Stalna predanost iskalnikov uporabniški izkušnji in kakovosti rezultatov je Googlu pomagala zmanjšati število slabših rezultatov, ki se pojavljajo na njegovi strani, za več kot 40 % v zadnjih petih letih.
Medtem ko velika večina teh posodobitev ostane neopažena, se vsake toliko pojavi kakšna, ki resnično pretrese SEO področje in pomembno vpliva na pozicije in SEO optimizacijo spletnih strani.
Google vedno razvija svoj algoritem, da zagotavlja prikaz najbolj natančnih, ustreznih in varnih strani za svoje uporabnike.
Kaj so Googlovi algoritmi?
Algoritmi so zapleten sistem, ki se uporablja za pridobivanje podatkov iz svojega iskalnega indeksa in takojšnje zagotavljanje najboljših možnih rezultatov za poizvedbo. Iskalnik uporablja kombinacijo algoritmov in številnih faktorjev razvrščanja za zagotavljanje spletnih strani, razvrščenih po pomembnosti na straneh z rezultati iskalnika (SERP).
V svojih zgodnjih letih svojega delovanja je Google naredil le nekaj posodobitev svojih algoritmov. V zadnjih letih pa Google letno naredi na tisoče sprememb.
Če boste sledili posodobitvam in se prilagajali spremembam, ki jih narekujejo najboljše SEO prakse, boste zagotovo izboljšali svoje ključne besede, svoje uvrstitve, in razumeli morebitne razloge za spremembo uspešnosti vaše spletne strani.
V kronološkem vrstnem redu bomo v nadaljevanju pokrili osem najpomembnejših posodobitev Googlovih algoritmov za leto 2021.
Najpomembnejše posodobitve Googlovih algoritmov v letu 2021 (kronološko)
Googlov algoritem se stalno posodablja, kar vpliva tudi na področje SEO optimizacije spletnih strani. Google včasih posodobitve napove takoj, drugič pa mimogrede – odvisno od pomembnosti in vpliva posodobitve na iskalno poizvedbo. Največja posodobitev leta 2021 je seveda upoštevanje uporabniške izkušnje s spletno stranjo, vendar naštejmo tudi ostale posodobitve.
1. Razvrščanje glede na odstavke v vsebini - passage ranking update (februar 2021)
S posodobitvijo uvrščanja odstavkov lahko Google zdaj uporablja umetno inteligenco za indeksiranje ne samo spletnih strani, temveč tudi posameznih odstavkov oz. stavkov s teh strani. To pomeni, da se lahko določeni odstavki prikažejo kot predstavljeni delček. Cilj je hitro odgovoriti na zelo specifične poizvedbe, kar uporabniku prihrani čas pri iskanju po spletni strani.
Pri ustvarjanju primerne vsebine in optimiziranih odstavkov, vam svetujemo:
- Ciljajte na ključne besede z dolgim repom.
- Zagotovite poglobljeno, visokokakovostno vsebino na predstavljeno temo.
- Pravilno strukturirajte vsebino spletnih strani, da jo bodo Googlovi pajki lažje indeksirali.
2. Posodobitev z razlago rezultatov iskanja »O tem rezultatu« (februar 2021)
S posodobitvijo »O tem rezultatu« iz februarja 2021 Googlov algoritem zagotavlja dodaten vir informacij za posamezne rezultate iskanja, tako da uporabniki lažje ugotovijo, kateri rezultati bi bili za njih najbolj smiselni in najboljši.
V polju »O tem rezultatu« je prikazano naslednje:
- Kdaj je spletno stran Google prvič indeksiral.
- Ali je vaša povezava s stranjo varna.
- Kateri izrazi, ki ste jih iskali, se pojavijo na strani.
- Ali se druge spletne strani s temi iskalnimi izrazi povezujejo na določeno stran.
- Jezik strani.
- Ali se zdi to iskanje relevantno v različnih regijah.
Če uporabnik spozna vir še preden odpre rezultate, lahko ugotovi, ali je spletna stran zaupanja vredna ali ne. To bi še posebej pomagalo uporabnikom pri odkrivanju avtoritativnih in zaupanja vrednih, a nepriljubljenih strani.
