Ford Kuga je Fordov prelomni model. Ne le zato, ker ponuja več vrst motorjev in tudi tri elektrificirane različice, da se lahko uporabnik odloči za pravo, glede na vsakodnevne vozne navade in potrebe. Ford je namreč s Kugo, ki jo je prvič predstavil že leta 2008, v času, ko so SUV-ji šele dobro začeli prodirati na trg, v treh generacijah razvil avto, ki je v marsičem korak pred konkurenti. To se izkazuje tudi v prodaji v Evropi, kjer je Kuga med najbolj zaželenimi športnimi terenci. Nova Kuga ima torej zahtevno nalogo, a smo v 4 točkah strnili glavne adute, s katerimi cilja na še večji in širši krog voznikov.
Želite testirati novo Ford Kugo? Prijavite se lahko na povezavi tukaj.
1. Dizajn
Nova Ford Kuga je v tretje še bolj drzen avtomobil. S svežimi, bolj elegantnimi, a še vedno zelo dinamičnimi linijami, kjer so inženirji poudarek namenili zelo aerodinamični zasnovi, nagovarja tako tiste, ki jim je bliže estetika kot tiste, ki na prvo mesto postavljajo športne obline z visoko postavljeno kabino z velikimi steklenimi površinami. Poleg tega imajo kupci na izbiro številne različice, od dobro opremljene Kuge Titanium, do športne Kuge ST-Line in prestižne Kuga Vignale. Titanium prinaša na primer športni odbijač, zadnji difuzor, pobarvane ročaje in ogledala ter vsaj atraktivna lahka platišča velikosti 17-palcev (43,18 centimetra). Vignale izstopa s satenasto masko, kromanimi dodatki, dvojnim izpuhom, 18-palčnimi platišči (45,72 centimetra), v kabini pa s prestižnim usnjem na sedežih. ST-Line dodatno izboljša dinamičen videz s črnimi zunanjimi okraski, večjim zadnjim spojlerjem in do 19-palčnimi platišči (48,26 centimetra) ter dvojnimi izpušnimi cevmi.
Notranjost prevzema številne elemente hvaljenega limuzinskega Focusa, a je kabina še veliko bolj zračna in prostorna. Tudi, če jo primerjamo s prejšnjo Kugo, je več prostora za noge, glavo in ramena, saj so inženirji poskušali zadovoljiti tudi kupce z več otroki, ki so v preteklosti posegali po enoprostorcih. Da gre za polnokrvni družinski avtomobil dokazuje tudi zasnova kabine z drsno zadnjo klopjo (ta je po novem tudi ogrevana), ki jo lahko za 15 centimetrov premikamo naprej in nazaj in s tem povečujemo prostor za noge na zadnji klopi, ali pa prostornino prtljažnika, ki je s 645 litri enoprostorsko radodaren in oblikovan tako, da lahko brez težav prevažamo tudi večje predmete. Kompromisov glede prevoza prtljage ni treba sklepati niti v primeru priključnega hibrida. Za električno pomičnimi vrati je za nameček širok nakladalni del opremljen z dvostransko preprogo, na eni strani tapecirano in drugi gumirano, odvisno, kako čiste oziroma umazane stvari prevažate v vozilu.
2. Digitalizacija
Nova Kuga se lahko pohvali z digitalno kabino, polno tehnoloških pripomočkov, ki bodo tako v hladnem kot vročem vremenu poskrbeli, da bo vožnja manj utrujajoča in naporna, predvsem pa udobna in varna. Posebnost Kuge je nov Infotainment sistem, del katerega je 12,3-palčni zaslon (diagonale 30,48 centimetra) instrumentne plošče z zaobljenim zaslonom, kar je nekaj, kar sploh prvič vidimo v avtomobilski industriji. Poleg estetskih ima tak zaslon tudi druge prednosti, in sicer, da lahko voznik na njem enostavno in hitro spreminja poglede in prikaz informacij o vožnji, ki so zanj pomembne v točno določenem trenutku vožnje. Dodatne informacije pridobiva na velikem projekcijskem barvnem zaslonu ter preglednem zaslonu Fordovega najnovejšega vmesnika SYNC z 8-palčnim zaslonom (premer 20,32 centimetra) občutljivim na dotik. Zaslona, pod katerim je tudi predal za brezžično polnjenje telefona, se lahko dotikamo, lahko pa informacije pregledujemo tudi z gestami ali ukazujemo z glasom.
