Avto
274 ogledov

Avtomobilski sedeži pomemben del strategije nakupa avtomobila

Bart Eelen Gregor Prebil
Avtomobilski sedeži imajo danes več funkcij in so zato pri nakupu avtomobila pomemben del strategije. Prilagodljivost mora biti med prioritetami, saj bistveno vpliva na udobje in utrujenost za volanom. Še posebej ob dejstvu, da v avtomobilih preživimo lep čas svojega življenja. Pogovarjali smo se s Toyotinim strokovnjakom Bart Eelenom.

Še nedolgo nazaj je bila edina funkcija avtomobilskih sedežev sedenje. Kako so se spremenili avtomobilski sedeži v zadnjih desetletjih?
Največja sprememba, ki smo ji bili priča v zadnjih letih je, da so sedeži veliko bolje nastavljivi, premikati jih je možno v več smereh. Na ta način voznik veliko lažje nastavi najboljši položaj sedenja za volanom. To je zelo pomembno za varno vožno, vpliva pa tudi na voznikovo utrujenost, še posebej na daljših razdaljah. Včasih si lahko nastavljal sedež le po dolžini, morda višini in naklonu. Danes je povsem drugače. Ne le v avtomobilih višjega razreda, pač pa tudi v vozilih B segmenta, kjer imamo yarisa. Danes poznamo veliko raziskav, ki so bolj poglobljene. Različne meritve izvajamo na voznikov različnih velikosti in teže, preverjamo, kako učinkoviti so sedeži med vožnjo.

Torej pri razvoju avtomobilskih sedežev delate raziskave tudi med vozniki?
Tako je. To delamo zelo pogosto. Iščemo voznike, ki so zeli visoki ali zelo nizki, imajo posebej dolge roke ali noge. Le na ta način lahko razvijemo sedeže, ki bodo udobni in prilagodljivi za vse tipe voznikov in voznic.

Na mednarodni predstavitvi avensisa ste posebej poudarili nove sedeže. Kaj ste naredili?
Sedišče smo bolje oblazinili, podaljšali smo blazino za noge, kar pomeni, da je bolj udobno tudi voznikom višje rasti. Izboljšali smo bočni oprijem sedežev, zato ima voznik v prenovljenem modelu tudi pri dinamičnejši vožnji v zavojih boljši občutek, saj sedeži telo zadržijo na svojem mestu, kar vpliva tudi na varnost v vožnji.

Kakšna je razlika pri sedežih v avensisu in aurisu?
Najbolj v velikosti. Večji avtomobili imajo več prostora in so zato bolj prilagodljivi.

Kakšne tehnologije ste vgradili v sedeže avensisa in kakšne materiale ste uporabili?
Sedeži srednje opremljenega avensisa, ki je najbolj zastopan na trgu, so oblečeni v alkantaro, ki ponuja bolj premium občutke. Tehnologije smo izboljšali, optimizirali smo naslonjalo za glavo, kar je pomembno s stališča varnosti, oprijem sedeža, materiali so bolje odporni proti vodi in vlagi ...

Sistem ogrevanja sedežev poznamo že desetletja. Kaj se je spremenilo na tem podorčju v zadnjih letih?
Na podorčju tehnologije ne veliko, zato pa zdaj grelci niso zbrani le na enem delu sedeža, ampak so bolje prerazporejeni in bolj enakomerno segrevajo telo. V začetku je lahko voznik izbral le način vključi in izključi gretje, zdaj pa lahko v toyotah reguliramo gretje v več stopnjah.

Je funkcija gretja sedežev smiselna tudi za hibride, priključne hibride in električna vozila?
Na porabo goriva pri hibridih sistem ogrevanih sedežev nima velikega vpliva. Pri električnih avtomobilih ali priključnih hibridih je najboljši in najbolj učinkovit prav sistem ogrevanih sedežev. Voznik se tako najhitreje ogreje, klima potovali prostor ogreje veliko pozneje in porabi več energije.

Ali pri raziskavah in razvoju avtomobilskih sedežev sodelujete z zdravniki in fizioterapevti?
Seveda, predvsem z vidika varnosti. Z vsemi sistemi, ki imajo vpliv na voznike in potnike, delamo različne simulacije. Pri tem si pomagamo z vsemi razpoložljivimi podatki, ki jih ponuja medicina. Recimo, kako človeško telo reagira pri trčenjih.

So tanjši sedeži zdaj trend?
So. Vsi želijo zmanjšati maso avtomobila, vendar ne na račun zmanjšanja prostora v potovalni kabini. Nove platforma Toyoti omogoča, da v vozilo vgradimo tanjše sedeže, ki so bolj varni, hkrati pa smo pridobili na notranjem prostoru.

Kaj to pomeni za varnost?
Nič posebnega.

Včasih so bili sedeži le črni, danes so trend svetli sedeži.
Še vedno se večina odloči za temno barvo sedežev, predvsem zaradi lažjega vzdrževanja. Za svetle sedeže se odločajo tisti, ki jim je več do dizajna in manj do praktičnosti, saj se beli sedeži hitreje umažejo.

Kako se razlikuje razvoj sedežev za evropske, azijske in ameriške avtomobile. Gre za iste sedeže?
Ne. V našem voznem parku imamo dve vrsti vozil. Globalna, ki nagovarjajo vse trge in vozila, ki posebej targetirajo določene trge. Avensis targetira evropski trg, nekaj malega je izvoza na Japonsko. Tu so številne prilagoditve, od podvozja, do sedežev.

Nove platforme, ki jo uvajate z novim priusom ste se že dotaknili. Kaj bo novega v povezavi s sedeži?
Nova platforma prinaša veliko boljši položaj sedenja. Težišče je postavljeno veliko nižje, kar vpliva na sedenje voznika. Istočasno, ko razvijaš novo platformo, imaš možnost prilagajati nastavitve sedeža. V prihodnosti bo več vrst TNGA platform, to ni le ena platforma. Eden od ključnih faktorjev je višina sedenja in sedežni položaj, kako voznik sedi. Prius je tipični potniški avotmobil, v športnih terencih se sedi drugače. Vse komponente na novi platformi so zgrajene okoli voznikovega položaja in vplivajo na počutje v vozilu. To je zelo pomembno.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.