Kaj lahko naredite?
Polje »O tem rezultatu« ne vpliva na vašo uvrstitev; to je le seznam dejstev o strani – od katerih so nekateri dejavniki razvrščanja. Slednje vključuje:
- Prepričajte se, da na spletno stran namestite SSL certifikat (https), v kolikor ga ta še nima.
- Pridobivajte kakovostne povratne povezave.
- Bodite pozorni na ustrezno vsebinsko ujemanje ključne besede po kateri optimizirate spletno mesto.
3. 100-odstotno indeksiranje spletnih mest na mobilnih napravah (Mobile-first) (marec 2021)
S porastom uporabe mobilnih naprav v zadnjih 10-ih letih je Googlov algoritem začel razvrščati strani preko mobilnih naprav že v letu 2015. Leto pozneje je bilo uvedeno indeksiranje mobile-first – kar se nanaša na to, da Google išče po mobilni različici vaše spletne strani in med svoje top rezultate uvrsti spletna mesta, ki zagotavljajo najboljšo uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah.
Od julija 2019 je mobile-first indeksiranje postalo privzeto za vsa nova spletišča, od junija 2021 pa tudi za starejša spletna mesta.
Za mobile-first optimizacijo je pomembno:
- Prepričajte se, da imate hitro in odzivno spletno stran.
- Poskrbite za hitro nalaganje slik, ki naj bodo stisnjene oz. kompresirane in neprevilike.
- Vedno ročno preizkusite pojavna okna in funkcije obrazcev na svojem mobilnem telefonu.
Prijaznost spletnega mesta do mobilnih naprav lahko preizkusite tudi s pomočjo orodij - Google iskalna konzola - Google Search Console ali s pomočjo orodja: https://search.google.com/test/mobile-friendly.
4. Posodobitev ocene izdelkov spletne strani (april 2021)
Aprila je Google izdal posodobitev, ki je namenjena nagrajevanju bolj kakovostnih in poglobljenih pregledov izdelkov z večjo vidnostjo v Google rezultatih iskanja.
Posodobitev je bila objavljena 8. aprila 2021 in je bila posebej usmerjena na kratko vsebino, ki preprosto povzema kup izdelkov. Ta posodobitev je sicer ločena od rednih osnovnih posodobitev, tudi tukaj pa je pomembna kakovostna vsebina.
Cilj Googlove posodobitve ocen izdelkov iz aprila 2021 je bil spodbuditi ocene izdelkov, ki ne povzemajo le seznama izdelkov, temveč zagotavljajo poglobljene raziskave, kakovostno analizo in izvirno vsebino.
Če želite ustvariti visokokakovostno vsebino za ocene izdelkov, Google priporoča, da vaši izdelki:
- Izražajo strokovno mnenje, kjer je to primerno
- Kažejo, kakšen je izdelek ali kako se uporablja, kakšna je njegova edinstvenost, ki presega tisto, kar je zagotovil proizvajalec
- Zagotavljajo kvantitativne podatke o tem, kako se izdelek izkazuje v različnih kategorijah učinkovitosti
- Pojasnjujejo, kaj loči izdelek od konkurentov
- Upoštevajo primerljive izdelke ali pojasnjujejo, kateri izdelki bi lahko bili najboljši za določene uporabe ali okoliščine
- Kažejo na prednosti in slabosti določenega izdelka na podlagi raziskav o njem
- Opisujejo, kako se je izdelek razvil iz prejšnjih modelov ali izdaj, da bi zagotovil izboljšave, obravnaval težave ali kako drugače pomagal uporabnikom pri odločitvi o nakupu
- Ugotavljajo ključne dejavnike odločanja za kategorijo izdelka in kako izdelek deluje na teh področjih
- Opisujejo ključne izbire pri oblikovanju izdelka in njihov učinek na uporabnike, ki presega tisto, kar pravi proizvajalec
Google je pred kratkim objavil, da se v kratkem obeta še ena posodobitev mnenj izdelkov. Ta je zasnovana tako, da nagrajuje verodostojne, visokokakovostne ocene.
