Avto
56 ogledov

RCZ: s tem motorjem vse lepo in prav

Peugeot RCZ
1/76
Žurnal24 main
Peugeot RCZ smo pri nas že preizkusili v obeh preostalih različicah THP156 in HDI163 in pred tem boljšo oceno zapisali dizelski, saj osnovnemu bencinarju primanjkuje nekaj konjenice.

Tega pomisleka pri različici z enakim, a 147-kilovatnim 1,6-litrskim turbomotorjem ni več, prav tako pa so, zahvaljujoč tršemu podvozju, boljše tudi vozne lastnosti. Razlika v ceni znaša okoli tri tisočake, kar je in hkrati ni veliko.

Še bolj športen in prepoznaven
O obliki ne gre izgubljati besed, saj smo o njej že veliko pisali. RCZ je (za znamko) netipično oblikovan 2+2 športni kupe, ki preseneča z detajli in veličastnostjo, saj bi na maski zlahka nosil tudi kakšno prestižnejšo značko. Posebnost vozila v vprašanju so bila posebna 19-palčna dvobarvna platišča, ki zgodbo še malo bolj začinijo, zanimivo ob tem pa je, da je THP200 s temi platišči v vožnji celo manj neudoben kot različica 156 s palec manjšimi. Toda o tem nekoliko kasneje. THP 200 ima prav tako dvižni spojler in doplačana ksenonska svetila, ki svetijo dobro, zato priporočamo njihov nakup.



Manjši volanski obroč se mu poda
Tudi notranjost je zdaj že znana, prinaša pa nadpovprečno mero udobja in elegance, prežete z – vsaj za ta razred – zadostno mero športnosti. Razlike v primerjavi z ostalimi RCZ-ji obsegajo le še manjšo krožnico volanskega obroča, ki še bolje sede v roke, je pa res, da je oblikovno še vedno v povprečju. Vstop na sedeža v prvi vrsti je športno nizek, sedeža iz enega kosa (hrbtni del) pa telo dovolj dobro objameta. Nekoliko dolg je le par bočnih vrat, ki znajo preglavice povzročati na ozkih parkiriščih. Druga vrsta je še vedno zasilna, enako pa ne moremo trditi za ogromen, slabih štiristo litrov velik prtljažnik, ki se ga ne bi branila niti kakšna kombilimuzina C-segmenta.



Drugo zgodbo piše motor
Zdaj pa k bistvu te različice, ki jo predstavlja motor. Ta je prisilno polnjeni 1,6-litrski bencinar, ki v različici z dvema turbinama namesto 115 zmore 147 kilovatov. To pomeni, da se vse dogaja veliko hitreje, kar velja tako za pospeške kot zaviranje, slednje zahvaljujoč večjemu premeru zavornih diskov, ki nalogo dolgo opravljajo zelo dobro. Nekoliko bolj športno podvozje pripomore k še boljšim voznim lastnostim, ki so pri THP 156 še puščale prostor za izboljšave. Najmočnejši RCZ je tako bolj prikovan na tla, še za odtenek vodljivejši, predvsem pa eksplozivnejši. Pospešek do prve stotice znaša kratkih 7,5 sekunde, čeprav to v tem zmogljivostnem razredu ni rekord.

Največjo prednost poleg zmogljivejšega motorja pa pomeni bolj dovršeno podvozje, ki bolje požira neravnine, zato je udobnejši in tudi vodljivejši. Tudi menjalnik s šestimi ročnimi prestavnimi razmerji deluje bolje, saj ima krajše hode.
Razlika med obema THP-jema znaša tri tisočake, kar ni malo glede na to, da gre za enak motor, je pa res, da za to razliko dobite tudi nižje podvozje, manjši volanski obroč in nekoliko bolj "talentiran" menjalnik. To pa razliko, ko v enačbo vključiš še vozne užitke, še dodatno zmanjša močnejši različici v prid. Mi bi se tako vsekakor odločili za slednjo, če pa niste izrazito športen voznik, se raje odločite zaTHP 156 in privarčujte tiste tri tisočake.  

Podatki o vozilu: (Peugeot RCZ 1.6 THP 200)
Motor: 1.598 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 147 kW (200 KM)/ med 5.500 in 6.800 vrtljaji na minuto
Navor: 275 Nm/ med 1.700 in 4.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,5 litra/100 km, 159 gramov CO2
Zmogljivosti: 237 km/h, 7,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.287x1.845x 1.359, medosna razdalja 2.612, prtljažnik (v litrih): 384 do 760
Cena: 29.500/34.260 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.