Največji evropski avtosalon v Frankfurtu s torkom odpira vrata svojega ogromnega prizorišča, kjer obiskovalcem zgolj noge ne zadostujejo. Kljub precej okrnjenemu seznamu avtomobilskih znamk, ki bodo sodelovala pa ni dvoma, da bo upravičil svoj sloves manifestiranja vsega najboljšega, kar zna in premore še posebej domača nemška avtoindustrija.
Velika galerija novosti:
Ne gre le za razstavo novosti temveč tudi priložnost številnih konferenc in srečanj med poslovnimi partnerji. Med razstavljavci sta dva tudi iz Slovenije, saj bodo imeli svoj prostor tako pri Akrapoviču kot pri podjetju GEM motors. Slednji se bodo predstavi iz inovativnimi elektromotorji za skuterje in štirikolesnike.
Avtosalon bo najprej do petka odprt najprej zgolj za novinarje in poslovne partnerje, nato pa do 24. septembra tudi za splošno javnost.
Rdečih niti letošnjega salona je več, še posebej v ospredju pa bo tehnologija avtonomnih in medsebojno digitalno povezanih vozil, ki z velikimi koraki vstopajo v načrte vse več proizvajalcev. Posebno težo bodo znova imela električna vozila, s katerimi želijo še posebej Volkswagen in drugi nemški proizvajalci preusmeriti pozornost z afer z emisijami.
Svoj prihod in boj za evropsko tržno pogačo (znova) napovedujejo Kitajci, medtem ko številne premiere suvov ter križancev, ki bodo namenjeni množicam, tradicionalne tipe karoserij potiskajo vse bolj na obrobje.
Prostor bo tudi za najdražje in najbolj zmogljive avte, med njimi bo zvezda prav gotovo mercedes-AMG, avto, ki naj bi bil najbližji serijski približek bolida formule 1 in najbolj učinkovit superšportnik doslej.
Najpomembnejše novosti avtosalona v Frankfurtu
AUDI
Audi se želi uveljaviti kot ena najbolj ambicioznih na področju avtonomnih vozil, saj predstavlja dva koncepta, od katerih prvi zmore stopnjo 4, drugi pa celo najvišjo stopnjo 5 avtonomne vožnje. Pri prvem konceptu gre za suva z imenom Elaine, ki zmore celotno vožnjo opraviti brez posredovanja voznika, ta posreduje le še v izjemnih situacijah. Drugi avto pa je koncept limuzine Aicon z dosegom do 800 km, ki zmore voziti sam ne glede na scenarije vožnje, tudi v ekstremnih situacijah.
Audi sicer širši publiki uradno predstavlja še svojega serijskega zastavonošo, novo generacijo modela A8.
BENTLEY
Tretja generacija continentala GT je lažja in zmogljivejša, privabila naj bi nove, še mlajše bogataše.
BMW
Konceptu novega električnega avta iz družine "i" je namenjeno središče razstavnega prostora. Na trgu kot serijski avto bo leta 2021.
Koncept X7 napoveduje novega največjega bavarskega suva s tremi vrstami sedežev.
M5 ima prvič štirikolesni pogon, nima pa več dvosklopčnega menjalnika. Dosegel je magično mejo 441 kW (600 KM). In res je hiter.
Nova serijska novost za BMW je tretja generacija X3, ki so jo novinarjem predstavljali že junija.
Koncept Z4.
CITROËN
C3 aircross je po C4 cactussu in C3 tretji iz družine novega igrivega oblikovalskega jezika. Združuje prvine manjšega enoprostorca in križanca.
DACIA
Izdatno izboljšani prodajni težkokategornik dacia duster želi dvigniti še več prahu.
FERRARI
Najcenejši Ferrarijev model portofino je že takoj od premiere tesno povezan tudi s Slovenijo.
FORD
Križanec ecosport je nekoliko prenovljen in ima odslej tudi 4x4 pogon. Odslej ga bodo izdelovali v Evropi, v Romuniji.
HONDA
Urban EV je koncept prvega električnega vozila Honde, ki ga bodo prodajali v Evropi.
HYUNDAI
Kona je mali križanec z velikimi evropskimi načrti.
Družina i30 je namesto trivratnega dobila "kupejevsko" fastback različico in N visoko zmogljivo podznamko.
JAGUAR
E-pace naj bi v obliki kompaktnega suva postal najbolj prodajana mačka.
KIA
Kia stonic je korejski odgovor na želje evropskih in slovenskih kupcev po malih križancih.
LEXUS
CT in NX sta doživela rahlo prenovo.
MERCEDES-BENZ
Project one je v središču ne le Mercedesovega prostora temveč celotnega avtosalona. Tehnologija izvira iz F1, 1,6-litrski V6 bencinski motor lahko računa na sodelovanje še štirih elektromotorjev, ki skupaj zmorejo prek 735 kW (1.000 KM). Najvišja hitrost najdražjega serijskega mercedesa vseh časov, s katerim slavijo 50. obletnico divizije AMG, bo "prek" 350 km/h.
Nova družina EQ družina "ljudskih" električnih avtov je dobila novega člana, trivratni športni koncept EQA.
Penovljeni S kupe.
MINI
Koncept električnega minija za serijsko proizvodnjo leta 2019.
OPEL
Grandland X je stilski športni kompaktni terenec, ki ga je nemška znamka tako krvavo potrebovala za konkurenco nissan qasqaiju in ostalim. Veliko tehnologije in udobja je pobral od insignije.
PORSCHE
Tretja generacija suva cayenne oblikovno prisega na evolucijo, pod kožo pa ima marsikaj novega in seveda zmogljivejšega. Je tudi bolj uporaben.
Seveda ne more biti avtosalona, ne da bi Porsche predstavil še kakšno novo (mini)izpeljanko modela 911. Tokrat je to GT3 touring package z atmosferskim 4,0 motorjem, ročnim menjalnikom in gibljivim zadnjim krilom. Za gole cestne užitke, skratka.
ROLLS-ROYCE
Novi phantom je vrhunec udobja, ki ga lahko ponuja limuzina. Pravzaprav gre za visoko umetnost na štirih kolesih.
RENAULT
Megane RS bo konkurenci med športnimi kombilimuzinami skušal znova zatresti hlače.
Symbioz oblikovalski koncept napoveduje, kako si pri znamki pod eno streho zamišljajo idejo o povezljivem, električnem in avtonomnem vozilu.
SEAT
Arona je še en talenetiran kompaktni križanec, ki bo iskal svoj prostor med trenutno najbolj vročim segmentom vozil v Evropi.
Leon Cupra R je najmočnejši serijski seat doslej.
ŠKODA
Karoq je naslednik uspešnega yetija. Vrhunska uporabnost je med njegovimi prioritetami.
TOYOTA
Študija C-HR Hy-Power napoveduje naslednji korak pri hibridnih vozilih.
Premiera prenovljenega land cruiserja.
SUBARU
Nova impreza je končno našla pot do Evrope.
VOLKSWAGEN
T-Roc je še en kompaktni križanec z visokimi cilji.
Koncept I.D. Crozz II bo serijski postal leta 2020 v obliki kompaktnega električnega suva. Znamka namerava v naslednjih petih letih pripeljati na cesto paleto povsem električnih vozil različnih velikosti.