5. Posodobitev MUM (maj 2021)
Google napreduje z umetno inteligenco v svojih algoritmih, najnovejša je posodobitev MUM maja 2021, ki je bil nedvomno najbolj vplivna napoved v iskanju v tem letu.
Multitask Unified Model (MUM) uporablja moč umetne inteligence za pomoč iskalcem pri opravljanju bolj zapletenih nalog. Od prvotne objave o tem se je MUM usposabljal v 75 različnih jezikih in ga je Google pozdravil kot 1000-krat močnejšega od BERT (angl. Bidirectional Encoder Representations from Transformers).
MUM razume informacije iz besedila in slik, Google pa namerava razširiti svoje zmogljivosti, da bi vključeval tudi video in zvok.
V iskalniku Google že vidimo praktične aplikacije tehnologije MUM – na primer pri obdelavi in razumevanju poizvedb za informacije o cepivih ter pri ustvarjanju novih načinov za raziskovanje in odkrivanje tem.
MUM bo Googlovim algoritmom zagotovil bolj natančno razumevanje iskalnih poizvedb, kakovosti in ustreznosti vsebine ter še več v prihodnjih mesecih in letih. MUM je tehnologija, ki se je je treba zavedati in razumeti, saj bo nedvomno še naprej dvigovala lestvico glede kakovosti vsebine, ustreznosti in uporabnosti.
MUM je zasnovan tako, da pomaga, ko ni preprostega odgovora. Cilj MUM je uporabiti kontekstualne informacije iz različnih virov za predstavitev izčrpnih odgovorov na zapletena vprašanja.
Torej namesto iskanja:
''Kako se pripraviti na pohod na goro Adams" in nato
''Kako se pripraviti na pohod na goro Fuji" in nato
''Gora Adams v primerjavi z goro Fuji,"
... lahko uporabnik vpraša:
"Bil sem na gori Adams in naslednjo jesen želim na goro Fuji. So potrebne kakšne drugačne priprave?"
... in se naučite vsega v enem iskanju.
MUM se usposablja v 75 jezikih, tako da lahko prepozna ustrezne odgovore tako v drugih jezikih kot v tistem, v katerem je bila poizvedba napisana.
To ne pomeni, da bi morali začeti pisati objave, ki odgovarjajo na zapletena vprašanja. Bodite prepričani, da opravite raziskavo ključnih besed in nadaljujte z objavljanjem dolge in poglobljene vsebine, ki cilja daljše ključne besede.
6. Posodobitev prejemanja neželene pošte (junij 2021)
Googlova posodobitev prejemanja neželene pošte junija 2021 je bila implementirana v rezultate spletnih strani in slik (torej ne lokalnih rezultatov).
Na te zlonamerne aktivnosti morate biti še posebej previdni, če vaše spletno mesto omogoča interakcijo z uporabniki prek komentarjev, forumov itd. Tukaj je nekaj nasvetov za zaščito vaše spletne strani pred pošiljatelji neželene pošte:
- Posodobite SSL certifikat vašega spletnega mesta
- Uporabite Google Search Console za preverjanje varnostnih težav in poročila o primernih ukrepih.
- Redno čistite domnevne neželene vsebine.
- Uporabite noindex, da preprečite Googlu indeksiranje strani z nizko stopnjo zaupanja, zlasti tistih, ki prikazujejo vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki. Lahko pa povezave označite kot nofollow.
Google svetuje, da SEO strokovnjaki in tržniki zagotovijo, da sledijo najboljšim praksam za vhodne in izhodne povezave, ustvarjajo visokokakovostne vsebine in se osredotočajo na izboljšanje uporabniške izkušnje.
7. Posodobitev uporabniške izkušnje na strani (junij 2021)
Google je začel uvajati svojo dolgo pričakovano posodobitev Page Experience junija 2021 in napovedal njen zaključek 2. septembra.
S to posodobitvijo je prišla ocena izkušnje s stranjo, ki jo lahko tržniki vidijo v novem poročilu v storitvi Google Search Console.
Izkušnja strani je precej samoumevna; zasnovana je bil za izboljšanje izkušenj iskalcev na vsakem spletnem mestu. Ocena upošteva:
- Osnovne spletne podatke: niz meritev, ki merijo uspešnost strani z vidika uporabniške izkušnje (UX).
