Uporabno
189 ogledov

Česa ne maramo pri električnih kolesih

EnaA Enaa
Električna kolesa ponujajo hitrejši in bolj vsestranski način vožnje kot tradicionalna kolesa. Vendar pa so, tako kot marsikatera druga inovacija, deležna tudi kritik. Kolesarji, ki imajo raje klasična kolesa, včasih trdijo, da je vožnja z električnim kolesom »goljufanje«. Od kod točno ta stigma? V tokratnem blogu smo izbrskali, kaj so največji očitki, ki so jih deležna električna kolesa.

Videti so kot goljufanje

Nekateri kolesarji ne marajo električnih koles, ker nanje gledajo kot na nelojalno konkurenco ali neprava kolesa, s katerimi se lahko »goljufa«. Ta ideja izhaja iz prepričanja, da naj bi bilo kolesarjenje fizična aktivnost, v katero vložimo svojo mišično moč. Ko k temu prištejemo motor, se popolnoma spremeni celotno dojemanje vožnje s kolesom. Nekateri želijo prikolesariti na cilj s svojimi sposobnostmi, brez pomoči in olajšav, ki jih ponuja električno kolo. Mnogi, ki so dolga leta garali na navadnih kolesih, pa se jezijo, da je zdajšnjim kolesarjem prihranjeno vse to, kar so morali pretrpeti sami.

Kolesarska tekmovanja so šport, ki ga z zanimanjem spremljajo ljudje po vsem svetu, še zlasti so priljubljena v Sloveniji. Vsi tekmovalci morajo izpolnjevati enake pogoje, zato da je tekmovanje pošteno. Električna kolesa na kolesarskih dirkah zagotovo ne pridejo v poštev. Vendar pa je vsakodnevna rekreacija nekaj povsem drugega – to ni tekmovanje, zato je »električna pomoč« v tem daleč od goljufanja.

EnaA | Avtor: Enaa Enaa

»Premajhna fizična aktivnost«

Pojavljajo se tudi kritike, da pri kolesarjenju na električni pogon nismo dovolj fizično aktivni in zato nismo deležni vseh koristi kolesarjenja za zdravje. Kar pa ne drži, saj študija, objavljena v reviji Journal of Behavioural Nutrition and Physical Activity, dokazuje, da smo na e-kolesih še vedno zmerno telesno dejavni, podobno kot pri hitri hoji.

Rezultati, objavljeni v reviji Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, so pokazali, da je veliko uporabnikov e-koles običajno uporabljalo tudi navadna kolesa. Kolesarji, ki so vozili tako električna kot običajna kolesa, so z njimi opravili daljšo pot in vozili dlje časa v primerjavi s tistimi, ki so uporabljali samo klasična kolesa. Uporabniki električnih koles so dnevno naredili povprečno 8 km, medtem ko so običajni kolesarji zabeležili 5,3 km. Te ugotovitve razbijajo stereotip, da z vožnjo električnega kolesa uberemo krajšo pot.

»E-kolesarji so leni«

Naslednji očitek je, da so vozniki električnih koles leni. To trditev ponovno izpodbijajo rezultati prej omenjene študije. Ta ugotavlja, da uporabniki električnih koles večkrat zamenjajo avtomobil za vožnjo s kolesom, zato je raven njihove fizične aktivnosti višja, kot bi bila, če ne bi imeli električnega kolesa. Takšno kolo torej postaja vse boljša alternativa avtomobilu in izboljšuje mobilnost mnogih ljudi. Poleg tega je tudi manj obremenjujoče za naravo, saj ne povzroča ogljičnega odtisa. Za vožnjo v urbanem okolju so še posebej primerna mestna električna kolesa, ki nam v času prometnih konic omogočajo hitrejše premikanje iz točke A do točke B kot pa z avtomobilom.

Preden nekomu očitamo rabo električnega kolesa, se moramo zavedati, da po njih ne posegajo samo ljudje, ki bi radi vozili hitreje in si olajšali kolesarske muke (zlasti pri vožnji v klanec). Električna kolesa so pogosta izbira tudi za osebe z določenimi fizičnimi omejitvami. Močno jim olajšajo vožnjo in jim omogočijo, da več prostega časa preživijo na svežem zraku ob odkrivanju narave. Vsak torej vozi iz svojih razlogov, zato vedno premislimo, preden na nekoga pokažemo s prstom. Če bi električno kolo radi vzeli na pot, vam priporočamo zložljivo električno kolo.

EnaA | Avtor: Enaa Enaa

Cena električnih koles

Mnogim se zdi cena električnih koles previsoka, vendar imajo tudi klasična kolesa najvišje kakovosti visoko ceno. Obstaja več razlogov, zakaj je cena električnih koles takšna, kakršna je. Na prvem mestu je motor, ki mora biti pogosto posebej izdelan in nameščen, kar poveča tako stroške izdelave kot samih delov. Drugi dejavnik je baterija, ki lahko stane od 500 do 1000 evrov. Električna kolesa zahtevajo dele najvišje kakovosti, ki bodo zdržali visoke hitroste in prenesli morebitne večje udarce, na račun tega pa se poviša tudi cena kolesa. Cene električnih koles so višje tudi zato, ker gre za nišni trg, pri katerem se delov in komponent ne izdeluje v velikih serijah. Z naraščanjem povpraševanja se bo povečala konkurenca, kar bo znižalo cene.

Potrebno je polnjenje baterije

Še en očitek električnim kolesom je, da jih je treba polniti. E-kolo potrebuje za popolno polnjenje približno 2,5 do 8 ur, odvisno od baterije in polnilnika. Vendar vam pred polnjenjem ni treba popolnoma izprazniti baterije – napolnite jo, kadar koli je to potrebno. Če se baterija izprazni med vožnjo, lahko kolo še vedno vozite tako kot običajno kolo, z vrtenjem pedal. Električno kolo se v tem primeru ne bo kar ustavilo, kot se to zgodi z avtomobilom, ki mu zmanjka bencina.