Na mednarodni predstavitvi smo na prvi vožnji preizkusili povsem novo generacijo peugeota 208, ki pričakovano prinaša številne novosti. Kaj so po prevoženih kilometrih poudarki?
Bencin, dizel in elektrika
Kot prvo, izbira za vse, saj je 208 prvič na voljo tako z dizelskim kot bencinskimi motorji, kombinirani z ročnim ali samodejnim menjalnikom, zelo pomemben, bolj kot dizel, pa bo povsem električni e-208, ki nas je na prvi vožnji navdušil z dinamičnostjo. Ta bo, tako kot pri ostalih vozilih znamke, močan adut, tako kot dizajn, pod katerega se je podpisal isti avtor, kot v primeru SUV 3008 in 5008. Kot četrto pomembno točko in prednost pred konkurenti v razredu mestnih kombilimuzin pa izpostavljamo tehnološke »gadgete«. Prvič do zdaj smo podatke, povezane z vožnjo, opazovali na 3D digitalnih merilnikih. Marketinški trik? Niti ne. Pri Peugeotu so naredili raziskavo in teste in ugotovili, da se s pogledom na 3D merilnike reakcijski čas voznika zmanjša za pol sekunde, kar je lahko odločilnega pomena, ali se boste izognili nevarni situaciji ali ne. A gremo lepo po vrsti.
Zakaj 208 in ne 209?
Peugeotova mestna kombilimuzina velja za enega najbolj pomembnih modelov znamke z levom v logotipu. Slavna 205-ica, ki so jo predstavili leta 1983 velja celo za enega najbolj uspešnih francoskih avtomobilov do zdaj, tudi na račun dinamične oziroma športne vožnje, ki je z modelom 205 GTi slavo podjetja ponesel v svetu. Nič manj uspešen ni bil 206, z 207 so se oddaljili od drzne oblike in z 208 ter i-cockpitom, ki je v kabino med drugim prinesel majhen volan čez katerega gledamo na merilnike, spet povzročili novo revolucijo v razredu majhnih kombilimuzin. Peugeot je v dobrih 35 letih prodal 22 milijonov »dvestotic« in do zdaj v vseh svojih modelih že preko šest milijonov i-cockpitov.
Prav tako posebnost je, da so pri Peugeotu ustavili štetje. Mala kombilimuzina je tudi v novi generaciji 208-ca in ne 209-ica, produktni strokovnjak za omenjeni avtomobil Nicola Bonnardon (intervju bomo objavili v naslednjih kasneje) pa nam je pojasnil, da gre za strateški korak, saj jim je zmanjkalo številk, prav tako pa bi lahko ob vseh drugih modelih znamke, ki se končajo z osmico (208, 308, 3008, 508, 5008), zmedli kupce.
Dizajn bo močan adut
Prav gotovo je eno. Tako kot pri naštetih modelih bo po videnem eden glavnih adutov vozila dizajn s prepoznavnimi hišnimi linijami, ki so proslavile križance in najbolj prestižno limuzino oziroma karavan 508. Tudi zato so pričakovanja, kljub temu, da je letos na trg zapeljal tudi najbolje prodajan evropski model v razredu, clio, velika. Po videnem in preizkušenem pa zna na račun voznih lastnostni in tudi vgrajenih materialov 208 k znamki privabiti tudi kakšnega kupca iz premijskega razreda.
208-ca je še en dokaz, da so pri Peugeotu spet obrnil hrbet izdelavi neprivlačnih avtomobilov. Prav na račun dizajna so mamljivi avtomobili. Pri Peugeotu pravijo, da je njegova majhnost pravzaprav prednost, saj so kupci prav vsi, od mladih do starih, žensk in moških, mladi pari, starejši pari, tudi družine, saj je v kabini prostora za pet oseb. Še posebej zdaj, ko je dobil skoraj vse in še več tehničnih pripomočkov, ki jih najdemo v večjih modelih.
