Podjetje Gordon Murray Automotive, ki ga vodi avtomobilski projektant Gordon Murray, je pred nedavnim objavilo prve uradne fotografije in skice svojega novega izdelka, superšportnika T.50, ki že velja za naslednika Murrayevega najbolj slovitega avtomobila doslej, mclarna F1.
Trisedežni superšportnik, ki bo na ceste zapeljal maja 2020 in mu bodo aerodinamiko izpilili v vetrovniku moštva Formule 1 Racing Point, bo razpolagal s Cosworthovim motorjem V12, ki bo iz delovne prostornine 3.994 kubičnega centimetra razvil največjo moč 650 'konjev' in navor 450 njutonmetrov, pri delu pa mu bo pomagal tudi 48-voltna blago hibridna tehnika, s katero se bo sistemska moč dvignila na 700 'konjev'. Ročična gred motorja se bo sicer sposobna zavrteti do osupljivih 12.100 vrtljajev.
Posebnega pomena bo tudi aerodinamika, ki bo poleg učinkovitega pretoka zraka zagotovila tudi silovit potisk k tlom, h kateremu bo pripomogla tudi posebna aerodinamična zasnova zadka, na katerem bo 400-milimetrski ventilator, ki bo dodatno pospešil pretok zraka pod dnom avtomobila.
Iskanje vzornika
Morda celo bolj od samega avtomobila je zanimiva zgodba, kako je Murray našel vzornika zanj, saj gre za tako poseben izdelek, za katerega težko najdete ustrezen avtomobilski zgled. Kot je Murray povedal za britanski portal Car Throttle, zanj sploh ni iskal vzornika, ampak je nameraval izhajati iz izkušenj z mclarnom F1. In tako je menil vse, dokler ni naletel na alpine 110.
Our very own John Fuggles was sure not to miss the chance to present #automotivedesign #legend #GordonMurray with his new #AlpineA110 – a perfect choice considering his latest #project to #design a super-lightweight car...@PlanetGMD @AlpineCarsUK pic.twitter.com/cfUDj9UYdS
— Alpine Centre UK (@AlpineCentreUK) September 17, 2018
Murray je namreč pred dobrim letom kupil alpine 110, v katerem je našel najboljši kompromis me vožnjo in vodljivostjo od lotusa evore naprej. Avtomobil so za dva meseca razstavili in ga analizirali, na koncu pa prišli do sklepa da sicer ni nič posebnega, vendar pa svoje delo odlično opravi. Murray sicer alpine 110 poleg suzukija jimnyja uporablja za vsakdanje vožnje.
Alpine 110 je tako ponovil usodo honde NSX, ki jo je Murray imel šest let in je postala vzor za mclaren F1. Tako kot honda NSX je tudi alpine 110 veliko šibkejši in manj silovit od avtomobila, ki mu je bil za navdih, vendar pa je bil Murray tako navdušen nad njim, da ga je postavil za vzor svojega novega superšportnika.