Eden izmed glavnih konfliktov z medvedi je približevanje medvedov naseljem. Pretekle izkušnje in raziskave so pokazale, da medvedi najpogosteje prihajajo v naselja in v bližino ljudi, ker tam najdejo lahko dostopno hrano. Rešitev je, da medvedom hrano naredimo nedostopno, je povedal Matija Stergar iz Zavoda za gozdove Slovenije, ki ukrepe za zmanjševanje konfliktov z medvedi danes skupaj s partnerji predstavlja v Sodražici.
V sklopu projekta so tako začeli uvajati t. i. medovarne kompostnike in medovarne smetnjake, v katerih so ostanki hrane, ki jih zavrže človek, medvedu nedostopni. Na nekaterih najbolj izpostavljenih območjih po Sloveniji bodo razdelili 100 medovarnih kompostnikov in 100 medovarnih smetnjakov.
Okoli 450 medvedov
Ta teden so jih začeli razdeljevati na območju Sodražice, do predvidoma spomladi, ko se bodo medvedi prebudili iz zimskega dremeža, pa jih bodo razdelili še v Občini Kostel, na območju Loške doline in na dveh območjih južno od Ljubljani, to je v vasi Rakitna in na območju južnega dela občine Ig. To so območja, kjer so konflikti z medvedi pogosti in kjer so partnerji pri projektu vzpostavili zelo dobro sodelovanje z lokalnimi skupnosti, kar je po Stergajevih besedah ključno.
V bližini naselij je v Sloveniji letno v povprečju od 150 do 200 konfliktov z medvedi, kakšno leto več ali tudi manj. V primeru konfliktov ukrepa posebna intervencijska skupina, ki deluje na Zavodu za gozdove Slovenije in ki tudi rutinsko beleži konflikte od leta 1994. Stergar ob tem pravi, da je verjetno primerov še nekaj več, saj jih mogoče vsi ne javijo.
Petletni projekt Life Dinalp Bear, skupno vreden skoraj šest milijonov evrov, bo potekal do sredine leta 2019, v njem pa poleg Slovenije sodelujejo še Hrvaška, Avstrija in Italija oz. skupno devet ustanov iz teh držav. Glavni cilj projekta, ki ga podpira tudi ministrstvo za okolje in prostor, je zmanjševanje vseh vrst konfliktov zaradi medveda. Pomemben cilj je tudi enotno upravljanje s populacijo medvedov na čezmejni ravni, prav tako spremljajo širjenje medvedov z Dinarskega območja proti Alpam.
V okviru projekta izvajajo še nekatere druge ukrepe. Največ ukrepov so izvedli na cesti od Ljubljane proti Kočevju. Tam so na dveh odsekih, kjer je največ trkov med medvedi in vozili, postavili dinamične znake. Ti imajo posebne infrardeče senzorje, ki se aktivirajo takrat, ko je v bližini žival. Na več odsekih te ceste nameščajo tudi zvočna odvračala, ki so jih hkrati namestili tudi ob železnici od Ljubljane proti Kopru. Za dva najbolj kritična odseka avtoceste proti Primorski pa načrtujejo, da ju bodo ogradili z električno žico.