Avto
19 ogledov

Active Tourer lomi BMW-jevo tradicijo

Frank Niedelander Andrej Leban
Serija 2 Active Tourer je prvi moderni BMW z arhitekturo prečno postavljenega motorja, prednjega pogona in novega bencinskega motorja z vsega tremi valji. Njegov “oče” Frank Niedelander nam je zaupal vzroke, ki so znamko prisilile v spremembe.

S 4,34 metra dolgo Serijo 2 Active Tourer je BMW naredil verjetno najbolj družinski avto doslej, saj pri znamki nismo bili navajeni takšnega poudarka na notranji prostornosti in prilagodljivosti. Korak v novo smer, katerega bistveni sestavni del še naprej ostajata dinamika in premium udobje, pa je prinesel nekatere fundamentalne spremembe v zasnovi tudi velikega dela prihodnjih bavarskih izdelkov, o čemer pišemo v članku, kjer smo strnili prve vtise o novem BMW modelu, ki smo ga preizkusili v vožni po Münchnu in njegovi okolici. Dr. Frank Niederlander, danes produktni vodja za nižje serije pri BMW, v preteklosti pa del ozkega kroga strateških načrtovalcev za BMW-jeve prihodnje modele, je pojasnil nekaj vzrokov za tako revolucionaren znamkin model, ki bo od sobote na trgu konkuriral Mercedes-Benzovemu razredu B, širše pa tudi bogato opremljenim “ljudskim” modelom, kot so Ford c-max ali VW touran.


Serija 2 Active Tourer je za znamko korak v povsem novo smer. Kako vi gledate nanj, ga imate bolj za kompaktnega enoprostorca ali križanca?
Precej bližje je filozofiji križanca. Izpolnjuje zahteve po prostornosti, udobju, visokem sedenju, seveda pa tudi glede voznih lastnosti in luksuznega občutka, kar je kombinacija, ki je tržno vse bolj zanimiva. Še posebej v Evropi so kupci zelo zainteresirani za tovrstni pristop k avtomobilu. To je bil tudi glavni razlog, da smo vstopili v ta segment z Active Tourerjem.

Skratka, ta razred vozil se bo v prihodnje po vašem mnenju še precej intenzivno razvijal, bodo vaše limuzine poslej v ozadju?
Kompaktne mere in premium vsebina so ta čas kombinacija, ki je zelo zanimiva za velikoserijsko proizvodnjo. Gre bolj za raznovrstnost, ki jo lahko ponudimo našim kupcem. Kar je z Active Tourerjem novo za nas, je ta kombinacija zunanjih mer iz naše Serije 1 in notranje prostornosti, ki se pritiče precej višjim serijam. Res je, ime smo si dolga leta najprej ustvarjali z našimi limuzinami, nato karavani, konec 90. let smo vstopili v svet SUV-ov s serijami X, sledil je vstop v kompaktni razred, Active Tourer pa je sedaj logično nadaljevanje.

Prehod na pogon spredaj je morda ena najbolj kontroverznih odločitev, ki ste jo sprejeli, saj je bil BMW doslej znan kot eden najtrših zagovornik pogona na zadnji par koles. Lahko pojasnite vašo odločitev za spremembo?
Glede na umeščenost avtomobila v segment kompaktnih vozil, pri katerih kupci pričakujejo optimalno notranjo prostornost in prilagodljivost, smo morali sprejeti nekaj nujnih kompromisov. Tako smo arhitekturo avtomobila postavili povsem na novo, posledica tega pa je tudi prehod iz zadnjega na prednji pogon. Prav tako smo motor v Active Tourerju umestili prečno in ne več vzdolžno. Tisti ljubitelji naše znamke, ki menijo, da je takšna kombinacija premalo športna, pa bodo še naprej imeli na razpolago običajno Serijo 2 s klasičnim zadnjim pogonom. Verjamemo pa, da bodo kupci Active Tourerja znali ceniti naše odločitve.

BMW je sicer že naznanil, da bo še več prihodnjih modelov imelo pogon na prednji par koles. Nam lahko poveste nekaj več o tem in tudi o nadaljnem razvoju različice Active Tourer?
Na žalost nisem pristojen za to, da bi podrobno govoril o naših prihodnjih produktih. Lahko pa povem, da bomo predstavili sedemsedežno različico današnjega Active Tourerja, ki bo izdelana na isti osnovi. Prav tako je znotraj znamke BMW predvidenih 12 modelov, pri katerih bi lahko prišla v poštev arhitektura prednjega pogona, a v detajle res ne smem iti.

Velika novost za vas je 1,5-litrski trivaljni bencinski motor, ki je v modelu premierno predstavljen in bo nadomestil dosedanji 1,6-litrski štirivaljnik, in ki je bil še plod sodelovanja s PSA. Lahko poveste kaj več o novincu?
Gre za novo generacijo motorja, lahko bi rekli, da smo kar prepolovili našega zelo cenjenega šestvaljnika. Vztrajamo pri prostornini 500 cm3 na valj, saj je to po našem mnenju omogoča najbolj uravnotežene karakteristike. Pri novincu je poudarek na učinkovitosti, ima zelo dober podatek o najvišji moči sto kilovatov ter polnem navoru 230 Nm že pri 1.250 vrtljajih, po drugi strani pa je ekološko zelo sprejemljiv, saj izpust CO2 znaša 115 gramov z ročnim menjalnikom, kar je glede na razred po mojem mnenju odličen rezultat. Sam motor je skonstruriran tako, da med delovanjem ne glede na vrtljaje uspešno izničuje inercijske sile, tipične za trivaljnike, zato deluje zelo uglajeno.

Bo Active Tourer prej na voljo v hibridni ali v povsem električni različici?
Še kot koncept je bil predstavljen kot priključni hibrid, čemur je prilagojena tudi njegova arhitektura. Povsem EV vozilo za zdaj ni predvideno.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.