Uporabno
3298 ogledov

10 stvari, ki osupnejo na novem Mercedesu razred B

Mercedes-Benz razred B
1/29
Mercedes-Benz AG
Pozabite na stereotipe, ki ste jih doslej imeli o enoprostorcih. Mercedes je k nam pripeljal novo generacijo razreda B, ki bo s številnimi aduti voznike in voznice vseh generacij prepričal, da je enoprostorec zlahka prva izbira. Celo pred križancem ali športnim terencem. To je 10 razlogov.

Oblika. Avto se prodaja z očmi. In kdo ima več adutov v rokavu kot Mercedes, ki je kompaktni razred vozil, v katerega sodi tudi razred B, naredil tako atraktivnega, da po njem hlastajo oči voznikov in voznic vseh starosti. Tudi tokrat je slovenski guru oblikovanja pri Mercedesu Robert Lešnik delo opravil z odliko. "Manj je več" je njegov moto, ko govorimo o linijah na površini, ki so gladke in elegantne, pika na i so prestižni kromani dodatki, hkrati pa je B z značilnimi potezami za znamko, kot je kupejevsko usločena streha, celo aerodinamika je na ravni kupejev, zelo športno navdahnjen. Posebnosti je veliko, izpostavljamo pa atraktivna platišča, ki lahko merijo tudi 19-palcev in velik strešni spojler skupaj s spojlerjema v črni barvi visokega sijaja ob straneh zadnjega stekla.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Potovalna kabina. Počutje v kabini je v B-ju na ravni velikih Mercedesov. Videz je poenoten po vsej modelski paleti proizvajalca iz Stuttgarta, zato kupec razreda B ni prikrajšan za nič, kar bo imel tudi kupec večjih in dražjih mercedesov. Tudi zračnike v obliki turbine letalskih motorjev ima. Detajli so nasploh zaščitni znak razreda B. Njegova posebnost pa je tudi višje, in v kombinaciji z velikimi steklenimi površinami, preglednejše sedenje. Tudi zaradi prodora svetlobe v kabino je občutek svobodnejši. Vstopanje in izstopanje iz vozila je nadvse enostavno. Sedi se devet centimetrov višje kot v mercedesu razred A, sedeži pa lahko hladijo, grejejo in celo masirajo. Počutje je vrhunsko tudi ponoči, ko lahko izbiramo kar med 64 barvami osvetlitve potovalne kabine. Rdeča, če vam ustreza bolj športna vožnja, ali zelena za več ležernosti.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Digitalizacija. Povezani veliki ekrani in popolna digitalizacija dajejo občutek "high tech" avtomobila, kar mercedes B tudi je. Pravi računalnik na kolesih. Tudi B se lahko pohvali z umetno inteligenco. Govorimo o zdaj že dobro prepoznavnem naprednem MBUX infozabavnem sistemu, ki deluje po principu učenja in prilagajanja voznikovim navadam in potrebam. Avto ima vgrajenega "trenerja" - program, ki analizira prometno situacijo, vremenske razmere in trajanje potovanja, da lahko predlaga primeren program za sproščeno in čim manj utrujajočo vožnjo. Na osrednjem od dveh 10,25-palčnih zaslonih pa se med vožnjo pri nižjih hitrostih, pred vstopom v krožišča ali v mestu prikazuje slika pred vozilom, na njej pa v 3D tehniki tudi premikajoča se modra puščica, ki nam kar po sliki v živo kaže smer, v katero se moramo pomikati, da pridemo do cilja. Za vsak slučaj se podatki o vožnji ves čas prikazujejo še na head-up projekcijskem zaslonu vetrobranskega stekla.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Asistenčni sistemi in varnost. Razred B je glede asistence podkovan, kot smo vajeni od največjih "zvezd". Primerljiv je z zastavonošo razred S. S pomočjo kamere in radarja, ki nadzorujeta promet do 500 metrov pred vozilom, je zmožen polavtonomne vožnje (med 0 in 210 km/h). To pomeni, da sam zavira in spelje z mesta, vzdržuje varnostno razdaljo pred vozilom spredaj in celo sam prehiteva na dvopasovni cesti, če vključimo smernik in se avtomobil s pomočjo tipal prepriča, da je to varno. Serijski je sistem za samodejno zaviranje, ki zaznava tudi premikanje pešcev in kolesarjev. Do hitrosti 50 km/h lahko varno zaustavi tudi pred pešcem, če mu pride na pot. Kamera bere prometne znake in prepozna omejitve, asistent za bočni veter uravnava kolesa tako, da je vožnja bolj varna. Novost je asistent za prepoznavanje premikajočih objektov ob zapuščanju voznega pasu, ki tudi zavira, če opazi nevarnost trčenja ali, če zadremamo. 360-stopinjska kamera razkriva tudi najbolj skrite pasti med parkiranjem, samodejno pa zna parkirati ne samo vzvratno ali bočno, ampak tudi s sprednjim delom naprej.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Bombončki. Teh je ogromno. Ko govorimo o varnosti, udobju ali pa zabavi. Ena od posebnosti B-ja je, da ima vgrajene posebne sedeže, ki se med vožnjo, samodejno, brez zaznavanja voznika, prilagajajo položaju hrbtenice in preprečijo predolgo nepremično držo v sedežu. S tem zmanjšajo težave s hrbtom. Od sredine leta 2019 bo na voljo tudi sistem kretenj. Deluje s pomočjo kamere v stropu, ki prepozna voznikovo in sovoznikovo roko. S pomikom roke navzgor lahko enostavno brez dotikanja prižgemo bralno lučko, ali pa na primer nastavimo najljubšo radijsko postajo.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Žarometi. Multibeam LED žarometi mercedesa razred B noč spremenijo v dan. To je še toliko bolj pomembno, saj se največ tragičnih nesreč pri nas zgodi prav ponoči. Napredni žarometi s pomočjo 18 posamično krmiljenih diod sami uravnavajo snop bele svetlobe na način, da ne glede na to, ali vozimo v mestu, po podeželju, na avtocesti ali gozdni poti vedno svetijo s polno močjo. Tudi, če nasproti vozijo druga vozila, ki jih žarometi zaradi izklapljanja posameznih diod v žarometu nikoli ne zaslepijo. Ne se čuditi, če boste v temi pešca zagledali že daleč pred vozilom. Zaradi grafično elegantnih, a dobro vidnih dvodelnih LED luči zadaj, pa vas bodo na daleč opazili tudi hitrejši vozniki, ki se vam bodo ponoči približevali od zadaj.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Prtljažnik. To je bistvo in glavna prednost enoprostorcev pred planetarno popularnimi križanci in športnimi terenci. Mercedesovi inženirji so ga pri razredu B zasnovali z mislijo na prilagodljivost. Zadnja klop, ki je uporabno deljiva po tretjinah (40/20/40), je lahko opcijsko pomična za 14 centimetrov. To pomeni, da pametno obdelani prtljažni prostor, z raznimi uporabnimi predalčki in kljukicami za ločitev umazanih predmetov od suhih, z osnovnih 455 litrov v hipu povečamo na 705 litrov, s podiranjem sedežev pa celo na 1540 litrov. Zahvaljujoč poklopljivemu hrbtnemu delu sopotnikovega sedeža omogoča tudi prevoz dolgih predmetov oziroma večjih kosov pohištva. Praktičnost prtljažnika povečujejo električno pomična prtljažna vrata, ki jih lahko odpiramo tudi s pomočjo "brce pod odbijač."

