"Smrt hudo bolnega na ozkem vozičku na hodniku in vsem na očeh postaja nova normalnost," so pred dnevi v javnem pismu opozorili v društvu Srebrna nit, kjer so opisali nevzdržne razmere na ljubljanski urgenci. "Ljudje trpijo v bolečinah, mnogi so higiensko neoskrbljeni, žejni, lačni, prestrašeni, ne tako redko pacient, zlasti starejši, na urgentnem hodniku tudi umre," so zapisali.
Odziv vodstva UKC-ja na javno pismo društva Srebrna nit
"Bolečina, s katero smo bili soočeni v tem pismu, ni le bolečina pacientov, ampak vseh nas," se je odzval direktor UKC Ljubljana Marko Jug.
Jug je poudaril, da na urgenci vsi nujni pacienti pomoč dobijo takoj, drugi pa morajo nanjo počakati. Opravičil se je za dolge čakalne dobe in dodal, da očitki o neznosnih razmerah ne držijo. "Veliko je zavajanja, kar je popolnoma neprimerno in ne odraža dejanskega stanja," je povedal
Jug sicer verjame, da je želja po izboljšanju stanja iskrena, a da ne razumejo, "da se na tak način lahko naslovi tistega, ki na koncu poskrbi za vse in na katerega se vsi vedno lahko zanesete".
"Zdaj imamo približno sto postelj manj, kot smo jih imeli še pred tremi, štirimi leti. Če imaš manj postelj, težje sprejmeš bolnike. Tudi v bolnišnice, ki so v naši bližini, vse manj sprejemajo. Vsi imajo podobne težave...
"Razlog je pomanjkanje medicinskih sester. Možnost, da bomo nekam sprejeli bolnika, se krči in je odgovornost, da ga pozdravimo, postavimo pravilno diagnozo, zdaj na nas, na IPP-ju oz. na urgenci."
Možina je opozoril še, da pacienti za sprejem v bolnišnico na urgenci v povprečju čakajo 16-18 ur. "Normalno se, če morate pri gospe, ki je bolna, napraviti še ultrazvok in CT, da bi jo varno odpustili domov, ta obravnava podaljša."
Ko je še posebej veliko ljudi, se lahko obravnava skoraj ustavi, je dodal. "Za vse te ljudi je treba poskrbeti, zdraviti, opraviti dodatno diagnostiko, jim dati pravilna zdravila, je naštel Možina.
Včasih morajo koga oskrbeti tudi na hodniku
V bolnišnici so prenavljali prostor, kjer preoblačijo paciente, zato se je zgodilo, da so morali koga oskrbeti tudi na hodniku. "Tri mesece mi tega prostora nismo mogli uporabljati, tako da se je lahko zgodilo, da smo morali katero starejšo osebo, ki je odvisna popolnoma od pomoči, higiensko skrbeti tudi na hodniku. Tako da se opravičujem, ampak če so to potrebovali ... nekje je to treba napraviti, ambulante so pa stalno zasedene."
Pomanjkanje negovalnega osebja
Strokovni vodja zdravstvene nege in oskrbe na internistični prvi pomoči Adnan Selimović je dejal, da jim kronično primanjkuje kadra. Od januarja lani do danes so imeli 30 odhodov in samo 11 prihodov, je ponazoril.
"Lepo prosim, to povejte"
"Za paciente, ki čakajo več kot šest ur poskušamo poskrbeti tako glede hrane kot preostalih stvari, ki jih potrebujejo. Svojce in spremljevalce pa prosimo, da če kar koli potrebujejo, se lahko v katerem koli trenutku obrnejo na medicinsko sestro. Mi delamo 24 ur na dan in smo aktivni ves čas. Vseh stvari naenkrat pa žal ne moremo videti, ampak ni nikoli nič težko. Če veste, da je vašo staro mamo treba preobleči, lepo prosim, to povejte. Tudi, če je lačna ali žejna. Bomo poskrbeli za vse, kar je v naši moči," je povedal strokovni direktor zdravstvene nege.
Generalni direktor Jug je še dejal, da jim primanjkuje predvsem medicinskih sester, zato bodo po noveli zakona o zdravstveni dejavnosti pozvali "vse izvajalce zdravstvene dejavnosti v Ljubljani in okolici, da nam bodo priskočili na pomoč in da bo kader zdravstvene nege moral opravljati tudi delo v naši ustanovi".
Na pritok bolnikov imajo v bolnišnici po besedah Juga le malo vpliva, ljudje, ki so doma v stiski, pa se, ko pride do najhujšega, najprej obrnejo na urgenco. Po njegovih besedah je samo lani "v slovensko centralno ustanovo, ki je namenjena terciarnemu zdravljenju prišlo umret 270 bolnikov". "Ljudje so doma v stiski, in ko pride do najhujšega, se obrnejo na urgenco," pravi Jug in dodaja, da je čustvenost tako bolnikov kot njihovih bližnjih v takih trenutkih razumljiva: "Ko pride na urgenco človek v najhujši stiski, je zagotovo kakršen koli obisk travmatičen, za pacienta tudi boleč in žal pogosto nepotreben, za ves preostali kader, ki se seveda temu pacientu enako posveti in ne more ta čas oskrbovati drugih ljudi, pa dodatno obremenjujoč."
Kljub vsem kadrovskim izzivom v letošnjem septembru pričakujejo izboljšanje stanja, saj se bo nad IPP (DTS) odprla nova opazovalnica (Opazovalnica IPP 2) in s tem nekoliko razbremenila hodnike IPP in tako pospešila delo.
dezurni@styria-media.si
Da bi nekdo delal pri nas mora znati SLOVENSKO, ne pa da se z njem pogovarjaš in naročaš v angleščini! Pogoj za delo je znanje jezika, pa se vi jebite kot veste in znate gnilobe liberalne pofukane.
Dragi Slovenci poglejte se v ogledalo ! Na vsakem koraku je starostnik, ki ima nepremičnino in samo ta vas zanima, da bi materi ali očetu priskrbeli negovalko na dom, ahhh to je treba pa plačat...bomo raje starega poslali v Bolnico… ...prikaži več umret, jaz mu ne bom plenice menjaval ! To je vsa resnica od VAS in ne od g.Goloba. 500 starih je v UKC, ki ležijo v sobi zato, ker jih domači ne vzamejo domov in nočejo za njih skrbet, do smrti !!!!!!!!!!
Pozabili pa so povedati zakaj manjka medicinskih sester. Zato ker dobijo malo nad minimalcem, v trgovini več, pa še lagati jim ni treba, pokrivati dr-je, ki šmuglajo z 8x večjo plačo. Sprenevedanje in navajanje podatkov, ki ne povedo vzrokov, kaj… ...prikaži več ni to malo licemersko?