Vašega najstnika razganja, vi pa ne veste, kako bi mu pomagali pri učenju in opravljanju obveznosti, ki jih ima za šolo. Če se vaš otrok, ki je že v puberteti, ne zna učiti in ne zna sam poskrbeti za svoje obveznosti, je to lahko problem.
Kako bo otrok opravljal naloge v šoli, je v veliki meri odvisno tudi od vas, staršev. Šolska psihologinja Marica Žerjav, dolgoletna sodelavka vrhniške Osnovne šole Ivana Cankarja, je za Žurnal24 povedala: "Prav zato je vzgoja tako težavna reč, ker imamo kot starši ves čas opraviti tudi sami s sabo. Če se nam rodi otrok, ki deli naše navade, nam je podoben, je odgovor lažji. Otroci nam želijo slediti, želijo, da jih pohvalimo, nam želijo ugoditi. Če so nam podobni, nam lažje ugodijo. Ni jim težko ravnati tako, kot vidijo nas. Težje pa je, ko otrok ni uglašen z nami, ko je njegov temperament, ritem različen od našega – takrat je na preizkušnji naša zrelost." Žerjavova pravi, da moramo kot izhodišče postaviti otrokove potrebe, njegove zmožnosti (ki so lahko drugačne od naših!) in poskušati ravnati zrelo in v skladu z otrokom.
Slaba ocena ni bav-bav
Veliko staršev od svojih otrok pričakuje, da bodo imeli samo lepe ocene in da bo njihov otrok nenehno odličen ali vsaj prav dober. A to ni pravo razmišljanje, saj bo otrok v začetku svojega šolanja živel v iluziji, da je tudi resnični svet samo lep in pozitiven. Ocene otroka pripravijo na realen svet. S tem se strinja tudi šolska psihologinja Marica Žerjav, ki že dolga leta dela na vrhniški osnovni šoli Ivana Cankarja. "Pomembno je, da najstnik dobi oceno, ki je odraz njegovega vložka. Če dela, se potrudi, naredi, kar je v njegovi moči, je prav, da je ocena primerna. Če pa opravi svoje zadolžitve "na pol", pa je seveda slaba ocena realna posledica," pravi Žerjavova.
"Najstništvo ni pravi čas za motiviranje"
Prve težave se pojavijo, ko otrok obiskuje višji razred osnovne šole, prvi letnik srednje šole, ko je poleg veliko obveznosti, še pod vplivom svojih hormonskih sprememb. Kako najstnika motivirati k učenju? "Težko. Razvojna naloga obdobja najstništva ni sledenje, učenje posnemanja in poslušnosti. Če ni uspel pridobiti delovnih navad do sedaj, to ni pravi čas, da začnemo z motivacijo. Ta vlak smo zamudili. Njegov razvoj je usmerjen v osamosvajanje, iskanje svojih poti," je za naš medij pojasnila Marica Žerjav. Zato je tudi pomembno, da on nas prosi za pomoč, ne da se ponudimo sami: "Pomagamo mu čez ovire, pomagamo, ko prosi za pomoč, pomagamo, kot bi pomagali prijatelju. Ne prevzemamo pa njegovih odgovornosti. To pomeni, da je naloga njegova, da se sam organizira, da sam vodi in ugotovi, če nečesa ne zmore, da sam pride do nas in nas prosi za pomoč."