- Uporabnost za mobilne naprave: stran ne sme imeti napak pri uporabnosti za mobilne naprave.
- Varnostne težave: vse varnostne težave spletnega mesta diskvalificirajo vse strani na spletnem mestu iz dobrega stanja.
- Uporaba HTTPS: stran mora imeti SSL certifikat, da je primerna za status dobre izkušnje za uporabnike.
- Izkušnja z oglasi: spletno mesto ne sme uporabljati oglaševalskih tehnik, ki motijo ali kako drugače poslabšajo uporabniško izkušnjo.
Poleg indeksiranja mobilne različice spletnih mest je Google uvedel tudi poseben nabor meritev s posodobitvijo izkušnje strani, imenovano Core Web Vitals. To niso nove meritve, temveč novi prednostni dejavniki za količinsko opredelitev uporabniške izkušnje s spletno stranjo.
Ti vključujejo:
- Largest Contentful Paint (LCP): kako hitro se naloži glavna vsebina strani.
- Zakasnitev prvega vnosa/ First Input Delay(FID): kako hitro se spletna stran odzove na prvo dejanje uporabnika na strani.
- Kumulativni premik postavitve/ Cumulative Layout Shift(CLS): kako stabilna je postavitev (tj. elementi ne skačejo nepričakovano).
Do resničnih podatkov za te meritve lahko dostopate prek Page Speed Insights ali celotnega poročila Core Web Vitals v iskalni konzoli. Vsako od teh poročil vsebuje priporočila za izboljšanje odzivnosti strani.
Te meritve sicer obstajajo že kar nekaj časa, vendar imajo zdaj večji vpliv na vašo uvrstitev. V bistvu morajo spletni skrbniki podvojiti svoja prizadevanja za optimizacijo UX. Nekatere stvari, ki jih lahko naredite, da izboljšate svoje osnovne spletne vitalne vrednosti, vključujejo:
- Odstranite vsiljive vmesne oglase ali pasice, ki blokirajo vsebino.
- Zmanjšajte izvajanje Javascript.
- Zmanjšajte počasno nalaganje - "lazy loading".
- Optimizirajte in stisnite slike.
- Zagotovite ustrezne dimenzije za slike in vdelane elemente.
- Izboljšajte odzivni čas strežnika.
8. Posodobitev naslova strani in vpliva ključnih besed na rezultate iskanja (avgust 2021)
Google že več kot desetletje prilagaja rezultate glede na iskalno poizvedbo. Toda od 16. avgusta so ljudje začeli opažati, da Google drastično spreminja naslove njihovih strani, pogosto na škodljiv način. Teden dni pozneje je Google potrdil, da je predstavil nov sistem, ki ne bo več prilagajal naslovov glede na poizvedbe, ampak bo bolje predstavljal stran kot celoto.
Ta posodobitev ni bila dobro sprejeta, saj se naslovi ustvarjajo iz H1, slikovnih oznak in celo sidrnega besedila z drugih strani.
Posodobitve Googlovih algoritmov za leto 2021 [povzetek]
SEO je celovita in progresivna strategija, posodobitve pa ne bi smele preveč vplivati na vašo uvrstitev, dokler ste osredotočeni na najboljše prakse. Toda kot prodajnik, spletni skrbnik ali lastnik podjetja je pomembno, da spremljate posodobitve in poročate o svoji uspešnosti, da lahko izboljšate svojo strategijo in izkoristite obstoječe priložnosti.
Priprava na uspešno SEO strategijo v letu 2022
Na podlagi posodobitev preteklega leta, lahko predvidevamo, da bo Google tudi v letošnjem letu uvedel posodobitve, ki utegnejo vplivati na vaše poslovnaje preko spleta. Redno spremljanje posodobitev in implementacija le-teh, ki jih uvaja Google, vam lahko vzame veliko časa.
Zato vam svetujemo, da pri uvajanju sprememb na svoji spletni strani, poiščete pomoč strokovnjakov SEO optimizacije, ki vam bodo zagotovili, da bo vaše spletno mesto vedno v koraku s trendi, ki omogočajo doseg najvišjih mest na Google.