Uporabno
40 ogledov

Spoznajte Alenko Stare - predavateljico in ustanoviteljico Šole prihodnosti!

Alenka Stare Alenka Stare
Alenka Stare, predavateljica in ustanoviteljica Šole prihodnosti, je ena izmed vodilnih osebnosti na področju specialne pedagogike v Sloveniji. S svojo neomajno predanostjo pomaga otrokom z učnimi težavami ter staršem in strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju, da bolje razumejo in premagujejo izzive, ki jih ti otroci doživljajo v procesu učenja.

Z bogatim znanjem, ki ga je pridobila skozi dolgoletno prakso in dodatno izobraževanje, Alenka oblikuje izobraževalne programe, seminarje in delavnice, ki so namenjeni izboljšanju vzgojnih modelov ter prilagajanju pedagoških pristopov otrokom z različnimi potrebami. Njena misija je jasna: vsakemu otroku zagotoviti enake možnosti za uspeh in ustvariti temelje za svetlo prihodnost.

Četudi se današnji časi po številu otrok, ki se v vzgojno-izobraževalnem procesu soočajo z učnimi težavami, ne razlikuje dosti od preteklosti, se o tem v javnosti vse več govori in posledično skuša tovrstnim posameznikom zagotoviti ustrezno pomoč, da bi tudi ti dosegli rezultate, povsem primerljive tistim, za katerimi stojijo otroci brez učnih težav.

To obliko podpore si tako otrokom kot vzgojiteljem, učiteljem in staršem na območju Slovenije prizadeva nuditi specialna pedagoginja Alenka Stare, ustanoviteljica Šole prihodnosti, v okviru katere izvaja različna predavanja, delavnice ter seminarje.

Cilj vseh je ponuditi boljše rešitve vzgojnih modelov, zato svoje bogato znanje in izkušnje predaja na izredno razumljiv način. Vedno znova se usmerja k pozitivnim spremembam, to pa je tudi razlog, da v okviru svojih programov udeležencem ne podaja odvečne teorije.

In to nas nemalokrat preseneti, zaradi česar je pedagoške delavce ter starše ključno opremiti z znanjem, s pomočjo katerega se bodo znašli v prav vsaki situaciji, medtem ko je še pomembneje vsem njim podati orodja za učnim težavam ustrezno učenje učenja.

Beseda ali dve o vzgoji

Ko gre za vzgojo, se Alenka Stare sklicuje predvsem na svoje izkušnje in znanost in posledično sodobni vzgojni model. Danes res poznamo veliko tako imenovanih vzgojnih modelov, najbolj pogosto pa se še vedno omenjajo glavni trije:

  • avtoritarni oziroma represivni, za katerega so značilne omejitve in prepovedi, ker ta vzgojni model ne dopušča odstopanj, o vsem pa odločajo izključno starši,
  • avtoritativni oziroma socialno integrativni, tudi integracijski, ki je v pogledu zahtev in kaznovanja uravnotežen, otrok pa v procesu vzgoje aktivno sodeluje,
  • permisivni oziroma indulgenten, tudi demokratičen, s tako rekoč ničelnim nadzorom.

Alenka Stare | Avtor: Alenka Stare Alenka Stare

Permisivna vzgoja, katere prisotnost je narasla v kapitalizmu in v potrošništvo usmerjeni družbi, v prvi vrsti narekuje odsotnost vsakršnih pravil. Otroku je tako dovoljeno bolj ali manj vse, saj se v ospredje postavlja upoštevanje njegovih potreb, kar pa po mnenju strokovnjakov vodi v vzgojo posameznikov, povsem neobčutljivih na sočloveka in družbo.

Beseda ali dve o učnih težavah

Otrok, deležen permisivne vzgoje, ki se ob tem sooča še z učnimi težavami podpore in pomoči, ki bi je njegovo stanje zahtevalo, pa ne prejme ali vsaj ne v zadostni meri, zna dosegati manjše uspehe na področju šolanja, kariere, družine ter v drugih življenjskih situacijah.

Da bi to preprečili, Alenka Stare vzgojne delavce in starše opozarja, da se učne težave lahko razvijejo pri komurkoli, ker gre pri tem za vpliv bioloških, socialnih, kognitivnih, kulturnih ter ekonomskih dejavnikov, ki so bodisi notranji bodisi zunanji.

Na splošno se za učno težavo opredeljuje vsaka težava v procesu učenja in tudi težava pri usvajanju kakršnekoli spretnosti, pri čemer je ta lahko kratkotrajna ali dolgotrajna, za odpravo enostavna ali pa kompleksna. Vse naštete oblike se delijo na:

  • splošne učne težave, na katere vpliva okolje ali zmanjšane intelektualne sposobnosti, kar se odraža na počasnejšem pridobivanju novih veščin, znanj in spretnosti,
  • specifične učne težave, ki so rezultat genetskega vpliva in vpliva okolja, prizadenejo pa posamezno področje (govor, jezik, gibanje, branje, pisanje, pozornost, spomin itn.).