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Motorji in menjalniki. Razred B na trg prihaja z bogatim naborom bencinskih in dizelskih motorjev. Vsi so prisilno polnjeni štirivaljniki z zmogljivostjo od 85 kW (116 KM) do 165 kW (224 KM), ki so opremljeni s tehnologijami in sistemi za še manjšo porabo goriva in izpuste emisij. Bogat je tudi nabor menjalnikov. Za še posebej zahtevne voznike, ki bi radi iz B-ja iztisnili največjo moč ali pa tiste, ki bi radi zgolj uživali v ležernem požiranju avtocestnih kilometrov je novost 8-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik 8G-DCT. Zaradi izpopolnjenega čiščenja izpušnih plinov z dodatnim katalizatorjem SCR na spodnji strani vozila je razred B z motorjem OM 654q prvi kompaktni model znamke Mercedes-Benz, certificiran v skladu s standardom Euro 6d, ki bo za nove modele postal obvezen šele z začetkom januarja leta 2020. Sredi leta lahko pričakujemo novi vstopni motorni izvedenki tako na bencinski kot na dizelski strani (B 160, B 160 d), jeseni pa še priključni hibrid (B 250 e Plug-in Hybrid).

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Vožnja. Mercedes z razredom B piha na dušo tako voznikom, ki v ospredje postavljajo udobje, kot voznikom, ki se konec tedna radi dinamično "zapodijo" po nor razgled na gorsko cesto. Lahko zapišemo, da pri Mercedesu vračajo športnost v razred enoprostorcev. V vsakem primeru je vožnja izjemno iskriva, gladka in zaradi odlične zatesnjenosti kabine tudi izredno tiha. Sistem Synamic Select na željo voznika prilagodi značilnosti motorja, menjalnika, podvozja in krmiljenja, glede na to, ali si želite bolj dinamične ali bolj udobne vožnje.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Cena. Privlačna cena je bila že pri predhodniku eden od magnetov razreda B, ki je prvak v razmerju cena-dobljeno. Mercedes je tudi s ceno B-ja prepričal kupce nepremijskih znamk, da se pridružijo njihovi znamki vozil. Številni so tako sploh prvič kupili in vozili Mercedesa. Enako poslanstvo ima najnovejša generacija mercedesa razred B. Cene za že bogato serijsko z varnostnimi pripomočki in pripomočki za udobje opremljenim modelom se začnejo pri 25.870 evrih za vstopni bencinski motor (B 180) z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in pri 28.410 evrih za dizelski B 180d s samodejnim menjalnikom. Sredi leta, ko prihajata še osnovna modela (B 160, B 160 d), pa bodo cene za tiste, ki si želijo moderni enoprostorec z zvezdo v nosu, še privlačnejše.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz razred B | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG