Ste vedeli, da bo predvidoma leta 2025 začel veljati okoljski standard euro 7, ki bo močno omejil prodajo novih avtov, kot jih poznamo danes? Zaradi bistveno strožjih vrednosti o izpustih avtov s klasičnim pogonom na motor z notranjim zgorevanjem (ICE) praktično ne bo več mogoče prodajati. Slovenija pri teh omejitvah ne bo smela biti nobena izjema. In verjetno bo minilo le nekaj let do naslednjega ključnega koraka, prepovedi prodaje vseh novih vozil z ICE motorji, saj bomo kot postindustrijska družba le s tovrstnimi ukrepi lahko obrnili trend globalnega segrevanja in za zdravje škodljivih izpustov.
Morda se zdi leto 2025 še zelo daleč, a če se ozrete za isto časovno obdobje petih let v preteklost, potem smo ravno v času afere dieselgate, ko smo vsi spoznali, da se je treba varovanja okolja v svetu avtomobilizma lotiti povsem na drugačen način. In če danes pogledate v avtomobilske kataloge in prisluhnete napovedim proizvajalcem, bi vam moralo biti hitro jasno, da avtomobilski svet že s polno paro izvaja prelom s preteklostjo. Tudi na način, da bi bil za kupce prehod na električne avtomobile utemeljen in bi potekal na čim lažji način, ker bodo spremembe prinesle tudi nekatere novosti v lastništvu, na primer pri načinu zagotavljanja energije ali vzdrževanja.
Citroën je znamka, ki je vedno veljala za prodorno in avantgardno, saj se je vedno znala pravočasno odzvati na izzive. Že od leta 1919 je eden od akterjev, ki si prizadevajo za dostopnost tehnično dovršenih avtomobilov širši množici. Z različnimi tehničnimi rešitvami je v naslednjih desetletjih orala ledino, po kateri so šli tudi drugi.
In Citroën je bil med prvimi znamkami, ki je pred več kot desetletjem tudi v Sloveniji začel tržiti serijski električni avto in se hkrati posvetil razvoju priključnih hibridov kot vmesne stopnje med čistejšimi emisijami in ohranitvijo dolgega dosega. V današnjem času pa znamka z velikimi koraki vstopa v dobo električne mobilnosti, v kateri namerava ostati med vodilnimi.
Glede na to, da se potrebe po mobilnosti spreminjajo in da postaja okolju prijazna mobilnost vse bolj pomembna, se je Citroën odločil svojo ponudbo še okrepiti! Tako intenzivno širi ponudbo svojih modelov na 100-odstotni električni pogon in hkrati ponuja še priključne hibridne modele, ki ste jih navdihnili vi in vaš vsakodnevni način uporabe avtomobila, ki pa mora biti primeren tudi za daljše relacijske vožnje.
V skladu s svojo strategijo bo Citroën do leta 2023 elektrificiral 80 odstotkov svojih modelov, do leta 2025 pa bo 100 odstotkov vseh modelov uporabljajo takšno ali drugačno obliko elektrificiranega pogona.
Spodaj vam nudimo nekaj dokazov, kako napredni smo pri Citroënu že danes.
Družinski priključni hibrid C5 Aircross Hybrid
Če se želite z električnim pogonom v službo in po vsakodnevnih opravkih prevažati prek tedna, za vikend pa izkoristiti možnost za brezskrben pobeg daleč v neznano, potem je tehnologija priključnega hibrida, kot jo pozna udobni družinski križanec C5 Aircross Hybird, odlična izbira. Svoje vozilo lahko povsem enostavno napolnite pri sebi doma, v službi ali na javnih mestih in tako vsakodnevno izkoristite prednosti 100-odstotnega električnega pogona. To so zelo nizki stroški vožnje in tiha ter brezemisijska vožnja pri mestnih hitrostih.
Pri večjih hitrostih izven mest in na avtocesti pa elektromotor in klasični termični motor izvrstno in brezčutno sodelujeta na način, da avto porablja čim manj goriva, po potrebi pa ima na zalogi ogromno športne moči, ki jo zlepa ne boste našli v kakšnem drugem športnem terencu. Ker ima avto tudi klasični termični pogon, je odveč vsaka skrb, kako bo z električnim dosegom med daljšim izletom. Hkrati je priključni hibrid izredno prostoren in prilagojen za družinsko rabo z do tremi otroki.
Da je med najnaprednejšimi vozili na cesti, dokazuje tudi moderni infotainment z izredno intuitivnima 10,2-palčnim virtualnim kokpitom ter 8-palčnim osrednjim zaslonom, ki ponujata različne grafike in prikaz funkcij, prilagojene potrebam hibridnega načina vožnje. Citroën pa ima podobno kot ostali proizvajalci tovrstnih vozil mobilne aplikacije, ki omogočajo načrtovanje polnjenja in daljinsko upravljanje nekaterih funkcij. Tudi na področju asistenčnih sistemov je C5 Aircross Hybrid sodoben avtomobil, ima jih 19, vključno s pomočjo za premikanje v zastojih.
100-odstotno električna kombilimuzina BEV
Ali vsakodnevno opravljate pretežni krajše poti in lahko tudi v primeru nekoliko daljše vožnje kar med potjo enostavno dostopate do rešitev za polnjenje? Ali želite prihraniti denar za gorivo in pri tem ravnati okoljsko odgovorno, kar bo pomagalo pri ohranjanju narave? Se želite voziti udobno in z minimalnom vloženim naporom pri upravljanju avta? Potem bi vam moral biti 100-odstotno električni avto pisan na kožo. Citroën ponuja svež pristop s povsem novim ë-C4, sploh eno prvih električnih klasičnih kombilimuzin na trgu, s katerim se v tem najbolj prodajanem evropskem razredu znova vračamo v vlogo kreatorja prihodnosti.