Pomembni podatki se izbočijo pred očmi voznika
Povzeto na kratko bo 208 privlačil z drznim nosom z najnovejšo obliko Peugeotove rešetke, žarometi lahko svetijo v polni LED svetlobi, po 508-ci je povzel vpadljive navpične led dnevne luči, previsi so kratki in športni, napihnjen zadek s C stebričkom spominja na legendarni 205, tudi, ko se mu boste približevali od zadaj, ga zaradi LED zadnjih žarometov z značilnimi "kremplji", ki sta med seboj povezani z zdaj že prepoznavno okrasno letvico, ne boste mogli zgrešiti. Dodatno pozornost privlačijo žive barve – lansirni sta rumena, ki je tudi osnovna barva in rdeča, pri 100-odstotno električnem modelu pa modra. Posebnosti e-208 so tudi bolj zaprta 17-palčna platišča, logo e na C stebričku, nekoliko drugačna maska spredaj, izpušne cevi ne boste videli, a v osnovi gre za veliko podobnost z modeli s konvencionalnimi motorji, kar je bil tudi namen oblikovalcev in inženirjev. Platišča merijo do 17-palcev.
V kabini zaščitni znak ostaja i-cockpit, ki je po zaslugi digitalnih 3D merilnikov zdaj 3D i-cockpit. Prednost 3D grafične zasnove z dvema slojema digitalnih merilnikov je, da z izbočeno grafiko v obliki holograma dinamično poudarja podatke o vožnji. Tisti bolj pomembni in nujni se vozniku prikažejo bližje oziroma najprej.
Pri Peugeotu so nam povedali, da je reakcijski čas voznika s 3D merilniki precej krajši, kar pomeni, da se voznik hitreje odzove na določene situacije, na primer, če mu avtomobil pošlje vizualni signal, da obstaja možnost trka. Peugeotovi strokovnjaki zagotovili, da na njih enako dobro vidijo tudi tisti, ki nosijo očala ali kontaktne leče.
Do 10-palčni zaslon na dotik
Vstopni paket opreme active (uradno je pet nivojev opreme like, active, allure, GT line in GT) prinaša standardne analogne merilnike, s srednjo opremo allure pa dobite 3D videz voznikovega zaslona. Merilniki po preizkušenem delujejo precej dobro, predvsem pregledno. Na vrhu armaturne plošče je lahko 5-, 7- ali kar 10-palčni zaslon, kar je tudi novost v tem razredu vozil. Na žalost slovenskega jezika še vedno ni med uradnimi Peugeotovimi jeziki, zato pa zdaj v vozilu deluje tudi Apple car play, kar smo s pridom izkoriščali pri iskanju skritih kotičkov Portugalske, kjer smo preizkušali avtomobil.
Pri Peugeotu izpostavljajo preskok v materialih, ki so na otip in oko prijazni. Nekaj trše plastike smo še opazili, večino pa gre za mehke obloge, armaturna plošča je oblazinjena, osrednji del pa je okrašen s "karbonsko površino". Zaslon na dotik je pregleden, kamera za vzvratno vožnjo je identična kot v večjih vozilih, zato pa se na klavirskih plastiki oziroma tipkah visokega sijaja, ki ostajajo kot bližnjica pod osrednjim zaslonom v namen hitrega dostopa do glavnih sistemov, kot so klima, zračenje …. hitro poznajo prstni odtisi.
V kabini je po novem možnih osem barvnih osvetlitev za boljše vzdušje, tudi športni sedeži in aluminijasti pedalni sklop pri opremi GT-line in GT, pri slednji dobite tudi alkantara oblazinjenje. Opazili smo še štiri priključke za USB (dva spredaj in dva zadaj), pametni telefon je možno v predalu pod sredinsko konzolo polniti tudi brezžično.
Ne glede na agregat je prostornost enaka
Volanski obroč ostaja kompaktnih mer s prisekanim spodnjim in zgornjim delom za lažje vstopanje v vozilo in posut s tipkami za upravljanje z avtoradiem ali preklapljanje informacij digitalnega merilnika. Z obvolansko ročico aktiviramo radarski tempomat, v primeru samodejnega menjalnika so ob volanu tudi prestavne naperke. Avto je registriran za pet potnikov. Spredaj se sedi dobro, voznik bo najboljši položaj za volanom ujel v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, kjer ni potrebe po sklopki. Na zadnjih sedežih je prostora nekaj manj kot v konkurentih, tudi prtljažnik pričakovano ni med največjimi, zato pa smo vanj spravili dva večja nahrbtnika in dva letalska kovčka. Je pa zato prtljažnik s 311 litri povsem enak v bencinski, dizelski ali električni različici.
