Avto
23 ogledov

Boljši ali le kopija originala

1/9
Žurnal24 main
Vozili smo. Na testu smo primerjali dva prestižna štirivratna kupeja - mercedes-benz CLS 350 CDI in audi A7 sportback 3.0 TDI quattro.

Ko je na trg prišel prvi CLS, je ustvaril nov podsegment štirivratnih kupejev, ki se je do današnjega dne ne samo ustalil, ampak dobiva v času prihoda modela druge generacije veliko konkurentov oziroma posnemovalcev. Najpomembnejši med njimi za zdaj pa je gotovo audi A7. Vprašanje ostaja, ali je boljši od originala ali gre le za kopijo.

Pri obeh izrazita pripadnost znamki
O podobi bo sicer najbolje sodil vsak posameznik, a obema primerjanima modeloma zlahka določimo pripadnost znamki. Pri obeh gre za konkretno mero dinamike pri dizajnu, s to razliko, da je A7 z nizko in manj napihnjeno silhueto bolj kupejevski, CLS pa limuzinski. A7 je dobil tipično podobo svetil vključno z valovitim pasom LED-diod, ki obkrožata veliko petkotno motorno masko. CLS pa za razliko od A7 uvaja novo oblikovalsko smer modelov s trikrako zvezdo na nosu, ki ima prav tako kot modeli iz Ingolstadta večjo količino LED-diod, ki poleg mesta med prednjimi svetili zasedajo tudi vlogo meglenk pod njimi. Pokrov motorja je pri CLS veliko bolj napihnjen kot pri A7, bočna silhueta pa je zelo visoka in proti zadku začne rahlo padati. Drugačna stila torej, ki bosta všeč tudi različnim avtomobilskim okusom. Zadek se pri obeh zdi najmanj posrečen del avtomobila, saj na silo lovi limuzinski zaključek. Zaradi pomičnega spojlerja pa je bolj všečen audijev zadek, ker so po novem dvojni izpušni cevi nerazumljivo skrili pod odbijač.



Elegantnejši in naprednejši audi

V notranjosti se ponovi izrazita pripadnost znamki – A7 je zelo podoben tako A8 kot A6, CLS pa tudi tu obrača nov list v mercedesovem oblikovanju. CLS ima tako nov volanski obroč, ki ga dobivajo tudi bolje opremljene različice razreda C, vsekakor pa deluje veliko bolje kot tisti pri predhodniku. Tudi preostala notranjost je veliko pridobila, manj je oglatih robov, ki se jih kar ne moremo navaditi pri modelu E in njegovih derivatih. Še bolj igriv ali dinamičen znotraj je A7. Materiali so sicer na istem kakovostnem nivoju kot pri stuttgartski zvezdi, kljub temu pa so krivulje, ki jih riše sredinska konzola, skladnejše in bolj prijazne za oči. Bolj všečna je tudi kombinacija bež usnja in zelo lepih vstavkov orehovine na armaturni plošči, medtem ko notranjost CLS deluje veliko bolj klasično. Ampak tudi pri mercedesu znajo odgovoriti in ponuditi večjo barvitost, zato klasičnosti testnemu CLS ne moremo šteti v bran. Glede prostora je situacija zelo podobna, nekoliko bolje se potnikoma godi v drugi vrsti le pri A7, predvsem pri centimetrih, namenjenih kolenom in nogam. Za glave je pri obeh primerjanih modelih prostora dovolj. Prtljažnika v obeh primerih presenetita, saj je v A7 vedno prostora za 520 litrov, v CLS pa ga je še za 15 litrov več.

