Uporabno
53 ogledov

Trajnostno naprej: Pester Božični brunch HTS v Sloveniji z novinarji in turističnimi predstavniki

božični brunch, HTS Peter Irman/arhiv HTS
Predstavništvo Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji je ob koncu leta v znanem hotelu Slonu organiziralo Božični brunch, ki so se ga udeležili številni predstavniki slovenskih medijev, touroperaterjev in drugih partnerjev na trgu.

Direktor Predstavništva Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji g. Bruno Bonifačić se je ob tej priliki zahvalil vsem partnerjem na trgu za sodelovanje v letošnjem letu, še posebej medijem, ki so bili del zelo uspešne jesenske brand kampanje in ki je v ospredje pripeljala hrvaško notranjost ter celino kot vedno bolj prepoznavne in iskane destinacije na Hrvaškem. Ob tem je poudaril "da je Slovenija kot drugi najštevilčnejši hrvaški emitivni trg, ki se je tudi z letošnjimi rezultati zelo približal tistim iz rekordnega leta 2019, za Hrvaško izjemno pomemben in prijemljiv za hrvaško ponudbo -  še posebej v luči nove Nacionalne razvojne strategije trajnostnega turizma do leta 2030 in novega Strateškega marketinškega in operativnega plana do leta 2026, v skladu s katerima se Hrvaška želi pozicionirati kot trajnostna celoletna destinacija s visoko dodano vrednostjo, ki pri tem ponuja široko paleto avtentičnih kakovostnih turističnih doživljanj." 

božični brunch, HTS | Avtor: Peter Irman/arhiv HTS Peter Irman/arhiv HTS

Na Hrvaškem je v letošnjem letu do sedaj zabeleženih 18,6 milijona prihodov turistov in 104 milijone nočitev, kar predstavlja 91-odstotni delež prihodov in 96-odstotni delež nočitev v primerjavi z rekordnim letom 2019. Delež slovenskih gostov v skupnem turističnem prometu je 10 procentni, ki so letos že dosegli številko od 10 milijonov nočitev. 

Investicije so na Hrvaškem prav tako v polnem zamahu, saj pravkar poteka javni razpis za dodelitev evropskih sredstev za razvoj turizma. V prihodnjem letu v skladu z EU budgetom nameravajo za infrastrukturne projekte nameniti 120 milijonov evrov, med tem ko zasebni sektor dodatno napoveduje vlaganja v višini 166 milijonov evrov. "Pred samim razpisom je potekala tudi preliminarna anketa, ki je pokazala investicijski interes v vrednosti 1,8 milijarde evrov, s čemer Hrvaška dokazuje, da ostaja investicijska meka," je še poudaril Bonifačić. 

božični brunch, HTS | Avtor: Peter Irman/arhiv HTS Peter Irman/arhiv HTS

Hrvaško – slovenski turistični produkt za bolj trajnosten jutri

Božični brunch je obenem bila izjemna priložnost, da se ob skorajšnjem vstopu Hrvaške v Schengensko območje številnim predstavnikom medijev predstavi čezmejni projekt, ki je povezal slovenski Zeleni kras in hrvaški Gorski kotar. 

Projekt Po poti čudežev narave ali EXPLORE THE WONDERNATURE, kot so nov ekoturistični proizvod tržno poimenovali, je združil naravne in kulturne posebnosti dveh čezmejnih območij, na katerih so prepoznane izjemne priložnosti za sodelovanje in povezovanje pri aktivnem ohranjanju skupne naravne dediščine za razvoj trajnostnega turizma. Privlačno zasnovana in z zeleno infrastrukturo obogatena ponudba je eden od glavnih dosežkov projekta NATURE&WILDLIFE: Doživetja narave in opazovanja divjih živali, ki so ga v okviru Programa sodelovanja INTERREG Slovenija-Hrvaška od septembra 2018 do februarja 2021 izvajali Občina Pivka, Javni zavod Snežnik, Zavod Jezerski hram, Subjekt d.o.o., Lokalna razvojna agencija PINS, Narodni park Risnjak in RRA Zeleni kras kot vodilni partner. 

božični brunch, hts | Avtor: Peter Irman/arhiv HTS Peter Irman/arhiv HTS

Nova ponudba doživljanja narave in opazovanja prostoživečih živali na območju Zelenega krasa (Primorsko-notranjska regija) v Sloveniji in Gorskega kotarja na Hrvaškem je zasnovana na izjemnih skupnih značilnostih teh dveh obmejnih območjih.To je kombinacija skrivnostne in občutljive kraške pokrajine ter neokrnjenih strnjenih gozdov severnih Dinaridov, kjer so ohranjene številne živalske vrste, med njimi vse tri vrste velikih zveri: volk, ris in medved. Na teh naravnih posebnostih EXPLORE THE WONDERNATURE ponuja večdnevne čezmejne programe odgovornega raziskovanja in spoznavanja narave in lokalne kulture, ki jih vodijo izkušeni lokalni vodniki in strokovnjaki ali poznavalci različnih tematik (speleologije, živalstva, ornitologije, botanike, gozdarstva, rokodelstva, nesnovne kulturne dediščine,...). 

božični brunch, HTS | Avtor: Peter Irman/arhiv HTS Peter Irman/arhiv HTS

Prav vodniki predstavljajo pomembno dodano vrednost nove ponudbe, katere ciljni obiskovalci so ozaveščeni ljubitelji narave, zato smo v projektu veliko aktivnosti usposabljanja in izobraževanja namenili tako turističnim vodnikom kot malim turističnim ponudnikom in lokalnim prebivalcem, ki sooblikujejo proizvod. Tako je svoje izkušnje z deležniki projekta delil vodnik opazovanj medveda na Aljaski, nastal je mini angleški slovarček izrazov opazovanja medveda, govorili smo o novih pristopih v gozdni pedagogiki, priložnostih gastronomije v widlife turizmu, se učili pletenja košar in drugih starih rokodelskih spretnosti, organizirali simpozij o pticah na Cerkniškem jezeru, prepoznavali invazivne rastline v naravi, oživljali zgodbe, ki interpretirajo dediščino itd. 

Več o projektu lahko najdete na na tej spletni strani ali tukaj.

Srečanje z novinarji in drugimi partnerji je prav tako bila priložnost za degustacijo in predstavitev penine ter drugih vin iz asortimana družine Korak iz Plešivice pri Zagrebu, ki s svojo ekološko pridelavo grozdja najvišje kakovosti z vsakodnevnim delom v ekološkem vinogradu, ohranjanjem in razvijanjem umetniške vizije vinarstva, ustvarjajo edinstvena in prepoznavna vina.

božični brunch, hts | Avtor: Peter Irman/arhiv HTS Peter Irman/arhiv HTS

V božičnem duhu so novinarji in partnerji na koncu prejeli darila, ki so tokrat prišli iz otoka Krapnja - edinega jadranskega "spužvarskega" centra. Izdelki podjetja Žitak – Fina Dalmata d.o.o. – otoškega podjetja družine Jurić sledijo 300-letni tradiciji spužvarstva in potapljanja na otoku Krapnju ter varujejo in negujejo ekološke vrednote in tisočletni odnos med človekom in podmorjem.