izdelki še premamijo
Všečni novi izdelki so še vedno pomemben del prodajne rasti na trgih v razvoju, zato so proizvajalci potrošniškega blaga usmerili več sredstev za oglaševanje – da bi zvabili nakupovalce. Še vedno pa za multinacionalke ostajajo pomembni tudi "tradicionalni" trgi. Njihovi novi izboljšani izdelki naj bi nagovarjali potrošnike tako na razvitih trgih kot na tistih v razvoju. "Ljudje hočejo izbiro, hočejo nekaj boljšega," še ugotavlja Polman.
10
ogledov
"V Evropi ne bo rasti vsaj še pet let"
London. Preden se bo pokazala opaznejša gospodarska rast v Evropi in ZDA, utegne miniti pet let, meni izvršni direktor multinacionalke Unilever Paul Polman.