Za slabe novice je poskrbel predvsem Tesla Motors, saj so, tako kot prejšnja leta, ameriški električni avtomobili imeli največ težav, ko gre za prometno varnost. To je potrdilo tudi letošnje poročilo, ki so ga napisali na osnovi 10,2 milijona tehničnih pregledov, ki so jih opravili med julijem 2023 in julijem 2024.
Najbolj izstopa podatek, da prvega tehničnega pregleda zaradi resnih pomanjkljivosti ni opravilo kar 14,2 odstotka dve do tri leta starih pregledani tesel model 3. To pomeni, da se je ta tesla spet uvrstila na zadnje 111. mesto, takoj za ford mondeo s 13,2 in škodo scalo z 11,8 odstotka zavrnjenih avtomobilov. Tesla model 3 se je na zadnje mesto uvrstil tudi v kategoriji štiri do pet let starih avtomobilov, tokrat z 19,7 odstotka zavrnjenih avtomobilov.
Najboljši električar na devetem mestu
V primerjavi s tem je letošnji zmagovalec honda jazz med dve do tri leta starimi avtomobili doživel le 2,4-odstotno zavrnitev na tehničnih pregledih. Najbolje uvrščeni električni avtomobil, VW e-golf, se je s 3,4 odstotka zavrnjenih avtomobilov uvrstil na deveto mesto.
Izvršni direktor TÜV Joachim Bühler pravi, da električna vozila tehnično niso nič bolj ali manj varna od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Deset električnih avtomobilov v poročilu je namreč zelo enakomerno razporejeno po celotnem seznamu. Hyundai kona electric se je denimo uvrstila na 15. mesto, peugeot e-208 pa na 69., nekatera električna vozila pa imajo tudi veliko prevoženih kilometrov.
Potreba po rednem servisu
TÜV navaja, da bi lahko slabo uvrstitev tesle model 3 pojasnili z dejstvom, da proizvajalec v nasprotju z drugimi znamkami za svoje avtomobile ne predvideva fiksnega servisnega intervala. Poleg napak na zavorah in premah na teslah odkrijejo tudi veliko okvar luči. To, pravi Bühler, je znak pomanjkljivega servisnega vzdrževanja. Dodaja, da so redni servisi potrebni tudi za električna vozila. K iztrošenosti sicer pripomorejo tudi nadpovprečne zmogljivosti motorjev in preprosto slaba kakovost izdelave. Bühler pravi, da je na teslah posebno slaba predvsem zadnja prema.
Vendar pa so napake na zadnjih premah zaradi velike mase značilne za električne avtomobile nasploh, kar velja tudi za zavore, ki se manj uporabljajo zaradi pogoste rekuperacije in so zato podvržene rjavenju, ki jim zmanjša zavorni učinek.
Letošnje poročilo sicer kaže, da najbolj zanesljivi avtomobili večinoma prihajajo iz Volkswagnove skupine. Z VW e-golfom, audijem A4/A5, audijem Q2 in VW golfom sportsvanom skupina ni osvojila le zmag v spodnjem srednjem in srednjem razredu ter med SUV-ji in enoprostorci, ampak tudi drugo in tretje mesto v splošni razvrstitvi (VW golf sportsvan in audi Q2). Edina druga dva, ki sta osvojila zmage v svojem razredu, sta bila kia picanto med miniji in zmagovalec razvrstitve honda jazz v razredu majhnih avtomobilov.