Novi Audi A5, ki je po novem na voljo kot limuzina in karavan Avant, je del pomembne iniciative, v okviru katere bo znamka Audi v letih 2024 in 2025 predstavila več kot dvajset novih in prenovljenih modelov, med katerimi bo tudi več kot deset baterijskih električnih vozil.
A modeli z motorji z notranjim zgorevanjem se še ne bodo tako kmalu poslovili iz Audijeve ponudbe, kar je razlog za to, da je Audi A5 po novem prevzel vlogo Audija A4. Ta bo namreč v naslednji generaciji, ko ga bodo predstavili, postal električni avtomobil. Audi A5 pa prevzema njegovo dosedanjo vlogo Audijevega ključnega modela srednjega razreda.
Novi Audi A5 je daljši, širši, ima daljšo medosno razdaljo in je bolje opremljen od odhajajočega Audija A4. Te lastnosti ga uvrščajo v višji srednji razred. Pri Audiju so temu dodali še elegantno športne linije karoserije, ki ji v kombinaciji z velikimi kolesi zagotavljajo občutek napredne dinamike.
Na prvi pogled bi lahko rekli, da sta novi limuzinski Audi A5 in Audi A5 Avant v skladu z bavarskim zadržanim pristopom evolucija Audija A4, a to ne drži. Dejansko gre za popolnoma na novo razvita avtomobila, ki se s svojo velikostjo uvrščata celo malo više, v višji srednji razred. Nova je tudi tehnika, saj sta kot prva Audija, skupaj s športnima različicama Audijem S5 in Audijem S5 Avantom, nastala na novi platformi PPC. To je okrajšava za "Premium Platform Combustion", torej gre za premijsko platformo za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem.
Nova platforma je Audiju A5 v vseh različicah prinesla marsikatero izboljšavo. Klasični pogonski sklopi so med drugim dobili tehnologijo 48-voltnih blagih hibridov, ki so bolj učinkoviti od 12-voltnih in pripomorejo, da Audi A5 porabi manj goriva in ima zmanjšan ogljični odtis.
Bencinske motorje sicer zastopata dve različici turbobencinskega motorja 2,0 TFSI, ki jima turbina z variabilno geometrijo VGT omogoča razvoj moči 110 ali 150 kilovatov. V ponudbi ostaja tudi turbodizelski štirivaljnik 2,0 TDI, ki je tudi opremljen z blagim hibridom plus in razvija moč 150 kilovatov.
Na sprednjem delu Audija A5 izstopa široka in ploščata enodelna maska s tridimenzionalno strukturo satovja. Gre za zasnovo maske, ki sega čez celotno višino prednjega dela, in je značilna že od tretje generacije Audija A4. Nova maska skupaj s tankimi, natančno oblikovanimi žarometi, zaznamuje obraz vozila in mu da markanten in osredotočen izraz, skupaj z dolgim pokrovom motorja, športno in kompaktno potniško kabino, podaljšano ramensko linijo in značilnimi quattro izboklinami pa dinamičnost vozila poudari že v mirovanju.
Blagi hibrid plus motorjem pomaga z močjo 18 kilovatov in Audiju A5 omogoči tudi precej električne avtonomije, ki pride do izraza v mestnem okolju. Sodeluje tudi pri zaviranju. To mu je omogočil zavorni sistem, ki zavorno hidravliko in s tem torne zavore odklopi od zavornega pedala in delo prepusti blagemu hibridu, ki v tem primeru kot generator proizvaja elektriko z močjo 25 kilovatov.
Bolj razburljivi sta gotovo limuzinska in karavanska različica Audija S5, ki sta opremljeni z blago hibridiziranim turbobencinskim šestvaljnikom 3,0 V6 TFSI. Razvija moč 270 kilovatov, ki jo na vsa štiri kolesa prenaša preko prenovljenih dvosklopčnega menjalnika S-tronic in štirikolesnega pogona quattro.
Motorne zmogljivosti so odlične, vendar ne bi imele pravega učinka, če ne bi bile uglašene z ostalimi elementi vozila. Pri Audiju so zato poskrbeli, da so Audiju A5 zagotovili športne lastnosti, ki so bile vedno značilne za znamko, in jih še izboljšali.
Oblikovalec Jakob Hirzel pravi, da so ustrezna sorazmerja temelj privlačnega oblikovalskega jezika novega Audija A5. Med drugimi posebnosti izpostavlja strešni lok, ki so ga v Audijev DNK usidrala ikonična serijska vozila, kakršen je bil Audi TT prve generacije. Hirzel pravi, da ta element najbolj opredeljuje limuzinski Audi A5. Napet lok namreč svojo moč usmerja proti zadnjemu kolesu in Audi A5 spremeni v dinamično skulpturo z dobro oblikovano karoserijo in dobro lego na cesti.
Rezultat teh prizadevanj je avtomobil z natančnimi, lahkotnimi in nevtralnimi voznimi lastnostmi. Te še bolj poudarijo opcijski prilagodljivi blažilniki, ki še boj poudarijo razliko med udobjem in športnostjo. Izbira je odvisna le od trenutnega voznikovega razpoloženja. Bolj natančen je tudi volan, ki je na novem Audiju A5 že serijsko na voljo v izvedbi s progresivnim krmiljenjem.
