Rastline in zelišča ljudje že tisoče let uporabljamo za nego kože, lepotičenje in zdravljenje. Tradicionalna zeliščna in naravna kozmetika ter zdravila so bila vedno priljubljena na podeželju, saj predstavljajo del ljudske kulture. Skladno z ozaveščenostjo potrošnikov o naravnih izdelkih pa naraščata tudi uporaba naravne kozmetike ter priljubljenost naravnega zdravljenja. Pričakovati je, da se bo vrednost svetovnega trga naravne kozmetike za osebno nego s skoraj 34,5 milijarde ameriških dolarjev[1] v letu 2018 do leta 2027 povečala na približno 54,5 milijarde dolarjev[2]. Pričakovati je tudi, da bo globalna prodaja na trgu rastlinskih zdravil do leta 2030 dosegla kar 550 milijard ameriških dolarjev[3]!
V družinskem podjetju Koželj d.o.o. Dob so nam zaupali, kako se je njihova dejavnost skozi leta razvijala, kaj je bilo ključno za razvoj in kako oni vidijo svojo prihodnost v svetu zdravilnih rastlin in zelišč.
[1] Vir: https://www.statista.com/statistics/673641/global-market-value-for-natural-cosmetics/
[2] Vir: https://www.statista.com/statistics/673641/global-market-value-for-natural-cosmetics/
[3] Vir: https://www.insightslice.com/herbal-medicine-market
Naravni izdelki, ki pomagajo
"Začetki podjetja segajo v čas med prvo in drugo svetovno vojno. Vse se je začelo, ko je Jože Koželj v Avstriji spoznal nadučitelja Alojza Poljšaka, ki se je v prostem času ukvarjal z zeliščarstvom. Naši najstarejši izdelki so prav plod njegovega znanja. Koželj se je od Poljšaka učil izdelave tinktur, krem in drugih pripravkov iz zdravilnih rastlin. Zaradi velike želje, da bi pomagal bolnim ljudem, se je Jože sam lotil učenja iridodiagnostike in diagnosticiranja bolezni s pomočjo urina. V Sloveniji je postal izjemno znan diagnostik, svetovalec in pomočnik pri zdravljenju mnogih bolezni. Zaradi tega je užival posebno slavo, k njemu pa niso prihajali samo ljudje iz Evrope, pač pa tudi iz Avstralije in ZDA. Med njegovimi pacienti je bilo tudi mnogo znanih osebnosti. Po smrti Jožeta Koželja je podjetje prevzel njegov nečak, moj oče, ki ga vodi in prilagaja sodobnemu svetu še danes," o zgodovini podjetja Koželj pravi naša sogovornica Nina Poljšak.
Po razpadu Jugoslavije in močno okrnjenemu tržišču, so se v podjetju usmerili v razvoj novih izdelkov. Leta 1994 so začeli s prodajo ribjega mazila RIBODERMIN, ki je namenjeno negi suhe, razpokane, opečene in razdražene kože. Mazilo se že dolgo uporablja v marsikateri porodnišnici in bolnišnici, saj ne vsebuje alergenov in konzervansov, je do kože izjemno nežno ter zato primerno za nego občutljive otroške kože. Mazilo je dermatološko testirano in dokazano hipoalergeno. "Kot zanimivost lahko povem, da ga veliko uporabljajo veterinarji za nego kože in smrčkov naših hišnih ljubljenčkov, med uporabniki Ribodermina pa je tudi slonica Ganga iz ljubljanskega živalskega vrta. Ribodermin je trenutno naš najbolj poznan in prodajan izdelek. Nanj smo zato izjemno ponosni," dodaja Poljšakova.
Kakovost in pojavnost štejeta
Da bi se prilagodili trendu spletnega nakupovanja, ki se je med epidemijo sunkovito povečal, so pred kratkim prenovili spletno stran ter spletno trgovino. "Povečan obisk na strani med epidemijo nas je pravzaprav spodbudil, da izvedemo prenovo spletne strani – našim kupcem smo želeli ponuditi čim boljšo izkušnjo nakupovanja na spletu."
Prihodnost: opazovanje in preverjanje ter osebna nota
"Pri razvoju novih izdelkov se zanašamo predvsem na opazovanje in preverjanje – vedno nas zanima, kaj je priljubljeno na trgu, poslušamo tudi naše stranke, po čem povprašujejo. Potem raziščemo in testiramo izdelke, poiščemo prednosti in slabosti preizkušenih izdelkov in razmislimo kaj podobnega, a vseeno nekoliko drugačnega in bolj svežega, lahko ponudimo našim strankam. Temu sledi formuliranje novega izdelka, za katerega želimo, da združuje vse pozitivne lastnosti, ki smo jih odkrili pri izdelkih na trgu. Vsemu skupaj dodamo še našo osebno noto, saj mora izdelek slediti ciljem in pripovedovati zgodbo našega podjetja. Vse to traja kar nekaj časa, saj moramo najti pravo kombinacijo ter preveriti stabilnost in preizkusiti izdelek," je razložila Poljšakova.
"Verjamemo, da izdelka, ki se dobro prodaja in resnično deluje že več kot 60 let, ni potrebno spreminjati oziroma mu dodajati novih modernih učinkovin, ki bodo čez nekaj let utonile v pozabo. Zato delamo na tem, da ohranjamo kakovost naših originalnih izdelkov in jih poskušamo približati tudi mlajšim generacijam," je na vprašanje o prihodnosti razvoja podjetja odgovorila Poljšakova in dodala: "Verjamem, da pri nas prav vsak lahko najde nekaj zase. Danes in v prihodnosti."