Delovna skupina, ki se je prvič sestala že včeraj, bo preučila ugotovitve poročila o strmoglavljenju, ki ga je v sredo objavila francoska agencija za preiskave nesreč v civilnem letalstvu BEA.
Proti zaklepanju, kot se je zgodilo pri Lubitzu
Francoske oblasti so v poročilu opredelile glavna dejstva, povezana s strmoglavljenjem letala družbe Germanwings 24. marca v francoskih Alpah, pri čemer je umrlo vseh 150 ljudi na krovu.
Prvi sklepi preiskave so, da je strmoglavljenje namerno povzročil kopilot letala Andreas Lubitz. Francoske oblasti so tudi opredelile področja, ki jih je treba podrobno preučiti za preprečitev podobnih nesreč v prihodnje.
Na tej podlagi je komisarka za promet Violeta Bulc takoj pozvala Evropsko agencijo za varnost v letalstvu k vzpostavitvi delovne skupine, ki bo preučila nauke strmoglavljenja letala.
Delovna skupina bo pregledala ureditev zaklepanja pilotske kabine, vstopanja v kabino in izstopanja iz nje ter merila in postopke za zdravstveni nadzor pilotov, je pojasnil govorec Bulčeve Jakub Adamowicz.
Spremembe pravil?
Delovna skupina, sestavljena iz varnostnih in zdravstvenih predstavnikov letalske industrije in regulatorjev, bo delovala vzporedno s preiskavo, ki jo vodijo francoske oblasti.
Ali bodo potrebne spremembe zakonodaje, za zdaj ni znano. "Obstaja vrsta pravil. Delovna skupina jih bo pregledala in presodila, ali je potrebnega še kaj več," je dejal Adamowicz.
Če bodo v sklopu prizadevanj za preprečitev podobnih nesreč in incidentov v prihodnje potrebne izboljšave evropskih varnostnih pravil ali pri njihovem izvajanju, bo komisija ustrezno ukrepala na ravni EU, je še zatrdil.