Avto > Testi
3071 ogledov

Elroq - električna škoda pri nas za ceno bencinskega karoqa

predstavitev Škoda Elroq
1/15
Saša Despot
Največja letošnja novost Škode elroq je uradno v Sloveniji. Raznovrstni električni kompaktni križanec s številnimi aduti lahko z nekaj prilagoditvami zapelje na domače dvorišče že za manj kot 25 tisoč evrov.

Škoda elroq je končno pri nas. Pri znamki, ki ima za seboj poslovno zelo uspešno obdobje, so ga nestrpno pričakovali, če želijo zlasti v zahodni in osrednji Evropi zadržati dosedanje trende rasti. Dejstvo je namreč, da se bo povpraševanje po novih električnih avtih tudi pri slovenskih kupcih prej ali slej vrnilo, Škoda pa jim je po ugasnitvi malega citigoja lahko doslej ponujala le dve različici večjega in dražjega enyaqa.

Zdaj so od tam sestopili razred nižje, kjer pa niso osamljeni, saj je ponudba v njem že zelo pestra in tehnično inteligentna: kia EV3, hyundai kona, renault scenic e-tech, tudi volvo EX30, sami dodajajo še vse modele skupine Volkswagen, ki so narejeni na električni platformi MEB. 

Ampak pod črto so trenutno največji konkurenti kar vsi približno enako veliki križanci na termični pogon. Ob pomoči države ter ponudnikov polnjenja pričakujejo postopno okrepitev vetra v jadra BEV vozil. 

Škoda elroq tako tudi s ceno že sprejema vlogo, ki jo ima med fosilno gnanimi vozili velikostno podoben model karoq, od katerega pa naj bi bil glede vzdrževanja na dolgi rok občutno cenejši. Ista končnica v imenu torej ni naključje. 

predstavitev Škoda Elroq | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Veliko znanega, a tudi veliko novega

Elroqa smo pred nekaj meseci podrobneje spoznavali že na mednarodni predstavitvi in ugotovili, da gre v vseh pogledih za zelo raznolikega križanca, ki obeta. Marsikaj pri njem pa je za Škodo premierno. 

Začne se že pri oznaki, elroq je prvi model brez znamenite puščice in perjanice na nosu. Ostala je le še na platiščih. Da je ime izpisano na volanu in zadku, smo se pri nekaterih drugih novejših modelih že navadili.

A to je samo en detajl, zelo zanimive so tudi ostale oblikovalske in še bolj tehnične novosti. Škoda elroq po nekaj burnih spremembah v vrstah svojih oblikovalcev zdaj pod taktirko prekaljenega veterana Oliverja Stefanija uvaja nov slog, ki ga imenujejo Modern Solid. Gre za združitev sodobne monolitne, krepke, brezčasne podobe s številnimi tehničnimi posebnostmi in aerodinamičnimi rešitvami.

V prvi vrsti je tu novost dvojna sprednja maska, za katere pregrado se po novem skriva roj raznih senzorjev. Ali pa dvonivojska svetila, ki pri višjih opremah svetijo tudi v napredni matrični tehnologiji. Elroq z raznimi detajli in velikimi kolesi tudi z boka daje vtis nabitega mišičnjaka, medtem ko je svetila na zadku zelo podobna tistim pri večjem enyaqu. Zanimivo imata oba avta enako medosno razdaljo, vendar je elroq s svojimi 4,49 metra predvsem na račun krajših previsov za 17 centimetrov krajši.

predstavitev Škoda Elroq | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Znamka ponuja za današnje čase pestro barvno paleto devetih barv zunanjosti in kar osem različnih platišč od 19 do 21 palcev. Čisto vstopna so jeklena.

Na že omenjeno aerodinamiko so zelo ponosni, saj avto z različnimi oblikovnimi detajli in premičnim vstopiščem zraka dosega koeficient 0,26.

Pet različnih notranjosti

Notranjost je v primerjavi z enyaqom zelo podobna in s tem drugačna pod notranjosti novega superba in kodiaqa. To pomeni, da ohranja ureditev tastature fizičnih gumbov na sredinski konzoli in velikega 'knofa' menjalnika. Vedno serijska sta voznikov 5-palčni in sredinski prostostoječi 13-palčni zaslon. Pri višjih stopnjah opreme je tu še HUD projekcija na steklo, ki uvaja tudi pomoč obogatene resničnosti. 

Notranjost kupcem dovoljuje izbiro enega od kar petih različnimi slogov barv in materijalov (nov med njimi se imenuje Lodge). Pri materijalih so iskali pravo mero kakovostnega občutka, trpežnosti in zmanjševanja ogljičnega odtisa.

predstavitev Škoda Elroq | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zadnja klop je tista, kjer se začnejo prave razlike z enyaqom, čeprav še ne bistveno. Sedenje je malenkost bolj pokončno, prostora za noge pa še vedno veliko. Tudi za tretjega potnika se najde prostor, za dva odrasla pa prav gotovo. 

