Tako trdijo raziskovalci pri Volvu, ki so naredili raziskavo med britanskimi vozniki in voznicami. Ugotovili so, da se od 32,4 milijona zaposlenih v Veliki Britaniji na delo ali sestanke, povezane z delom, vozi 68 odstotkov ljudi.
Volvo je v svoji raziskavi zajel 2.000 vozačev, ki ustrezajo merilom in ugotovil, da jih je bilo kar 12 odstotkov vsaj en dan na bolniškem dopustu na račun bolečin v hrbtenici, povezanih s slabo kakovostjo sedežev, 13 odstotkov vprašanih pa je zaradi iste težave v službi manjkalo do štiri dni.
Pet odstotkov jih je bilo odsotnih en delavni teden, kar pomeni, da je 2,2 milijona voznikov zaradi težav s hrbtenico v službi manjkalo vsaj pet dni. Raziskovalci so ocenili škodo, ki je vrtoglavih 9,9 milijarde evrov, piše britanski Auto Express.
Okoli tretjina voznikov je morala zaradi težav s hrbtom, ki so posledica slabe kakovosti sedežev v avtomobilu obiskati zdravnika ali poiskati pomoč pri psihoterapevtu, kar je zdravstvene zavarovalnice stalo 215 milijonov evrov. Zanimivo je, da je v raziskavi kar polovica moških odgovorila, da je vzela vsaj en dan bolniške odsotnosti na račun težav s hrbtom povezanih z vožnjo, pri ženskah pa se je z moškimi poistovetila le četrtina vprašanih.
Da bi se izognili točkam prevelikega pritiska, zaradi katerih nastajajo bolečine in so izvor neudobja, strokovnjaki opozarjajo, da bi morale biti v stiku z avtomobilskim sedežem dve tretjini telesa. Zato je pomembno, da je mogoče sedeže podaljšati in razširiti, da so skladni s telesom slehernega voznika.
Kakšen mora biti sedež v avtu?
"To raziskavo bi težko komentiral. Ne predstavljam si namreč metodologije. Dejstvo pa je, da vsak peti toži zaradi bolečin v križu. Pacienti nam velikokrat povedo, da se zaradi bolečin ne morejo voziti na delo, če vožnja na delo traja pol ure," nam je pojasnil prof. dr. Rok Vengust, dr. med. iz ortopedske klinike.
Vse več avtomobilskih proizvajalcev v svoja vozila vgrajuje sedeže, ki vsebujejo mehke penaste spojine za več udobja in so prilagojeni ljudem vseh oblik in velikosti. Sedežne vzmeti so prilagojene tudi za boljše udobje, pogosto pa tovrstni sedeži dobijo certifikat (AGR), ki ga odobrijo ortopedi.
Dr. Vengust pravi, da absolutno priporoča nakup takega sedeža. Ne le to, pravi, da je tak sedež nujen v vozilu: "Glede na to, da veliko časa preživimo v avtu, moramo imeti dober sedež, ki mora biti ergonomski in se prilegati različnim krivinam hrbtenice" Še posebej je izpostavil naslonjalo za ledveno oporo hrbtenice, ravno takšen mora imeti avtomobilski sedež nastavljiv spodnji del.
"Moramo vedeti, da je največja obremenitev na medvretenčne ploščice. Če sledimo brez naslonjala za ledveno oporo hrbtenice, je obremenitev taka, kot bi stali in držali v rokah pet kilogramske uteži. Zato nas ob nepravilnem sedenju boli v križu," še pravi Vengust.
