Na Sejmu za ljubitelje živali, ki bo v nedeljo 13. septembra v Češminovem parku v Domžalah, vam bodo strokovnjakiv s pomočjo oplove merive in zafire tourer prikazali, na kakšne načine lahko peljete vaše kužke v avtu. Prikaz varne vožnje psov v avtu bo ob 10.30, 13.00 in ob 17.00.
Pokazali vam bodo tudi, kako psa pravilno privežemo, kam damo boks in vam odgovarjali na vprašanja povezana, s prevozom živali.
Poskusi s pasjo lutko
"AMZS je skupaj s partnerskimi klubi že pred leti opravil preskusni trk avtomobila, v katerem je bil štirinožni ljubljenček oziroma njegova lutka. Ta je bila zaščitena z različnimi zaščitnimi napravami – od oprsnice, ki se pripne na varnostni pas, do manjše ali večje kletke v kabini ali prtljažnem prostoru," so nam pojasnili v Oplu.
Rezultati preskusa so bili nedvoumni; majhni psi ali mačke so najbolje zaščiteni, če so v zaščitni kletki, ki je položena v prostor za noge ob zadnji klopi. Večji psi so najbolje zaščiteni, če so v večji kletki, ta pa se nahaja v prtljažniku, ki je od potniške kabine ločen z dodatno zaščitno mrežo.
Kaj so pokazali testi
Testirali so več načinov prevažanja psa:
- pes (lutka) je bil na zadnji polici nad prtljažnim prostorom
- pes je bil v kletki, ki je bila med prednjim sedežem in zadnjo klopjo
- pes je bil v kletki na zadnji klopi, kletka je pripeta z varnostnim pasom
- pes je imel oprsnico s karabinom, ki se pripne v varnostni pas
- pes je imel oprsnico z dvojnim vpenjanjem - levo in desno od psa
- pes je bil v zaščitni kletki v prtljažniku
- pes je bil v prtljažniku za zaščitno mrežo
Poskus so naredili z lutko, ki je tehtala 22 kilogramov, hitrost pri poskusu pa je bila petdeset kilometrov na uro.
Pes, ki je bil na zadnji polici, je s skoraj 50 kilometri na uro priletel v zadnji del voznikovega vzglavnika, zadel glavo voznika in odletel naprej v vetrobransko steklo. Pes, ki je bil pripet na oprsnico z enim vpenjanjem je pri trku povzročil težke poškodbe voznika in bil skoraj zagotovo mrtev.
Pri oprsnici z dvojnim vpenjanjem je nekoliko bolje, a je pes vseeno zdrsnil naprej za 40 centimetrov. Voznik pri tem ni dodatno poškodovan, pes pa bi bil verjetno težko poškodovan.
Ugotovili so, da je pripenjenje kletke oziroma boksa na zadnjo klop neustrezno. "Zaradi neustrezno speljanega vodila za pritrditev z varnostnim pasom in neustreznim vratom zaščitne kletke." Za najvarnejše mesto v avtomobilu se je izkazala zaščitna kletka med prednjim sedežem in klopjo. To pa je žal primerno le za majhne kletke.
"Kletko v prtljažniku je dobro položiti prečno, da se sile bolj enakomerno porazdelijo. Na testu se je ob trku kletka poškodovala, poškodovano pa je bilo tudi naslanjalo zadnje klopi. Če bi na njej sedeli potniki, bi bila kletka v prtljažniku verjetno kriva za dodatne poškodbe potnikov," pojasnjujejo.
Zaščitna pregrada sicer dobro zaščiti voznika v potniški kabini, zelo verjetno pa pes takega trka ne bi preživel. Pri zaščiti večjega psa je zato najučinkovitejša kombinacija velike zaščitne kletke v prtljažniku in zaščitne pregradne mreže, ki ločuje prtljažnik in potniški prostor.
anja.scuka@zurnal24.si