Prtljažnik je ena najmočnejših lastnosti elroqa. Meri za razred nadpovprečnih 470 litrov (kia EV3 na primer 460), ob tem pa je premišljeno zastavljen. Ob izbiri ustreznega podpaketa nudi veliko prilagodljivosti - stranske prostore, večdelno mrežo pod trdo prtljažno polico, ki lahko sprejme tudi napajalni kabel, utori za uporabo omenjene police kot razdelilno polico na polovični višini, dodaten prostor pod prtljažnim dnom, kavlji za vrečke, skrito strgalo za led in še kaj.

Naslonjala se zlagajo v razmerju 2:1, tu je luknja za smuči. S podrtimi naslonjali pa prostor narase na zelo velikih 1.580 litrov. 

Elroq uvaja tudi zadnjo generacijo nabora asistenčnih sistemov, pri katerem je novost zlasti možnost deljenja podatkov v koncernski oblak, tako da lahko povezan avto na daljavo prejme razna opozorila glede aktualnih posebnosti in nevarnosti na določenem odseku. Posodobili so tudi mobilno aplikacijo, ki zdaj dovoljuje več upravljanja na daljavo, tudi parkiranje. 

Uporabniški vmesnik na sredinskem zaslonu je prav tako svež in dovoljuje hitro vstopanje v razne nastavitve. Poseben poudarek je namenjen možnosti kondicioniranja baterije ali izbire prednastavitev načina polnjenja glede na različne shranjene lokacije. Toplotna črpalka je sicer vedno na voljo kot doplačilo tisočaka.

Prezntacija škoda elroq | Avtor: Škoda Slovenija Škoda Slovenija

Arhitektura elroqa sloni na znani MEB platformi koncerna, tako da kakšnih tehničnih presenečenj ni v ozadju. Elroq bo na voljo s tremi različicami baterije, kar posledično vpliva tudi na končno moč in hitrost polnjenja. Kmalu se bosta pridružili še različici RS in s štirikolesnim pogonom.

Osnova je baterija z uporabno kapaciteto 52 kWh za oznako elroq 55 (125 kW/170 KM). Srednja baterija ima kapaciteto 59 kWh za elroq 60 (150 kW/204 KM), največja pa ponuja 77 kWh za elroq 85 (210 kW/286 KM). Polnilna moč na DC polnilnicah sega od maksimalnih 135 kW do 175 kW. 

Najmanjša baterija, za katero naj bi se odločilo do 10 odstotkov kupcev v Sloveniji, zagotavlja doseg 375 km, elroq 60 zmore malo čez 400 kilometrov, elroq 85 pa teoretičnih 580 km. In prav najmočnejša baterija bo po predvidevanjih najbolj popularna pri nas s predvidoma dvotretjinskim odstotnim deležem.

Prezntacija škoda elroq | Avtor: Škoda Slovenija Škoda Slovenija

Opremskih paketov je skupno pet, vsak dopolnjuje prejšnjega z dodatnim seznamom vgrajene opreme. Osnovna oprema Smart med drugim pozna dvoobmočno klimo in navigacijo, drugi paker Clever brezstični vstop in zagon, predikativni tempomat ter paket za polnjenje telefona, od tretjega paketa Plus dalje so serijski matrični žarometi in električno odpiranje prtljažnika.

Četrti in peti paket Advanced in Maxx dodajata HUD zaslon, premijski zvok, 360-stopinjsko kamero, 3.območno klimo, masažo prednjih sedežev, inteligentno parkiranje ...

predstavitev Škoda Elroq | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cena zelo konkurenčna bencinarjem

Zelo zanimivo je pri cenah. Na ceniku verzija 50 starta pri 34.742 evrih in torej v goli različici opreme pade še v kategorijo subvencije 7.200 evrov. Skupaj z bonom za financiranje, za katerega so pri znamki pripravljeni primakniti 3.000 evrov, cena torej upade na manj kot 25 tisoč evrov!

A tudi pri bolje opremljenih elroqih v različici baterije 85 je mogoče ceno praktično izenačiti s tisto, za katero se danes prodaja velika uspešnica, model karoq 1.5 TSI DSG. Tako pri uvozniku navajajo primer, da elroq 85 s sredinskim paketom opreme Plus ostane na ceniku pod 45 tisoč evrov, kjer je zgornja meja za subvencijo Borzena 6.500 evrov.

Z njenim odbitkom in še omenjenim bonusom se končna cena, za katero stranka lahko domov odpelje dobro opremeljen in uporaben električni avto, zmanjša na manj kot 35 tisočakov.

Že letos imajo namen v Sloveniji izdobaviti okoli 450 elroqov.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 13:05 20.marec 2025.

    Ima morda V2G?, če ne odjebi!