Po besedah Alenke Stare je skupno vsem dejstvo, da zahtevajo prilagojeno obliko vzgoje in izobraževanja, za kar lahko poskrbijo tako starši kot vzgojitelji, učitelji, pedagogi, logopedi, specialni pedagogi in drugi strokovni delavci. Ker je njena želja prav vsem otrokom zagotoviti enake možnosti, se je specializirala za usmerjanje pedagoškega kadra s poudarkom na učnih težavah oziroma življenje posvetila otrokom, ki potrebujejo nekoliko več pozornosti.

Kdo je Alenka Stare?

Odraščajoč na Štajerskem ob igrah v naravi je Alenka Stare že kmalu razvila čut za druga živa bitja. To se kaže še danes v njenem nadvse prijetnem, sodobnem in srčnem podajanju znanja in izkušenj skozi različne učne ter izobraževalne programe, ki se jih udeležujejo starši otrok z učnimi težavami, pa tudi njihovi vzgojitelji in učitelji, natančneje vsi, ki otrokom lahko nudijo podporo ter pomoč, s čimer izboljšajo svoje šolske, kasneje delovne in družinske rezultate.

Ne čudi torej, da se je odločila za študij na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, kjer je zaključila smer specialne pedagogike. Kmalu po končanem šolanju se je zaposlila kot učiteljica osmega razreda v osnovni šoli s prilagojenim programom, kasneje pa kot izvajalka dodatne strokovne pomoči v redni osnovni šoli in vrtcu.

Alenka Stare | Avtor: Alenka Stare Alenka Stare

Od tedaj sta minili že dve desetletji, v vsem tem času pa je iskala načine, kako se približati otrokom, ki ob sebi potrebujejo nekoga, da vanj verjame in mu pomaga na poti do uspeha. Ugotovila je, da ji v času študija pridobljeno znanje in izkušnje na delovnem mestu v marsikateri situaciji ne zadostujejo, kar jo je spodbudilo k dodatnemu izobraževanju.

Šele tedaj je spoznala, kako zelo pomanjkljive so strategije poučevanja, učne metode, gradiva in didaktični pripomočki, zato so jo vsi ti primanjkljaji spodbudili k ustanovitvi Šole prihodnosti ter oblikovanju predavanj, delavnic in seminarjev, prav tako k pisanju knjig, ki so v procesu učenja učenja v pomoč otrokom z učnimi težavami.

Programi Alenke Stare

Specialna pedagoginja Alenka Stare izvaja seminarje za strokovne delavce in starše, na katerih poda nasvete za ustvarjanje prijetnega okolja, posvečenega učenju (Učenje in poučevanje v prvih treh razredih), napotke za to, kako se soočiti z izzivom vzgajanja vzgojno zahtevnega otroka (Vzgojno zahtevni otroci) ter se posveti bralni kulturi (Učenje in poučevanje branja), vključujoč vaje za bralno razumevanje.

Spletno predavanje: https://alenkastare.si/izdelek/predavanje-ucenje-in-poucevanje-branja/

Slednje so prav tako prisotne v večini njenega didaktičnega gradiva, posebej v delovnem učbeniku Kako pa ti bereš?, učnemu pripomočku za branje v velikih tiskanih črkah in učnemu pripomočku za branje v malih tiskanih črkah. V obeh delih so predstavljene osnove učenja in poučevanje branja, napotki za vezanje črk in vezano branje, prav tako vaje za hitro prepoznavanje črk, tiste za vezavo črk in za pravilno tehniko branja pa tudi vaje za bralno razumevanje.

Alenka Stare | Avtor: Alenka Stare Alenka Stare

Druge knjige Alenke Stare se osredotočajo na vzgojno zahtevne otroke in na pisanje oziroma gre za logopedske pravljice, medtem ko so predavanja ciljno usmerjena na vzgojo, računanje, učne težave, branje, govor, gibanje ter vstop v šolo.

Namen vseh programov, razvitih s strani Alenke Stare, je otrokom omogočiti enake možnosti in jim zagotoviti vseživljenjsko uspešnost oziroma jih pospremiti v svetlo prihodnost ter jim pomagati uvideti, da je življenje lepo.

Alenka Stare je postavila pomemben mejnik v slovenskem izobraževalnem sistemu. Njeno delo ni le prispevek k razumevanju in obvladovanju učnih težav, temveč tudi k širšemu premiku v razmišljanju o vzgoji in izobraževanju. S svojo strastjo do poučevanja, inovativnimi pristopi ter predanostjo otrokom in njihovim potrebam je Alenka postala vzornica in navdih za številne starše, učitelje in vzgojitelje. Njeno poslanstvo, da vsakemu otroku omogoči svetlo prihodnost, odmeva v vseh, ki so imeli priložnost sodelovati z njo ali se udeležiti njenih programov. Z njenim delom se ne oblikuje le sedanjost, temveč se gradi tudi prihodnost, v kateri bodo vsi otroci deležni enakih možnosti za uspeh in srečo.