Čeprav imajo baterije, ki so vgrajene v električne avtomobile, kar nekaj slabih točk (teža, velikost, čas polnjenja, življenjska doba, cena), so se pri IBM odločili vložiti ogromno denarja v projekt, cilj katerega bo izdelava baterije, ki bo avtonomijo električnih avtomobilov povečala za desetkrat v primerjavi z današnjimi.
Da bi v svoji nameri uspeli, so pri informacijskem računalniškem gigantu v sklopu programa Big Green Innovations začeli projekt Battery 500 in angažirali 40 vodilnih znanstvenikov in inženirjev v ZDA na tem področju. Osnovni cilj je razviti baterijo, ki bo po enoti teže lahko shranila veliko več energije, kot je danes zmožna litij-ionska baterija, in avtomobilom omogočila avtonomijo tudi do 800 kilometrov! Povprečna avtonomija električnega avtomobila danes je med 80 in 160 kilometri.
V IBM verjamejo, da bodo cilj uresničili z uporabo tako imenovane litij-zrak baterije. V primerjavi s klasično litij-ionsko je odprte oblike, kot katodo pa uporablja kisik iz atmosferskega zraka. Glede na to, da je zrak dostopen v neomejenih količinah, lahko določene omejitve predstavlja le površina elektrode. To težavo naj bi rešili z uporabo nanotehnologije, proizvedena baterija pa naj bi imela tudi do desetkrat večjo energetsko gostoto v primerjavi z li-ion baterijo. Ali bo mogoče baterijo serijsko proizvajati in pri tem zadržati razumne dimenzije in težo, so vprašanja, na katera bo IBM v naslednjih dveh letih poskušal odgovoriti. Treba je najti ustrezne rešitve, da ne bi polnjenje baterij trajalo celo večnost, pomemben dejavnik pa je tudi končna cena baterije.
Za razliko od IBM znani japonski podjetji Hitachi in Toshiba nista odnehali od razvoja litij-ionskih baterij. Še več, naredili sta velik korak naprej in našli rešitve za njihove pomanjkljivosti.