Izpusti dizelskih avtomobilov, ki so se na testih s pomočjo goljufive programske opreme kazali kot okolju prijazni, so odgovorni za do 5000 smrti v Evropi letno. Najbolj so zaradi teh vozil na uradu Italija, Nemčija in Francija, so zapisali raziskovalci iz Norveške, Avstrije, Švedske in Nizozemske v reviji Environmental Research Letters.
Kot ugotavljajo raziskovalci, lahko v Evropi okoli 10 tisoč smrti letno povežemo z onesnaženjem zraka z drobnimi delci, ki so posledica vožnje dizelskih avtomobilov. Skoraj polovici bi se bilo mogoče izogniti, če bi bili dejanski izpusti dušikovih oksidov, ki jih proizvajajo dizelski avtomobili, na cesti enaki tistim na testih, povzema francoska tiskovna agencija AFP
Če bi dizelska vozila izpuščala toliko dušikovih oksidov kot tista na bencinski pogon, bi se lahko letno izognili med 4000 in 5000 prezgodnjim smrtim, kaže raziskava.
Polovica voznega parka
Dizelski avtomobili v Evropi trenutno predstavljajo približno polovico voznega parka. V Evropi jih je več kot sto milijonov, kar je dvakrat toliko kot v celem preostalem svetu. Dizelski avtomobili sicer v zrak izpuščajo manj ogljikovega dioksida od bencinskih, a občutno več dušikovih oksidov.Dušikovi oksidi lahko ob dolgotrajni izpostavljenosti povzročijo težave z dihanjem, draženje oči, izgubo apetita, korozijo zob, glavobole in kronično zmanjšano delovanje pljuč.
Na testih okolju prijazni, vendar...
Nevarnost dizelskih vozil je razkrila afera dieselgate, v kateri je Volkswagen septembra 2015 priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil s programsko opremo, ki je v času testiranj zagotovila nižje izpuste škodljivih plinov, kot so jih avtomobili dejansko proizvajali na cesti. Kmalu zatem so se pojavili sumi, da so podobno sporno ravnali tudi številni drugi avtomobilski proizvajalci.