Superb je za znamko Škoda kot tisti najbolj dragocen dragulj v kroni, odločilna začimba pri jedi, detajl pri spodnjem perilu, udarni takt v popularni skladbi. Znamka bolj kot v kateremkoli drugem svojem modelu v enem avtu združuje izjemnega potovalnika z izjemnim praktikom.
Prva generacija superba iz leta 2001 zaradi politične odločitve v matičnem Volkswagnu še ni smela imeti karavanskega zadka. Naslednji dve generaciji (2008, 2015) pa sta prišli tudi kot combi izvedba in v marsičem zasenčili passata, s katerim sta si delila platformo. Ste vedeli, da je bil superb slovenski uradni avto našega tretjega predsednika republike?
Zgodba z najnovejšo generacijo je znana, zdaj je passat tisti, ki gostuje na za superba razviti platformi.
Superb je torej tretjič na voljo kot karavan, ki z večjim prtljažnikom še nadgrajuje že tako veliko praktičnost petvratne limuzine. Seveda obstajajo tudi podobno prostorni suvi, ki pa za razliko od karavana bolj ali manj udobno vozijo s seboj še vso tisto dodatno težo. In ceno.
Spodaj izpostavljamo najbolj očitne lastnosti superb combija na podlagi našega druženja z njim.


Velikost!
Superb je presegel magično mejo 4,9 metra dolžine! To ni več hec, še nedolgo nazaj so takšno metražo dosegale le velike premijske limuzine, ne pa 'neka' škoda. Če ste zasebnik, dobro premislite, ali imate tako dolgo garažo oziroma nadstrešek in kako se razumete s črtami na parkirnih mestih.
Če je novi od starega superba daljši za štiri centimetre, pa je glede širine celo malenkost ožji. Vseeno je tudi zaradi dolgega nosu vložek v dodatno sprednjo kamero zelo priporočljiv, pa čeprav ta znamkin asistent ne prepriča ravno s čistostjo slike na sredinskem zaslonu.
Ob enako dolgi medosni razdalji so češki inženirji dodaten prostor za potnike ustvarili s pomočjo temeljitejšega načrtovanja. In uspeli. Nova generacija oblikovanja je ne le očem prijaznejša in manj pusta kot v predhodniku, temveč tudi opazno izboljšuje komoditeto, čeprav se je to zdelo nemogoče.
Zadaj pa, olala, razkošje velikih limuzin! Skoraj iztegnjene noge, razširjena ramena, pokončen vrat - praktično nemogoče je, da bi se dva odrasla potnika pritoževala. In vmes brez godrnjanja sprejela še enega ožjega oziroma manjšega. Na voljo imajo vse sodobne osnove za daljšo pot, torej udobne sedeže, napajanje naprav … Ne izostane luknja za smuči, še veliko dodatnega pa med raznimi paketi in doplačljivimi opcijami.

Prtljažnik
Prtljažnik sem prihranil za lastno poglavje. Imate doma tri otroke ali par dog? Na zimske ali poletne počitnice radi vzamete 'vse'? Gre ekipa v podjetju velikokrat na daljšo pot s polnim prtljažnikom demo materijala? Potem je superb gotovo med najbolj prostornimi avti za te namene. Prtljažnik je v novi generaciji combija zrasel za dodatnih 30 litrov na zdaj že enormnih 690, s čimer močno zasenči na primer premijskega karavanskega prvaka mercedesa E T.
Treba je hitro dodati, da že octavia combi nudi 640 litrov, a več je pač več, še posebej ob podrtih sedežih. Takrat v superbu zazeva več kot 1.900 litrov, dostopnih skozi razmeroma nizek rob in velika vrata Prednost combija pred limuzino je tudi možnost nastavljanja dna, seveda pa ne manjka raznih 'Škoda' rešitev za pritrjevanje in zadrževanje manjše in večje prtljage.
Podatki o vozilu (škoda superb 2.0 TDI DSG, selection)
Pogon: 2.0 dizel, prednji
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3.000 vrt./min
Navor: 360 Nm pri 1.600 vrt./min
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.902 x 1.849 x 1.482; 2.841
Prtljažnik v litrih: 690 - 1.920
Zmogljivosti: 222 km/h, pospešek 9,3 sek od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (kombinirana): 5,6 l/100 km
Cena: 42.508 evrov / 48.432 evrov (testni)
Škoda Superb