Sedežem v zadnjih letih avtomobilska industrija posveča veliko pozornost. Ti zdaleč niso nastavljivi le po dolžini in višini, ali električno nastavljivi, ampak v namen povečanja udobja ponujajo raznorazne funkcije, od ogrevanja, hlajenja do raznoraznih masaž. Pri japonskem Lexusu so šli še korak naprej in leta 2016 predstavili koncept kinetičnega sedeža, ki na glavo obrača tako dizajn sedežev, kot občutke sedenja v vozilih v prihodnosti. Namesto klasičnega oblazinjenja pa je prevlečen z materialom z vzorcem pajkove mreže. Tako ponuja občutek, kot, da bi sedeli v viseči mreži. Sedež je prilagodljiv vsem tipom ljudi, ne glede na višino ali težo, saj se enakomerno širi in izboljšuje udobje med vožnjo. Namesto tkanine, usnja, umetnega usnja ali alcantare so pri kinetičnem sedežu uporabili oblazinjenje iz sintetičnega svilenega materiala qmonos. Podjetje, ki je zagotovilo material, je izdalo, da zagotavlja vrhunsko trdnost in udobje. Pri Lexusu trdijo, da je sedež zelo ergonomski, tudi zahvaljujoč pametnemu naslonjalu, ki zaniha z ene na drugo stran, kar omogoča lažjo stabilizacijo glave voznika ali voznice.
Vozniki v avtu kot v dnevni sobi
Kristian Elvefors, direktor podjetja Volvo Car UK, je komentiral rezultate ankete komentiral: "Bolečine v hrbtu zaradi nekakovostnih avtomobilskih sedežev so večji problem, kot si mnogi predstavljajo. Ne le, da državno blagajno in gospodarstvo vsako leto stanejo več milijard evrov, ko so zaposleni na bolniškem dopustu, nekakovostni avtomobilski sedeži postajajo nepotrebno breme tudi zavarovalnicam in bolnišnicam."
Katere so tipične napake sedenja za volanom, ki lahko privedejo do hudih poškodb oziroma bolečin v hrbtu? Na preventivnih dogodkih, ki smo jih v preteklosti organizirali na zurnal24.si, smo med udeleženci delavnic ugotovili, da večina voznikov in voznic ne zna pravilno nastaviti sedeža za volanom. Ljudje se v vozilu pogosto poistovetijo z domačim kavčem. V avtomobilu sedijo preveč udobno. Pozabljajo na pravilno nastavitev sedeža, ki je ključna za varno ukrepanje v kritični situaciji, vpliva pa tudi na poškodbe v primeru trčenja.
Naš nasvet pri nakupu avtomobila je, da bi moral biti vsak pozoren na sedeže. Električno nastavljivi sedeži niso marketinški trik, ampak znajo biti dober pripomoček s stališča varne vožnje. Omogočajo lažjo nastavitev pravilnega sedežnega položaja, nekateri pa imajo tudi spominsko funkcijo. Ta nam omogoča, da kljub temu, da za volanom sedijo različni vozniki, ni potrebno vedno znova iskati idealnega položaj za volanom. Tako kot pri električnih sedežih se da tudi z ročnimi nastavitvami najti idealno nastavitev. Pomembno je, da pri nakupu avtomobila preverimo, ali je možno sedež nastaviti tako po višini kot globini in naklonu. Če smo višje rasti, lahko na ta način sedeže spustimo nižje, kar je pomembno, če se vozilo prevrne. Takrat lahko pride do poškodb glave.
Trend v novejših vozilih so tudi masažni sedeži. Vožnja ni sproščanje, vožnja je delo. Če sedimo pravilno, vzravnano, potem masaže sedežev ne potrebujemo. Bolečina v križu in mišicah pride zaradi nepravilnega položaja sedenja!
So pa veliko boljši sedeži v mestnih avtobusih pa v večini lokalnih vlakov--čista trda plastika,ki nedvomno blagodejno vpliva na uporabnike...
Kot bi Angleži najeli naše strokovnjake na ministrstu za zdravje . Kolarjeva je ima zaposlenih 149 strokovnjakov za takšne in podobne analize . In kje so sedaj ti strokovnjaki ?
To samo Angleže je.e k vozijo po napačni strani, isto k brexit. :))