Tehnologija električnega pogona in upravljanja z energijo je znotraj koncerna zelo izpopolnjena, med drugim smo si pri Citroënu pomagali s številnimi inovacijami iz tekmovalnega sveta električne formule-E, v katerem je naš koncern najuspešnejši. Poudarki pri avtomobilu ë-C4 so na nestresni vožnji, pri kateri je hrup zmanjšan na minimum, podvozje in sedeži pa izredno udobni. Ker je avto nadpovprečno oddaljen od tal, bo z njim mogoče brez skrbi zapeljati tudi po manj utrjenih poteh, medtem ko doseg do 350 kilometrov z enim polnjenjem poleg vsakodnevnih poti omogoča ogromno svobode tudi pri vožnji na nekoliko daljše relacije. Citroën ë-C4 pa je šele prvi v novem rodu povsem električnih brezemisijskih modelov, ki jih napovedujemo pri Citroënu.
Dobro je vedeti
Baterijska vozila in priključni hibridi so upravičeni do številnih olajšav pri nakupu in vzdrževanju. Manjše so dajatve (za električna vozila ničelni DMV ...), ob primernem načrtovanju polnjenja in uporabe na elektriko pa so neprimerno nižji tudi stroški energije. Servisni stroški so nižji, saj je na primer obraba zavor zaradi uporabe rekuperacije energije med vožnjo precej zmanjšana. Še posebej pri baterijskih vozilih pa so stroški vzdrževanja še dodatno znižani, saj ni potrebe po menjavi olja, odpadejo tudi tako zahtevna dela, kot je menjava sklopke, medtem ko je že samih sestavnih delov v pogonskem sklopu bistveno manj.
Nenazadnje pa je lahko pomemben jeziček na tehtnici, da je že čas za električno vozilo, tudi subvencija Ekosklada, ki trenutno znaša kar 6.000 evrov tako za fizične kot pravne osebe. Hkrati Ekosklad ponuja tudi zelo ugodne kredite. Takšne radodarnosti države ne gre pričakovati v nedogled.
100-odstotno električni potniški prevoznik ë-Spacetourer
Pred kratkim je Citroën med prvimi pogumno stopil na področje električnih dostavnikov in prevoznikov za več kot pet oseb. Ë-Spacetourer je pravcati minibus, v katerem lahko prepeljete do osem oseb in njihovo prtljago, ob tem pa izkoristite pestre možnosti njegove modularne notranjosti za družinske, prostočasne in podobne dejavnosti. Posebnost E-spacetourerja je, da je električni dostavnik na razpolago kar v treh različicah dolžine, mogoče pa je izbrati med dvema velikostima baterije. Pri večji je doseg z enim polnjenjem kar 330 kilometrov (WLTP), ë-Spacetourer pa je primeren tudi za vleko prikolic.
100-odstotno električni tovorni dostavnik ë-jumpy
Na podoben način kot ë-Spacetourer je narejen tudi ë-Jumpy. Tovorni dostavnik je odlična izbira za mestno dostavo po mestih, kjer pride zelo prav njegova okretnost, tiha vožnja in nizki stroški uporabe. Prepelje lahko tovore skupne mase do 1.250 kilogramov! Seveda ga je mogoče tudi prilagoditi za obrtniške potrebe, ker je ohranil povsem enako uporabno prostornino prtljažnega dela. Tudi ë-Jumpy prihaja v treh dolžinskih merah, z višino 1,9 metra pa lahko zapelje v veliko večino garaž. Da ga bo lahko lastnik maksimalno izrabil, bo poskrbela možnost polnjenja na hitrih polnilnicah na izmeničnem toku.
Prihaja tudi ë-berlingo!
Kralj evropskega razreda kompaktnih dostavnikov in enoprostorcev bo gnan tudi na elektriko! Ë-berlingo bo potrdil našo zavezo, da bodo vsi Citroënovi modeli elektrificirani. Njegov prihod na trg je napovedan v letu 2021.
Kako polniti električni avto ali priključni hibrid PHEV?
Najbolj razširjena rešitev je polnjenje na domu. Do želenega nivoja napolnjenosti se avto najceneje napolni v nočnem času, kar je mogoče tudi sprogramirati v nastavitvah vozila. Ne glede na to, ali živite v samostojni hiši ali v večstanovanjski zgradbi, vam bo Citroën nudil podporo in vas bo za montažo priključka Wall Box na vašem domu povezal s partnerskim podjetjem za montažo GIASERVIS d.o.o., saj vam želi zagotoviti najboljšo možno storitev in vam nuditi maksimalno pomoč pri postavitvi vaše rešitve za polnjenje, da boste povsem brez vseh skrbi.
Da bi bilo vse skupaj še bolj preprosto in enostavno, bomo vaš primer celostno obravnavali in ves postopek bo potekal pri vašem prodajalcu. Na podlagi evropske direktive "pravica do vtičnice za polnjenje" se lahko odločite za montažo rešitve za polnjenje na vašem parkirnem mestu tudi v večstanovanjski zgradbi.
Vse več rešitev za polnjenje električnih vozil pa boste lahko enostavno našli tudi v pisarni ali v neposredni bližini vsakodnevnih dejavnosti. Tretja opcija so hitre polnilnice ob cestnem omrežju. Skrb, da bi zaradi pomanjkanja polnilnih mest ostali brez dosega, je danes torej že povsem odveč.