Avto
29 ogledov

Audijev hibridni napad začenja Q5

Audi Q5 hybrid
1/18
Gregor Prebil
Audi je predstavil prvega od trojčka hibridov, ki na trg prihajajo letos. SUV Q5 kombinira bencinski in elektromotor s skupno močjo 180 kilovatov in štirikolesnim pogonom quattro. Sredi leta prihajata še hibridna A6 in A8.

Audijeve ambicije po hibridih segajo že več kot pol stoletja v zgodovino. Še pod znamko Auto Union so leta 1956 predstavili prvi poskus, ki se je najprej nadaljeval leta 1989 z modelom audi duo, ki je osem let kasneje dobil serijskega naslednika duo III. Izdelali in v najem oddali so 60 vozil.

Q5 je tako drugi serijski Audijev hibrid, ki naj bi bil bolj kot EU popularen v ZDA in na Kitajskem, temu primerna pa je tudi izbira pogonskega agregata za vozilo, ki ni dizel, ampak bencinski dvolitrski TFSI-agregat z močjo 155 kilovatov (211 KM), in je kombiniran z elektromotorjem z močjo 40 kilovatov (54 KM). Skupna moč je kar 180 kilovatov (245 KM). Sinhronski elektromotor deluje tudi kot generator. Nameščen je v isti liniji kot menjalnik, s čimer so privarčevali na teži. Posebnost je ta, da so vsi kabli speljani tako, da ima uporabnik dostop zgolj do varovalke. Zaradi gretja baterije so dodatno poskrbeli tudi za učinkovito hlajenje vseh sklopov. Menjalnik je samodejni Tiptronic z možnostjo ročnega pretikanja.

Audi Q5 hybrid | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Kljub ekološki noti zmore vozilo zelo dobre pospeške, zgolj 7,1 sekunde od 0 do 100 km/h, najvišja hitrost je 225 km/h, razpolaga z visokim navorom (480 Nm), povprečna poraba je po tovarniških podatkih 6,9 litra na 100 prevoženih kilometrov. Prostornina prtljažnika je 460 litrov, zraste pa lahko do 1.480 litrov. Kljub naštetemu emisije CO2 ostajajo za tako moč nizke, in sicer 159 gramov CO2 na prevožen kilometer.

Litij-ionska baterija je razmeroma lahka (36,7 kilograma) in zaseda vsega 26 litrov prostora. Pri konstantni hitrosti vožnje 60 km/h okrog tri kilometre lokalno prevozi brez emisij ali pa z izključno električnim pogonom doseže hitrost do 100 km/h. Pri polni obremenitvi deluje motor z notranjim izgorevanjem, elektromotor pa je v pomoč pri pospeševanju.

Na zunaj audija hybrid quattro prepoznamo po napisih hybrid na stranicah in zadku, po mreži hladilnika, ki je lakirana v visokosijajni črni barvi, po arktično srebrni zunanji barvi, 19-palčnih platiščih z 10-krakim turbinskim dizajnom in kromiranih obrobah izpušnih cevi.

Audi Q5 hybrid | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Žarometi so po želji lahko opremljeni z modulom ksenon plus in z dnevnimi lučmi v LED-tehnologiji, dodatno pa so potem tudi v zadnjih lučeh vgrajene svetleče diode. Znotraj so drugačni merilniki, ki levo v zeleni barvi od nič do 100 odstotkov prikazujejo, kolikšna je skupna moč sistema. Vzporedno s tem so na velikem MMI-zaslonu prikazana posamezna stanja delovanja.

Hibrid stane 59.900 evrov, kar je za 12 tisočakov več od različice z motorjem na notranje izgorevanje, a je treba upoštevati, da je seznam osnovne opreme bistveno bogatejši. Vključuje tudi navigacijski sistem MMI, barvni zaslon in številne asistenčne sisteme.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.