Avto
8614 ogledov

Avtomobilski velikan pojasnil skrivnost

peugeot E-3008 MatijaJanežič
Avtomobilski velikan Stellantis, ki pod svojim okriljem združuje več kot 10 avtomobilskih znamk se je pripravil na negotovo prihodnost glede pogonov.

Vsak obstoječi in tudi načrtovani električni avtomobil koncerna Stellantis ima lahko vgrajen motor z notranjim zgorevanjem. Tudi, če se od začetka ni zdelo tako.

Carlos Tavares, vodja koncerna Stellantis, je znan pragmatik. Čeprav elektromobilnosti ne zanika, vsekakor ne namerava staviti prihodnosti podjetja zgolj na električna vozila. Zadnja vrata so pustili odprta za klasične motorje. Vsi prihajajoči električni avtomobili koncerna Stellantis bodo obdržali možnost vgradnje motorja z notranjim zgorevanjem. To omogočajo večenergijske platforme STLA Small za majhne avtomobile, STLA Medium za srednje velike avtomobile, STLA Large za velike avtomobile in platforma STLA-Frame za dostavna vozila, terenska vozila ali poltovornjake s šasijo. Ko smo na prvi vožnji peugeota 3008 produktnega vodjo vprašali, ali bi lahko v vozilo, ki bo na voljo kot hibrid, priključni hibrid in 100-odstotno električni model, vgradili tudi dizelski motor, če bi se to izkazalo za nujno v prihodnosti, je namignil pozitivno, čeprav je dodal, da so ni v nobenih načrtih.

Carlos Tavares | Avtor: Profimedia Profimedia

Kasneje bi lahko vgradili klasične agregate

Je pa zdaj tudi finančna direktorica koncerna Natalie Knight potrdila, da puščajo odprta zadnja vrata. Pravi, da čeprav bodo nekateri avtomobili na začetku predstavljeni kot povsem električni avtomobili, na primer jeep wagoneer S, bi jih kasneje lahko poganjali motorji z notranjim zgorevanjem, hibridi ali priključni hibridi, če bo trg to zahteval. Koncern je namreč sprejel strategijo večenergetskih platform. Za razliko od Mercedes-Benza, Forda, Tesle ali Renaulta se Stellantis zato lahko brez izgub odzove na spremembe na trgu.
Tisti, ki stavijo le na električna vozila, tega ne morejo. Na primer tesla S, mercedes EQS ali ford mustang mach-E so bili razviti izključno kot baterijski električni avtomobili in predelave niso možne.

"V primerjavi z našimi konkurenti je za nas odlična priložnost, da imamo večenergijske platforme za vse naše izdelke," pravi Knight. 25 novih vozil, ki jih bo Stellantis predstavil letos, bo 18 na prodaj najprej z električnim pogonom. "Naš cilj je trgu pokazati, da vemo, kam gredo stvari, in da smo zavezani električnim avtomobilom, po drugi strani pa želimo prožnost tam, kjer je povpraševanje po motorjih z notranjim zgorevanjem," dodaja.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • Toma 17:55 26.maj 2024.

    Mejte pripravljen tudi fuzijski pogon, pa mi ga ne boste prodali!

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:43 26.maj 2024.

    Predragi znanstveniki,pogruntajte kako bi lahko zmanjšali izpuste na avionih,ker oni so problem ne mi.Vsak avion porabi na uro 6000 l kerozina,in izračunajte koliko svinarije se spusti v zrak,in potem jamrate o globalnem segrevanju,ne me jeb.t

  • Rim 08:31 26.maj 2024.

    Je pa to draga opcija za proizvajalca, imeti za vsak slučaj vgrajene za tri različne vrste pogonov, pa če potrebuje ali ne. Pomeni, da bo bolj drago v vsaki opciji. Hvala.