3. Varnost
Nova Kuga je opremljena s plejado sistemov za pomoč vozniku med vožnjo. Med drugim avtonomno ne zavira zgolj pred stoječimi vozili, ampak tudi pešci ter kolesarji. V zastojih sama dodaja plin in uravnava zavoro, za nameček pa sistem samodejno posega tudi v krmiljenje volana, da vozilo, na primer v premikajoči se koloni vozil, samodejno krmili med cestnimi oznakami. Kuga na področju asistenčnih sistemov ne sledi konkurenci, ampak narekuje standarde. Aktivna pomoč pri parkiranju omogoča, da s pritiskom na gumb Kuga zagotavlja povsem samodejne manevre, dokler ni vozilo parkirano. Kuga celo predvidi, če boste ob zavijanju v križišču trčili z drugim vozilom, ki se pelje nasproti in pri tem, da prepreči trk, do hitrosti 30 km/h samodejno zavira.
Nova Ford Kuga velja za eno najbolj varnih vozil na trgu. Pri neodvisnem konzorciju so mu na testih varnosti dodelili najvišjo možno oceno. Več o tem na priloženi povezavi.
4. Povezljivost
Kuga je napredno povezana, in sicer preko sistema Ford pass – če ste lastnik nove kuge in imate naloženo aplikacijo Ford Pass, ki je povezana s sistemom v avtomobilu, lahko na daljavo odklepate, ali zaklepate vozilo, tudi hladite oziroma ogrevate, če ste pozabili, kje ste ga parkirali, vam bo lokacijo razkrila aplikacija, s pomočjo katere boste ves čas vedeli tudi, kakšno je stanje vozila. Vključno s servisi in servisnimi akcijami. Iščete lahko priljubljene točke, na primer restavracije, če ste lastnik priklopno hibridne Kuge pa boste vsak trenutek vedeli, kakšno je stanje napolnjenosti baterije in kje so najbližje polnilne postaje.
Priklopno hibridna Ford Kuga Titanium PHEV 2.5 Duratec Hibrid 165kW, z brezstopenjskim menjalnikom je lahko vaš že za 33.980 evrov, če koristite Fordov bon (1.700 €) za Ford financiranje.
Lahko si izberete tudi kredit Eko Skladi, ki so namenjeni nakupu Električnih in hibridnih vozil. Več o kreditu na tej povezavi.
5. Vožnja
Kuga je sinonim za SUV vozila na področju vozne dinamike. To še posebej velja za aerodinamično oblikovano Kugo tretje generacije, ki je okoli 80 kilogramov lažja od predhodnice. V povezavi z novimi, zmogljivimi motorji ob dinamičnih karakteristikah na eni strani, prinaša najučinkovitejšo porabo goriva. Z novimi tehnologijami v sklopu pogonskih motorjev so Fordovi inženirji porabo pri Kugi zmanjšali do 25 odstotkov.
Izbirati je mogoče med različicami Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hibrid (‘blagi’ oziroma mild-hybrid) in Kuga Hibrid (polni hibrid – na voljo bo konec leta), ki dopolnjujejo modele s Fordovim 2,0-litrskim in 1,5-litrski dizelskim motorjem EcoBlue ter 1,5-litrskim bencinskim motorjem EcoBoost, na voljo pa je tudi inteligentni osemstopenjski samodejni menjalnik.
Kuga plug-in hybrid kombinira 2,5-litrski bencinski motor in elektromotor s skupno 165 kilovatov moči (225 KM). Avto je zasnovan za enostavno uporabo, saj lahko samodejno izbira najbolj primeren način vožnje, voznik pa ima možnost, da kadarkoli sam izbere, kdaj želi voziti v električnem načinu. Dovolj je pritisk na stikalo. Seveda, če je baterija dovolj napolnjena. Energija je namreč skladiščena v litij-ionskih baterijah z radodarno kapaciteto za priključne hibride - 14,4 kWh. Povprečna poraba bencina je 1,2 l/100 km, večina, ki bo priklopni hibrid polnila doma ali v službi, pa bo lahko večino vsakdanjih poti prevozila v električnem načinu. Na elektriko zmore prevoziti pot v dolžini 56 kilometrov. Baterija se na hišni vtičnici napolni v šestih urah, na polnilnih postajah (3,7 kW) pa v 3,5 urah.