Mclaren F1 je eden najbolj znamenitih superšportnih avtomobilov v zgodovini, to je 25 let po njegovi premieri več kot očitno. Na začetku 90. let je bil to izjemen avto, ki je ogromno tehnologije pobral neposredno iz formule 1. Bil je najhitrejši avto svojega časa, saj je dosegel takrat vratolomnih 391 km/h, ki jih je do danes presegla le peščica modernejših superšportnikov.
Po drugi strani je bil F1 nenavadno udoben za vsakdanjo uporabo.
Motor V12 so posodili pri BMW (Honda je odklonila sodelovanje), je naravno polnjen in zmore 468 kW (636 KM).
Ena izmed največjih posebnosti pa je zasnova potniške kabine, ki ima tri sedeže. Voznik sedi spredaj na sredini, morebitna sopotnika nekoliko zadaj.
Čeprav mnogi menijo, da je razlog za postavitev voznika na sredino predvsem v tem, da bi voznik bolje čutil gibanje avta okoli osi ali da bi lahko bolje videl iz avta, pa je oče avta in slavni oblkovalec Gordon Murray ob 25-obletnici premiere F1 razkril enega poglavitnih razlogov - postavitev stopalk. Kot je pojasnil, je bilo pri zasnovi avta eno poglavitnih vodil, da v tako zmogljivem avtu ne sme biti nikakršnih kompromisov ter da mora biti čim bolj podoben bolidu formule 1. "Nenaravna" postavitev stopalk v levo ali desno bi pomenila ravno to - kompromis.
Drugi poglavitni razlog za sredinsko namestitev pa je občutek za voznika, "da je nekaj posebnega". Nenazadnje je bil to prvi "milijonski" superavto. In poseben je res bil, saj je bil glede aerodinamike, podvozja in zmogljivosti kakšno desetletje pred vsem, kar so zmogli Ferrari in podobni kalibri v tistem času.
Zelo zanimiv prispevek, v katerem Murray razkrije o F1 marsikaj, tudi to, da sploh niso vedeli, kaj so ustvarili.
Danes je vrednost vsakega preostalega mclarna F1 astronomska, saj rabljenega ne boste dobili pod 10 milijonov evrov. Izdelali so jih le 106, med njegovimi lastniki so (bili) Rowan Atkinson (ki ga je vmes razbil, popravil in prodal), Ralph Lauren, brunejski sultan, ...
dezurni@zurnal24.si