Delno avtonomna vožnja
Poleg že nekaj let uveljavljenih sistemov za udobje in pomoč v vožnji, vključno s samodejnim zaviranjem v sili, gre izpostavit radarski tempomat s funkcijo stop&go v kombinaciji s samodejnim menjalnikom (ustavi in spelji). Ne omogoča le sledenju vozilu spredaj na varnostni razdalji, ampak v kombinaciji s sistemom »lane assist« in s pomočjo električnega servo volana, preprečuje, da bi vozilo zapeljalo izven voznega pasu označenega s črtami ob strani. Sistem smo preizkusili in deluje dobro, ko umaknete za nekaj sekund roke z volana, pa vas vozilo zvočno in vizualno opozori, da morate ponovno prevzeti nadzor.
Pri Peugeotu so nam na tiskovni konferenci pojasnili, da je bil za razliko od Renaulta, kjer so clia ločili od povsem električnega zoeja, cilj v e-208 ponuditi povsem enako okolje in prostornost kot v modelih z motorji na notranje zgorevanje.
e-208 je opremljen z baterijo s kapaciteto 50 kWh, s katerim vozilo doseže po WLTP standardu 340 kilometrov avtonomije, kar ga trenutno uvršča po dosegu med bolj uporabne električne avtomobile. Pri Peugeotu zagotavljajo, da so na račun močne elektrifikacije voznega parka (pričakujemo lahko še električni 2008 in priključno hibridne izvedenke 3008 in 508), že izpolnili emisijske norme EU o povprečju izpustov CO2, ki je 95 gramov na vozilo in bodo začele veljati prihodnje leto. Električni 208 je možno polniti na več načinov, in sicer s klasičnim gospodinjskim priključkom oziroma priloženim polnilnim kablom, kar pomeni, da bo baterija 100 odstotkov napolnjena v 16 urah, na priključni postaji (Wall Box) se akumulator pri trifaznem toku (11 kW) napolni v 5 urah in 15 minutah, oziroma v 8 urah pri enofaznem toku (7,4 kW). Na račun toplotne regulacije akumulatorja ga je možno polniti tudi na hitrih polnilnih postajah z močjo 100 kW, kar pomeni, da se baterija na 80 odstotkov napolni v pol ure. Zato pa ne ponuja možnosti polnjenja na 22 kilovatnih postajah, ki jih po navadi najdemo pri določenih trgovskih centrih. Za lažji nadzor nad baterijo so dodali daljinsko upravljanje prek zaslona povezljive navigacije ali z aplikacijo MyPeugeot® na pametnem telefonu.
Prvi vtisi z e-208
Na pogled naredi vtis že lansirana modra barva. V notranjosti večjih opaznih razlik, razen določenih podatkov na digitalnih merilnikih, ne boste opazili v primerjavi z bencinskim ali dizelskim modelom. Kot tudi ne višje mase vozila, ki na račun baterij v dnu tehta 330 kilogramov več kot dizel oziroma 430 kilogramov več kot vstopni model z bencinskim motorjem. Električni motor postreže s 100 kilovatov moči (136 KM) in je povezan preko 1-stopenjskega menjalnika z identično ročico kot jo ponuja klasični osemstopenjski menjalnik, ki je na voljo z bencinskim motorjem. Po nekaj deset kilometrih vožnje lahko zatrdim, da e-208 v športnosti opazno prekaša tudi podobno zmogljiv bencinski turbo 1,2-litrski motor z osemstopenjskim menjalnikom. Še posebej v načinu šport (izbirati je možno še način eko in normal). Pospešek od 0 do 50 km/h je zaradi največjega navora, dosegljivega od starta, podoben kot pri športnih vozilih, a neslišen. Od 0 do 100 km/h pospeši v 8,1 sekunde ali dobre pol sekunde hitreje kot pri najbolj zmogljivem bencinskem motorju. Največja hitrost je v korist večjega skupnega dosega omejena na 150 km/h, kar se mi zdi povsem dovolj. Na račun dobro razporejene teže in nizkega težišča zaradi baterij v dnu je zelo dobro vodljiv, tudi zaviranje je odlično, je pa na račun dinamične izkušnje precej trd avtomobil. Na žalost nam trasa, ki je bila precej ravninska in je onemogočala regenerativno zaviranje, ni dovoljevala merodajne izmere porabe električne energije. Glede na preizkušeno bo realen doseg ob umirjeni vožnji okoli 300 kilometrov (oziroma porabo okoli 15 kWh), na avtocesti bo pričakovano manjši. A to je v prvi vrsti avto za v mesta oziroma primestno vožnjo. Pogrešal sem tudi bolj natančne podatke o stanju baterije, predvsem bi si želel, da se napolnjenost baterije kaže v odstotkih in ne le v kilometrih, ki se znižujejo po 20 kilometrov naenkrat. Na voljo sta dva načina zaviranja, dostopna prek prestavne ročice in vsak s svojim načinom regeneriranja akumulatorja: zmerni način, ki nudi občutke podobne kot pri zaviranju z motorjem z notranjim izgorevanjem, oziroma silovitejši način za nadzorovano upočasnitev prek pedala za plin.
