Največji štirikolesnik, ki ga izdeluje Volkswagen, je torej pripeljal prek Karavank. Pravzaprav je crafter prišel iz Poljske, saj ga ekskluzivno izdelujejo v povsem novi tovarni v mestu Wrzesnia. Dosedanje generacije velikega transportnika so izdelovali v sodelovanju z Mercedes-Benzom, medtem ko je novi crafter odslej izključno produkt Volkswagnovega znanja. Nanj bodo obešali tudi logotipe hčerinske družbe tovornjakov MAN.
Pri obliki velikih kombijev na prvi pogled ni kaj veliko filozofirati - spredaj kabina, zadaj ogromen tovorni del. A je oblika še kako pomembna, saj so zgolj z zelo dobro aerodinamiko (količnik upora 0,33) uspeli porabo v primerjavi s starim modelom znižati za liter dizla na vsakih prevoženih sto kilometrov. Tudi pri karoseriji so se Volkswagnovi inženirji posvečali detajlom pri izdelavi, med drugim je tako dobro zaščitena, da 12 let stari crafter še ne bi smel kazati niti pičice rje.
Prisekan volan je bil še nedolgo tega rezerviran za golfa GTI, v crafterju je lahko celo ogrevan. Voznikov sedež se lahko kiti z ergonomskih certifikatom AGR ali celo masažo. Trije potniki spredaj naj bi imeli dovolj prostora v ramenih. Kupec si lahko omisli do štiri 12-voltne vtičnice in tudi 230-voltno za polnjenje izpraznjenega orodja ali laptop.
Več pomagal kot pri avtu
Posebnost crafterja je dolg seznam pasivne in aktivne varnosti, ki ga postavlja nekaj korakov pred konkurenco. Samo asistenčnih sistemov je 17. Pozna samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat, aktivni ohranjevalnik voznega pasu, asistenco za bočni veter, asistenco za vzvratno vožnjo prikolice (podobno kot passat ali tiguan), LED žaromete, parkirni asistent, pomoč pri vožnji med ozkimi prostori, ko crafter zaznava bočne ovire … Slaba stran tega dolgega seznama je, da je potrebno večino stvari doplačati. Celo sovoznikovo zračno varnostno blazino.
Za zdaj je crafter na voljo kot klasični furgon ali kot izvedba s šasijo, medtem ko je potniška različica, ki sicer v razredu lahkih gospodarskih vozil razreda C ni tako množična, obljubljena za prihodnje leto.
Crafter ne prodaja le praznega prostora, temveč je že tovarniško prilagojen za naknadne nadgradnje, ki jih ima v mislih kar 80 odstotkov kupcev. Tako je karoserija prilagojena za enostavno montažo različnih omar ali polic, največ v razredu je pritrdišč za tovor, opravljene so tudi številne prilagoditve pri tehniki in celo na motorju, da je mogoče prek crafterja poganjati do dva agregata ali kompresorja. Različica s šasijo pozna enojno ali dvojno kabino, možna je kombinacija s kesonom, ki v najdaljši izpeljanki meri v dolžino kar 4,7 metra.
Zelo raznolik pogon
Z osamosvojitvijo od Mercedesa je crafter pridobil še večjo raznolikost pri pogonu, saj je novost sprednji pogon, na razpolago sta tudi zadnji ali 4motion, odvisno od zahtev in namembnosti. Poleg ročnega je na voljo avtomatski osemstopenjski menjalnik, medtem ko za pogon skrbi ojačan 2,0-litrski TDI motor v štirih izpeljankah moči od 75 kW (102 KM) do 140 kW (177 KM), kolikor zmore bi-turbo.
Pod črto raznolikost crafterja nakazuje podatek, da je na voljo v kar 495 različnih kombinacijah pogonov in mer.
dezurni@zurnal24.si