Avto
555 ogledov

Audi A3 e-tron šest tisočakov nad primerljivim bencinarjem

Audi A3 sportback
1/24
Saša Despot
Audi je v Sloveniji začel tržiti priključni hibrid A3 sportback e-tron, ki za pogon kombinira bencinski in električni motor. 50 kilometrov poti zmore narediti le na elektriko. Z vključeno subvencijo je e-tron šest tisočakov dražji od primerljivo opremljenega modela z bencinskim agregatom.

Pri Audiju so se elektrifikacije vozil lotili postopoma. Najprej so ponudili alternativo 100-odstotnim električnim modelom. Audi A3 sportback e-tron je prvi e-model s štirimi prstani v maski. To pomeni, da za pogon petvratnik kombinira 1,4-litrski turbobencinski TFSI bencinski motor z 110 kilovatov moči (150 KM) in elektromotor z močjo 75 kilovatov. Sistemska moč je 150 kilovatov (204 KM) in navor 350 Nm. Za prenos moči na prednji kolesi je zadolžen serijski S tronic menjalnik.

Do 50 kilometrov le na elektriko

Tekočinsko hlajena litij-ionska baterija pospravljena v zadek z kapaciteto 8,8 kWh po tovarniških podatkih omogoča vožnjo zgolj na elektriko do 50 kilometrov daleč. Na elektriko se lahko vozimo z hitrostjo do 130 km/h. Na industrijski električni vtičnici se lahko napolni v dobrih dveh urah, s pomočjo polnilnega kabla (200 evrov doplačila) pa v štirih urah.

Storitve znane pod imenom connect omogočajo upravljanje električnega sistema na daljavo preko pametnega telefona. Nastavljati je mogoče čas polnjenja, delovanje klimatske naprave, spremljati je mogoče stanje napolnjenosti baterije in celo lokacijo zapustitve vozila, torej tam, kjer smo ga nazadnje zaklenili.

Audi A3 sportback | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Da gre za precej športno vozilo, poleg sistemske moči, nakazujejo tudi druge karakteristike. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,6 sekunde, najvišja hitrost je 222 km/h. Po normativih ECE (laboratorijsko merjenje), je tovarniško izmerjena povprečna poraba 1,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, emisije CO2 so 35 gramov na kilometer. Pri kombiniranem delovanju elektromotorja in bencinskega motorja je skupni doseg vozila 940 kilometrov.

V primerjavi s klasičnim A3 sportback je volumen prtljažnika zaradi baterije v zadku iz 380 litrov prostornine skrčen na 280 litrov. Vozilo je zaradi novih sistemov težje za 300 kilogramov in tehta 1540 kilogramov.

Audi A3 sportback | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Naprodaj le v Ljubljani

V Sloveniji bo za priključni hibrid le eno prodajno mesto, in sicer v Ljubljani. Pri uvozniku pojasnjujejo, da je vzrok izpolnjevanje določenih standardov povezanih z baterijskimi vozili.

Kupci naj bi bile predvsem fizične osebe. Audi A3 sportback e-tron na ceniku stane 41.620 evrov. To je 12 tisočakov nad klasičnim A3 sportbackom z 1,4 TFSI bencinskim motorjem. Če k temu prištejemo še več opreme in samodejni menjalnik in tudi 3.000 evrov državnih subvencij, je pod črto razlika v ceni 6.000 evrov.

E-tron oznako bodo kasneje dobili še modeli Q5, Q7 in prihajajoči Q8, pa tudi model A8.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.