Avto
25 ogledov

308 – Tehnično prenovljen prostornež

Peugeot 308 SW
1/51
Žurnal24 main
Peugeot 308 je na polovici tržne poti doživel prenovo, ki še utrjuje videz elegance. Več je tehnike, predvsem tiste za doseganje nižjih izpustov. Cena je z vsemi dodatki nekoliko previsoka.

Spremembe zunanjosti so v podrobnostih. Drugačna so predvsem svetila. Prednja imajo LED-diode, ozadje ksenonskih žarometov pa je v barvi titana. Enak motiv se ponovi pri platiščih, na skoraj nespremenjenem boku z nižjo linijo vrat in visoko postavljenimi stekli pa manjka več kroma. Enako trdimo za zadek, ki je manj skladen del vozila in deluje tako, kot da želi prikriti, da gre za karavan. Po drugi strani pa so pri Peugeotu prav z drznostjo pokazali čisto drugačno pot, kot jo je ubral Volkswagen s precej konservativnim karavanskim golfom.

Znotraj zelo enoprostorsko
Notranjost prinaša enako prostora, kar je glede na enake mere pričakovano. Boljša od pričakovanj pa je prilagodljivost, saj so v drugi vrsti ločeni nastavljivi sedeži, prav to pa je tudi prednost pred vse pogostejšimi enoprostorci, ki večinoma ponujajo zgolj dva uporabna sedeža. Sedenje za volanom je znan občutek iz drugih peugeotov, kar zgolj pozdravljamo. Poleg dobrega dizajna, zaradi vseh dodatkov že prestižna, je odlična tudi ergonomija. Črno-sivi elementi v notranjosti so oblečeni v mehko plastiko, zmotila nas je le nekoliko trša plastika na vratih, vse pa je dobro sestavljeno, kar jamči dolgotrajno obstojnost. Tako kot pri večjem družinskem bratu 5008 smo tudi tu pogrešali več odlagalnih površin.

Peugeot 308 SW | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Na sredini je najbolj opazen velik pomičen zaslon, s pomočjo katerega odčitavamo informacije s potovalnega računalnika in avdiosistema, ki predstavlja srednji kakovostni razred. V usnje oblečen trikraki volanski obroč brez multifunkcijskih ukazov je še vedno šibka točka avtomobilov z levjim logotipom. Očem ostaja neprivlačen in se nikakor ne vklaplja v celoto, stikala, ki bi ga naredila modernejšega, pa so skrita za njim. Volan je tudi prevelik, a natančen in dobro vodljiv.

Dodana vrednost družinskega avtomobila je steklena streha, ki daje občutek prostornosti, a bo v poletnih mesecih, ko bo sonce najmočnejše, večinoma zakrita. To storimo zgolj s pritiskom na stikalo. Prtljažnik je s 512 litri nadpovprečen, če tudi to ni dovolj, pa ga je mogoče s podrtjem zadnjih sedežev povečati na 1736 litrov. Slabša je sama oblika prostora, saj motijo kolesne odprtine.

Pri testnem paketu opreme je serijske opreme dovolj. Poleg omenjene panoramske strehe, tempomata z omejevalnikom hitrosti, senzorja za dež, prednjih meglenk in dobro delujočega ESC je serijska še dvoobmočna klimatska naprava, ki dobro opravlja svoje poslanstvo, dobra je tudi zvočna izolacija. Na seznamu doplačil so navigacija in usnjeno oblazinjenje sedežev, ksenonska svetila, parkirni senzorji, 17-palčna platišča in kovinska barva, kar pa ceno testnega modela občutno dvigne.

Všečen 110-kilovatni dizel
Zelo všečen in zmogljiv je 110-kilovatni dizel, ki 308 SW naredi zelo poskočnega, poraba pa je z dobrimi sedmimi litri več kot solidna. Že prej hvaljeni dizelski agregat PSA moč osvobaja v širokem razponu delovanja, v praksi pa se zdi, da ima agregat več kot "le" 110 kilovatov, kar se dobro odraža tudi pri pospeševanju. Redkokatera konkurenca je boljša tudi, ko govorimo o ekologiji. 134 gramov izpustov CO2 je glede na velikost in težo dober dosežek.

Avtomobil je bil opremljen z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom z dobro odmerjenimi prestavami, pri katerem bolj lenim voznikom ni treba prepogosto posegati po prestavni ročici.

Peugeot 308 SW | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Primeren tudi za vožnjo v mestih

Čeprav v dolžino meri 4,5 metra, pa je obračalni krog enak tistemu iz navadnega modela 308. SW ne predstavlja stare šole mehkih francoskih podvozij. Čeprav je nekoliko manj "utrjen", pa se kompaktni karavan dobro odreže tudi na bolj zavitih in hitrih cestah, kjer ni pretiranega nagibanja karoserije.

308 SW je pristen družinski avtomobil, ki želi biti s svojim videzom enoprostorec, a je po slogu vožnje bližje limuzini. S ceno 22.580 evrov (osnovni model), testnik stane 28.500 evrov, se je nevarno približal družinskima modeloma 3008 in 5008, a ostaja racionalen nakup, še posebej, če ne potrebujete vseh tehničnih rešitev, ki jih ponuja.

Podatki o vozilu: (Peugeot 308 SW active 2,0 Hdi 150)
Motor: 1.997 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 340 Nm/med 2.000 in 3.000 vrtljaji na minuto
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), 134 gramov CO2
Zmogljivosti: 205 km/h, 10,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.784x1.886x 1.500, medosna razdalja 2.850, prtljažnik (v litrih): 540
Cena: 22.580/28.550 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.