D avtomobilski segment, ali razred srednje velikih limuzin in karavanov, v Evropi preživlja težke čase, pa čeprav so na trgu izdelki kot VW passat, novi ford mondeo, mazda6 in drugi. Enako velja za Slovenijo.
Glavni razlogov so kompaktni terenci, ki jim priljubljenost med kupci iz leta v leto strmo raste. Kljub temu proizvajalci niso obupali nad D segmentom. Ta naj bi po besedah predstavnikov Toyote Europe v naslednjem letu nekoliko dvignil in dosegel skoraj 900.000 prodanih vozil na leto. V Evropi se večina, kar tri četrtine teh vozil, proda flotnim kupcem.
Spremenili ali dodali so več kot 1.000 komponent
In kaj danes iščejo vozniki v D segmentu vozil? "Premim občutek, dobre vozne lastnosti, varnostne sisteme in dobro razmerje med ceno in tistim, kar vozilo ponuja,“ nam je na mednarodni predstavitvi temeljito prenovljenega toyota avensisa v Švici povedal Kristof Muyle, vodja ekipe razvoja avensisa v Toyotinem evropskem razvojno-raziskovalnem centru v Bruslju.
Da bi prenovljeni avensis obdržal kupce, ki so pri Toyoti zelo lojalni in pridobil nove, so izvedli serijo nadgradenj. Toyotini inženirji so zamenjali preko 1.000 sestavnih delov, zato gre za skoraj nov izdelek. Že na prvi pogled je vozilo močno spremenjeno, celo tako zelo, da sem si še enkrat pogledal fotografijo predhodnega modela in ugotavljal, ali res ne gre za povsem novo generacijo.
Nos vozila je v prid premium prvega vtisa praktično nov. Led dnevne sijalke so serijske, meglenke so potisnili na skrajni rob karoserije, odbijača in blatnik sta prilagojena bolj gladkemu rezanju zraka in nižji porabi goriva. Zadek je nižji in širši, kromirana letvica povezuje oba žarometa v led tehnologiji, ki v temi poskrbijo za prepoznavno grafično podobo.
Aktivna varnost serijsko
Nadgradnja notranjosti prinaša novo armaturno ploščo. Nekateri proizvajalci so se odločili za head-up projekcijski zaslon pred očmi voznika, pri Toyoti pa so med merilnike uvrstili nov 4,2-palčni TFT digitalni zaslon, na katerem se vozniku izpisujejo vse ključne funkcije v povezavi z vozilom, navigacijo in asistenčnimi sistemi. Osrednji 8-palčni zaslon na dotik je del multimedije, na njem se lahko prikazuje slika s kamere za vzvratno vožnjo in podatki navigacije.
Poseben poudarek je bila namenjen udobju. Sedeži so tanjši in bolj udobni, prilagojeni vožnji na daljših poteh. Modernost kabini povečujejo novi materiali, kot so krom, barvne aplikacije, alkantara, usnje …
Avensis je do zdaj za tekmeci močno zaostajal na področju aktivne varnosti. Modernih asistenčnih sistemov praktično ni imel. Pri Toyoti so se odločili, da mu vgradijo enak paket TSS, kot manjšemu aurisu, ki smo ga na prvi vožnji pred kratkim tudi preizkusili.
Toyota safety assist (TSS) vključuje štiri sisteme, ki delujejo s pomočjo radarja kratkega dosega in kamere združena v en sistem vgrajen na vetrobransko steklo: sistem samodejnega prilagajanja dolgih in kratkih luči, sistem prepoznavanja prometnih znakov (okroglih), sistem za opozarjanje na nalet s funkcijo samodejnega zaviranja pri hitrostih med 10 in 80 km/h in sistem z opozorilom na nenamerno zapuščanje voznega pasu.
Drugi ponujajo več, a za koliko?
Bolj udoben, a ne na račun vozne dinamike
Med prioritetami evropskih inženirjev je bilo izboljšati udobje in vozno dinamiko avensisa. Novo je prednje in zadnje vpetje, ki je v prid udobja zdaj mehkejše, a so z mehaničnimi rešitvami uspeli zagotoviti, da je nagibanje pri vožnji skozi ovinke nadzorovano. Izboljšan je električni servo volan, ki je po zagotovilih Muyleja bolj direkten in omogoča „evropski“ način vožnje, ki je bolj športen, dinamičen.
Dva nova BMW dizla, izboljšan CVT menjalnik
Motorno paleto sestavljata dva obstoječa bencinska in dva nova dizelska agregata, oba s podpisom BMW.
Poleg 1,6-litrskega bencinskega motorja (na voljo le za limuzino) z 97 kilovatov moči (132 KM) je na prodaj še 1,8-litrski motor z 108 kilovatov moči (147 KM), ki je lahko kombiniran z izboljšanim CVT menjalnikom. Pri Toyoti pravijo, da je neskončnostopenjski samodejni menjalnik zdaj bolj komercialen. To pomeni, da je bolj podoben klasičnemu samodejnemu menjalniku, je tišji in bolje obvladljiv, z izboljšavami pa so porabo z njim znižali za štiri odstotke. To so dosegli tudi z optimiziranjem kotov in časa vbrizga, povišanjem kompresijskega razmerja pogonskega motorja ...
Oba turbo dizla sta iz nabora BMW motorjev. 1,6- litrski D-4D z močjo 82 kilovatov (112 KM), je že preizkušen v versu in aurisu. Zamenjuje 2,0-litrski D-4D motor, v primerjavi z njim so izpuste CO2 znižali za 11 gramov na kilometer in so zdaj 108 gramov na kilometer.
Nov 2,0-litrski D-4D z močjo 105 kilovatov (143 KM) je prvič v kateri izmed toyot in v avensisu zamenjuje 2,2 litrski agregat. Novi motor ima s 119 grami CO2 na kilometer grami za 24 g/km manjše izpuste.
Z novima dizelskima agregatoma je zdaj servisni interval podaljšan na vsakih 20 tisoč kilometrov, pri Toyoti pa izpostavljajo, da je prihranek, po treh letih ali 90.000 prevoženih kilometrih, okoli 20 odstotkov.
S popusti začetek pod 20 tisočaki
Cene na bencinski strani se na ceniku začnejo pri 21.600 evrih za 1,6-litrski bencinski model in začetno stopnjo opreme (terra), ter 23.700 evrov z opremo luna. 1,8-litrski bencinski model je na voljo z opremskim paketom luna naprej in je dražji za 1.000 evrov. Vstopni dizelski agregat z opremo terra stane 22.900 evrov, z opremo luna pa 25.000 evrov. 2,0-litrski dizel z opremo luna cenijo na 26.200 evrov.
Toyota na vse navedene cene na ceniku ponuja dodatnih 2.000 evrov popusta na bencinski izvedenki in 3.000 evrov popusta za oba dizla.
Karavanski model (touring sports) je od limuzine dražji za 1.100 evrov, neskončnostopenjski samodejni menjalnik (CVT) stane 1.500 evrov, navigacija naprava (luna, style) 670 evrov, panoramska streha dodatnih 700 evrov.