Uporabna prefinjenost
Škoda superb combi v celoti prevzema precejšen korak naprej v Škodini filozofiji notranjega udobja. Zdi se, da so imeli v Mladi Boleslavi končno priložnost pokazati, kam lahko seže češka domišljija. Notranjost je še vedno čista, a kot omenjeno bolj zanimiva. Dvokraki in dobro oprijemljiv volan je vrnil tudi nekdanjo navado izpisanega imena znamke. Seveda ima voznik pred seboj digitalen zaslon, na katerem izbira med različnimi načini prikazovanja podatkov. Cenim dosežek, da je mogoče prek fizičnih tipk na volanu hitro dostopati tudi globlje v nedrje računalnikov ali pa v dveh potezah izklapljati nepotrebna opozorila.
Predvsem pa palca gor za novo zasnovano sredinsko komandno ploščo s tremi velikimi vrtljivimi gumbi. Vsak ima znotraj krožnice še manjši zaslonček in vsakemu je mogoče poleg osnovne dodati še več funkcij, ki jih preklapljamo s pritiskom oboda. Osnovno uravnavanje klime, ogrevanja sedežev, nastavitev motorne dinamike in še česa, vse je na slepem dosegu desne roke in treh gumbov. Fenomenalno. Kot nekoč, kljub dodatni množici funkcij.
Za vse ostalo je tu prostostoječi sredinski zaslon s serijskim 13-palčnim zaslonom. 'Tablica' ima razumljivo razporeditev menijev in pri preklapljanju med njimi deluje dovolj hitro. Mogoče je tudi nastaviti nekaj bližnjic in tako še hitreje dostopati do priljubljenih funkcij oziroma preklapljati iz Android Auta oziroma Apple Car Playja na avtomobilove menije ter obratno. Velja izpostaviti hlajen prostor za mobilni telefon z razmeroma močnim 15 W brezžičnim polnjenjem.
Izdelava kabine deluje zelo dobro in za na dolgi rok. Predvsem prednja potnika sedita v ergonomskih sedežih, ki lahko tudi zmasirata hrbet.


Vožnja
Prav gotovo ena glavnih superbovih prednosti pred suvi. Nižja masa, zmogljivo podvozje in zelo dobra aerodinamika (0,25) predvsem na avtocesti oziroma pri nekoliko večjih hitrostih omogočajo nadpovprečno udobje. Neravnine prilagodljivo podvozje 'požre' skoraj brezčutno, zatesnjenost kabine je zelo dobra, občutek na volanu nadpovprečen. Velikost avta in dolgo medosje negativno plat pokažeta šele v mestni oziroma počasni vožnji, tam je treba pazljiveje začeti z vrtenjem volana, rajdni krog ni najmanjši.
V testnem avtu je brnela čista klasika, 2.0 TDI s 110 kW moči. Dovolj? Dovolj. V navezi s sedemstopenjskim menjalnikom resda ne gre za najhitrejšo različico, gotovo pa je med najbolj varčnimi. Ko po polnjenju na bencinski črpalki števec dosega izpiše številko 1.300 km, potem je jasno, čemu je ta kombinacija namenjena. Menjalnik se sicer rad tudi malo obotavlja, najbolj pa me je motilo delovanje start&stop sistema, ki si je vzel dragocene desetinke pred vnovičnim zagonom. Pred semaforji v popoldanski gneči je avto hitro kriv za kakšen pisk neučakanega sledilca.
Asistenčnih sistemov je serijsko že veliko, še precej je dodatnih možnosti med doplačili. Pod črto delajo prav dobro. Ne gre pozabiti dejstva, da lahko že s temle dizlom poleg maksimalno naloženih 560 kg za seboj vlečemo še dve toni težko prikolico. Že streha sama zdrži nadpovprečnih 100 kg.

Cena
Superb je ogromen avto, ki ponuja ogromno raznovrstnosti. Z opremo Laurin & Klement se odkrito že spogleduje tudi s premijskim razredom, a tudi osnovnejša selection iz testnega avta je povsem dovolj za občutek, da imamo v rokah ključe nadpovprečnega prevoznega sredstva. In to za ceno, ki ne osuši bančnega računa.
Če je mogoče osnovnega kombija z opremo essence z bencinskim pogonom dobiti za slabih 37 tisoč evrov, je bil naš testni avto z elegance opremo in nekaj dodatki ocenjen na še vedno razumnih 48.400 evrov. In ker so tudi obeti glede ohranjanja cene za superbe zelo dobri, se zdi superb kombi dobesedno veliko avta za ta denar.










PA kdo se kupuju to predpotopno VW tehnologijo?
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Vse OK samo ta volan z mankajoco precko je pa polomija