Omenili smo že, da je Audi A5 z novo generacijo postal večji, a to ne velja le za karoserijske mere, ampak tudi za opremo, ki jo ponuja. Številne funkcije, ki so ji lastniki radi uporabljali, so z novo generacijo postale serijske. Med drugim so to navigacija, električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, induktivno polnjenje mobilnega telefona in podobno.
Na zunanjosti izstopajo predvsem matrični led žarometi in druga generacija OLED zadnjih luči, ki integrirajo tudi funkcijo za komunikacijo z okolico Car-To-X in digitalni svetlobni podpis, ki zadek Audija A5 s približno 60 segmenti spremenijo v pravi zaslon.
Na zadnjem delu Audija A5, ki tudi poudarja športnost in čustvenost, izstopajo neprekinjeni tridimenzionalni svetlobni trak, sodobna oblika odbijača s temnim difuzorjem ter visokokakovostni pravokotni okvirji izpušnih cevi. Na limuzini poleg tega izstopajo vrata prtljažnika, ki se skupaj z zadnjim steklom odprejo v veliko odprtino, na Avantu pa se dinamično napeta strešna linija prelije v integriran strešni usmernik zraka, ki okrepi dinamiko športnega ravnega zadnjega stekla.
V okviru dodatne opreme je na voljo tudi velika panoramska sončna streha s plastjo tekočih kristalov. Ta vozniku omogoča, da zgolj s pritiskom na gumb spreminja njeno prosojnost in ne potrebuje dodatnega fizičnega zastora. Voznik in njegovi sopotniki imajo zato v veliki kabini Audija A5 občutek še večje zračnosti in prostornosti.
Ko gre za voznikovo delovno okolje, ima danes glavno besedo digitalizacija, ki je je bil izdatno deležen tudi novi Audi A5. Na armaturni plošči ni več analognih elementov, ampak je popolnoma digitalizirana z zasloni, ki niso namenjeni le vozniku, ampak tudi njegovemu sovozniku. Obema omogočajo povezavo z vozilom in infozabavno tehniko preko nove elektronske arhitekture E3. Pri Audiju temu pravijo kar "digitalni oder".
Kabina novega Audija A5 je utemeljena na štirih osnovnih značilnostih. Prva je notranjost, narejena po meri človeka, kar pomeni, da je dosledno prilagojena potrebam uporabnikov. Druga značilnost je "digitalni oder", ki se odraža v skupku treh MMI zaslonov za voznika in sovoznika. Treta značilnost so visokokakovostni materiali z vrhunsko končno izdelavo, ki izpolnjujejo zahteve po občutku velikodušne prostornosti in udobja. Četrta značilnost pa je jasna struktura in logika upravljanja, ki zagotavlja nadzor v vseh situacijah. Tej je dodana še opcijska dinamična interakcijska osvetlitev, ki omogoča intuitivno interakcijo vozila s potniki.
Voznik podatke o avtomobilu prejema preko digitalne armaturne plošče z diagonalo 11,9 palca. Avtomobilske sisteme in infotainment lahko upravlja preko 14,5-palčnega za dotik občutljivega zaslona, sovozniku pa je na voljo še 10,9-palčni za dotik občutljivi zaslon. Če to ni dovolj, je vozniku na voljo še "Head-Up" prilagodljivi projekcijski zaslon.
Omeniti velja še vmesnik Audi drive select, ki vozniku omogoči nastavitev dinamike, udobja in učinkovitosti vozila, v ozadju pa so tudi asistenčni sistemi, ki vozniku pomagajo med vožnjo in tudi med parkiranjem, pri tem pa so povsem diskretni. Naštejmo le nekatere: prilagodljiva asistenca za vožnjo plus, kamere za nadzor okolice, asistenčni paket zaščitnih in opozorilnih sistemov plus z aktivno zaščito potnikov in tako naprej.
Zvočni sistem novega Audija A5 je lahko opremljen z do 16 zvočniki, ki notranjost napolnijo s kakovostnim tridimenzionalnim zvokom. Poleg tega sta vozniku in sovozniku na voljo tudi dodatna zvočnika v vzglavnikih, ki ustvarita zasebna območja za zaupno telefoniranje, diskretno predvajanje navigacijskih napotkov ali preprosto boljše doživetje tridimenzionalnega zvoka.
Novi Audi A5 je tudi popolnoma povezan avtomobil. V okviru storitve Audi connect je na voljo tudi funkcija na zahtevo. Ta poleg številnih digitalnih funkcij nudi tudi informacijski sistem, ki v neposredni povezavi s spletom potnikom olajša vsakdan in jim pomaga tudi pri načrtovanju voženj in potovanj.
Uporabnikom je nenazadnje na voljo tudi račun myAudi z aplikacijo myAudi, ki omogoča upravljanje vozila in nadzor nad številnimi funkcijami, tudi iz domačega okolja pametnega telefona.