Pri obeh dobite vso nujno opremo in tudi nekaj udobnostne, za premium občutek pa je vedno treba poseči vsaj po boljših sedežih, za napredno varnost pa tudi po številnih sistemih, ki zvišujejo varnost ali lajšajo vožnjo. Glede napredne tehnike je kljub naporom Mercedesovih inženirjev v ospredju A7. Oba imata serijski sistem start&stop, za doplačilo pa nudita tudi vse napredne sisteme. CLS je v prednosti pri sistemu, ki prepoznava prometne znake, navigacija v A7 pa se lahko poveže z google maps in tako vozniku nudi ažurirane podatke o začrtani poti, podatke pa slednji vnaša preko touch pada. Nočni asistent v A7 prepoznava pešce in nanje opozarja voznika. Oba ob doplačilu nudita ambientalno osvetlitev, hlajene in masažne sedeže ter do štiriobmočno klimatizacijo.



Šestvaljna dizla in avtomatika, a različna pogona
Pri motorizaciji gre v obeh primerih za trilitrski dizelski šestvaljnik, ki sodeluje s sedemstopenjsko avtomatiko, v CLS v obliki 7G tronic, v A7 pa S tronic menjalnika. Mercedesov bo bolj všeč uporabnikom, ki stavijo na udobje, tistega v A7 pa odlikuje tudi konkretna mera športnosti. Razlike so tudi v vzmetenju in podvozju, ki je v A7 bolj neposredno in nudi boljši kompromis med športnostjo in udobjem, medtem ko je v CLS prej v službi udobja. Pogonski sklop v CLS je sicer nekoliko močnejši, bolj kot 20 dodatnih konjičev (15 kilovatov) pa se pozna dodatek pri navoru, ki znaša kar 100 Nm. A7 izkoristi manjšo težo zaradi uporabe aluminija, tako da so performanse pri obeh podobne. Enako velja tudi za porabo, ki je pri audiju zanemarljivo nižja. Vozne lastnosti so sicer podobne, a se pri obeh poznajo tako zajetne mere kot masa, tako da nista čistokrvna športnika in to niti ni njuno primarno poslanstvo.

Razlike nastopijo pri pogonu, kjer CLS zaradi zadnjega pogona nekoliko bolje pospešuje, igrivi zadek pa prinaša več nasmeška na obraz. A7 s quattro pogonom postavlja meje zdrsa mnogo višje, zaradi česar je dlje dobro vodljiv, čeprav se še vedno pozna, da ima težek nos. ESC ne pomaga, medtem ko je pri CLS zaradi zadnjega pogona primoran večkrat posredovati.

O nakupu odločilne preference glede znamke
Pa še beseda ali dve o cenah. A7 je v osnovi za slabe štiri tisočake cenejši, kar pa pri ceni nad 60 tisočaki pomeni le dobrih pet odstotkov. Ta razlika ni dovolj, da bi v svoje vrste primamila pripadnike nasprotnega tabora, tako da se bodo za CLS odločili tisti, ki prisegajo na mercedese in obratno. Testni vozili se v ceni bistveno ne razlikujeta, čeprav A7 za svojo ceno nudi skoraj vso napredno tehniko ter navigacijo google maps, pri CLS pa je večina te opreme na seznamu doplačil. Če pa bi jo vključili, bi razlika v ceni znašala že okoli 10 tisočakov.

Podatki o vozilu: (Audi A7 sportback 3.0 TDI quattro)

Motor: 2.967 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski V-zasnove
Moč: 180 kW (245 KM)/pri 4.000–4.500 vrtljajih na minuto
Navor: 500 Nm/ med 1.400 in 3.250 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,2 litra/100 km, 158 gramov CO2
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,5 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.969x1.911x 1.420, medosna razdalja 2.914, prtljažnik (v litrih): 535
Cena: 61.020/87.809 EUR

Podatki o vozilu: (Mercedes-Benz CLS 350 CDI)
Motor:
2.987 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski V-zasnove
Moč: 195 kW (265 KM)/pri 3.800 vrtljajih na minuto
Navor: 620 Nm/ med 1.600 in 2.400 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,4 litra/100 km, 160 gramov CO2
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,2 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.940x1.881x 1.416, medosna razdalja 2.874 prtljažnik (v litrih): 520
Cena: 64.800/88.151 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.