Strokovnjaki že leta razpravljajo o tako imenovanem "tuš učinku" ter o njegovem pojavu. Zac Irving, profesor filozofije kognitivne znanosti na univerzi v Virginiji, je izvedel nekaj poskusov, kjer se je izkazalo, da je lahko pretirana koncentracija na določeno nalogo, sovražnik ustvarjalnosti.
Raziskovalci ugotavljajo, da je večja verjetnost, da se boste domislili nečesa pametnega, kadar vam misli tavajo. Poleg tega se je izkazalo, da popolnoma dolgočasno opravilo ne ovira možganov pri ustvarjanju kreativnih idej.
Zgodovinsko gledano, so poskusi tuš učinka dali nedosledne rezultate, vendar Irving meni, da je to posledica napak v načrtu poskusa. Strokovnjaki trdijo, da so potrebne še nadaljnje raziskave, da bi do potankosti raziskali ta učinek. Vseeno pa ti novi rezultati zagotavljajo vpogled v to, kako lahko preprosti opravki, kot je na primer tuširanje, pomagajo ustvariti kreativne misli v resničnem svetu.