Glavni delež prodaje bodo predstavljali bencinski motorji, ki ustrezajo zahtevam emisijskega standarda Euro 6.d za bencinske motorje. Trivaljna turbo motorja PureTech 100 in 130 bosta na voljo z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom EAT8, prvi tudi z ročnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, medtem, ko osnovni 1,2-litrski trivaljni bencinski motor postreže z močjo 55 kilovatov (75 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom.
Peugeot na račun službenih vozil in zahtev poslovnih uporabnikov z 208-co ohranja tudi 1,5-litrski dizelski štirivaljni motor s 73 kilovatov moči (100 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Prvi vtisi: bencin in dizel oziroma ročni in samodejni menjalnik
Na prvi vožnji smo preizkusili tudi dizelski štirivaljnik z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in najbolj zmogljivi 1,2-litrski turbo bencinski trivaljni motor s 100 kilovatov moči in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Po preizkušenem lahko zapišem, da je dizel narejen z miselnostjo na manjšo porabo goriva in bolj umirjeno vožnjo. Na to nakazuje tudi ročni menjalnik, ki postreže z daljšimi prestavnimi razmerji. Tisti, ki si želi bolj dinamičnega majhnega vozila bo mogel poseči po samodejnem menjalniku in ta je v kombinaciji s 130-konjskim bencinarjem odličen. Moči je veliko v nizkih in srednjih vrtljajih, menjalnik prestavlja hitro, je pa v obeh primerih vzmetenje prej trše kot udobno.
3 stvari, ki si jih bom zapomnil po prvi vožnji novega peugeota 208
- Električna različica e-208. Prav lahko bi bila zamenjava za linijo GTi, ki so jo pri Peugeotu uradno ukinili. Prepriča s hipnim pospeškom, enostopenjski menjalnik poskrbi za enakomeren in silovit pospešek vse od mirovanja do hitrosti 150 km/h, pohvaliti velja tudi dobro lego med ovinki.
- I-cockpit. S 3D merilniki je bil narejen še korak naprej. Če mi je volan v prvi generaciji i-cockpita pri 208 zakrival pogled na merilnike, lahko zdaj sedežni položaj in volan nastavim tako, da mi ne pokriva podatkov na merilnikih.
- Dizajn, tehnologija in materiali, preneseni iz najdražjih vozil znamke bi znali premamiti tudi kakšnega kupca, ki posega po vozilih iz premijskega razreda.
Kje je še prostor za napredek?
Z voznikom in potniki se še ne sporazumeva »po slovensko«, kamera za vzvratno vožnjo bi bila lahko bolj kakovostna, v tako dinamičen avtomobil bi sodil ročni menjalnik s kratko prestavno ročico in kratkimi hodi.
Kaj nam pove statistika?
Peugeot je v Sloveniji v zadnjem letu prodal 938 modelov 208. To pomeni, da je vsak peti Peugeotov model pri nas (21 odstotkov) prav 208. 97 odstotkov vozil se proda z bencinskim motorjem, le trije odstotki z dizelskim. Uvoznik ob prihodu električnega modela, ki na trg prihaja hkrati z bencinskim in dizelskim modelom, načrtuje 7-10 odstotno prodajni delež znotraj modela 208.
Novi Peugeot 208 bo možno pri nas naročiti v decembru, ko bodo znane tudi cene, na ceste pa bo zapeljal takoj po novem letu.
bravo za EV, samo 5 do 10 let prepozno, razen če bo ok cena in takojšnja dobava, potem pa smo se zbudili
Avto je res lep,ampak nabijajo da me glava boli.
Opis dolg za cel roman,polovico predolg....