Avto
4 ogledov

BMW šola učinkovite vožnje

BMW 635d
1/25
Žurnal24 main
BMW je za slovenske in tuje novinarje v Slovenijo pripeljal floto več kot desetih vozil s tehnologijo EfficientDynamics in inštruktorje, ki so razložili, kako se vozi učinkovito, a hkrati varčno.

Učinkovita dinamika v praksi je bil prvi poudarek nemških strokovnjakov iz BMW-ja, ki je v Bohinjski Bistrici pripravil delavnico, na kateri smo novinarji v praksi preizkusili več bavarskih modelov s sistemom EfficientDynamics, od serije ena, do luksuzne serije 7.

Za začetek smo sedli v BMW 635d
Start karavane vozil je bil v Bohinjski Bistrici, prva krajša postaja pa v Kranjski Gori. Prvi model, ki smo ga preizkusili je bil BMW 635d, ki se je kljub hudobnemu videzu izkazal za varčen avtomobil. Inštruktor za varčno in učinkovito vožnjo, ki je sedel na sopotnikovem sedežu nam je povedal kako porabiti čim manj goriva, a vseeno ne biti preveč počasen. Prvo pravilo je bilo držati dovolj veliko razdaljo pred vozilom spredaj, tako, da čim manj zaviramo in s tem izgubljamo energijo, k varčevanju pa pripomore tudi poznavanje funkcij samodejnega menjalnika, ki omogočajo maksimalno izrabo energije pri najnižjih vrtljajih ter možnost polnjenja akumulatorja z zaviranjem z motorjem pri ustavljanju ali vožnji po klancu navzdol. BMW 635 d se je na slabih 60 kilometrih odseka, ki je vseboval tako vožnjo po avtocesti, kot zavitih lokalnih cestah izkazal za varčnega, a smo hkrati lahko preizkusili tudi športnost zmogljivega dizelskega motorja. Rezultati avtomobila, na katerem se je svetila nalepka z opisom porabe 6,9 litra, so le za malenkost odstopali od tovarniške. Naša poraba je bila 7 litrov goriva.

BMW 320d © BMW

 

Sledil je 320d
Drugi avtomobil, ki smo ga lahko preizkusili na poti od Kranjske Gore, ki je čez Trbiž v Italji vodila do postanka v Bovcu, je bil BMW 320d Efficient Dynamics Edition, ki v prodajo prihaja šele naslednje leto. Bavarci so z njim na evrokrogu izmerili povprečno porabo goriva na 100 prevoženih kilometrov 4,1 litra. Te številke nam tudi zaradi vzpenjajoče se ceste modificirana serija 3 z dvolitrskim štirivaljnikom (120 kW/163 KM) – ta se lahko pohvali s spremenjeno aerodinamiko, indikatorjem ustrezne prestave, prenovo sistema upravljanja s klimatsko napravo in sistemom Start&Stop, - ni uspelo doseči, kljub temu pa je bila poraba, tudi zaradi tega, ker smo že dobili nekaj nasvetov BMW-jevih strokovnjakov nizka in sicer zgolj 4,9 litra na sto prevoženih kilometrov. Omeniti velja še nizko raven izpusta CO2 (110 g/km).

BMW 123d © BMW

 

Tretji je bil na vrsti 123d
Na poti od Bovca do Mosta na Soči smo se družili z najmanjšim, a izredno poskočnim BMW-jem 123d coupe, ki se je na zaviti poti, kjer pa ni manjkalo hitrih ovinkov in tudi ravnin, izkazal za pravi dirkalnik. Prehitevanje se je s sodobnim šeststopenskim ročnim menjalnikom in štirivalnim dvolitrskim dizelskim agregatom (150 kW/204 KM) izkazalo za lahkotno in hkrati varno opravilo. Kljub temu, da gre po pedigreju za športen avtomobil, tovarniško izmerjena najvišja hitrost je 238 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa sedem sekund, smo izmerili, da je vožnja z njim lahko tudi varčna. Tudi tu izmerjena poraba ni bistveno odstopala od tovarniških podatkov. Bila je celo nižja - 4,6 litra.

BMW 520d © BMW

 

Za konec smo preizkusili model 520d
Zadnji je na vrsto prišla že znana petica z oznako 520d, ki smo jo preizkusili na najdaljši in najbolj zaviti relaciji od Mosta na Soči preko Soriške planine, nazaj do Bohinjske Bistrice. Na vožnji po gorski trasi je rezultat pokazal povprečno porabo goriva 7,2 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov pri povprečni hitrosti 53 km/h.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.