Gneča, delo na cesti in zožitve voznih pasov so na italijanskih cestah že dolgo stalnica. Vendar pa so morali vozniki do zdaj na cestninskih postajah še vedno plačati polno cestnino, ne glede na to, koliko časa so čakali v zastojih.
Prizor s slovenske avtoceste.
Morda pa ne bo več dolgo tako. Upravno sodišče v regiji Lazio je pred nedavnim sprejelo odločitev, ki bi lahko spremenila dosedanjo prakso. Sodišče je namreč potrdilo kazen, ki jo je agencija za preprečevanje monopolov izrekla upravljavcu avtocest Societa Autostrada Ligure Toscana (SALT), ki je ne glede na delovišča in zastoje voznikom vedno zaračunaval polno cestnino. Sodišče je jasno odločilo: "Kdor ne zagotavlja polne storitve, ne sme zaračunati polne cene."
Časopis Südtirol News oroča, da je bila pod drobnogledom sodišča predvsem avtocesta A22, ena od najpomembnejših prometnic, ki povezuje sever in jug Italije, ki je na slabem glasu zaradi neprestanih del in preobremenjenosti.
Združenja za zaščito potrošnikov v sodbi vidijo priložnost, da se nekaj spremeni. Južnotirolsko združenje za zaščito potrošnikov Robin denimo zahteva nujno spremembo načina zaračunavanja cestnine na avtocesti A22. Direktor združenja Walther Andreaus pravi, da je bila avtocesta A22 dolga leta sinonim za zastoje, neprestana dela in preobremenitev. Vendar pa morajo vozniki kljub temu plačevati enako cestnino, kot če bi lahko vozili hitro in brez zastojev. Avtocesta je javna dobrina, zato ni sprejemljivo, da so pravice potrošnikov podrejene dobičku upravljavca, pravi Andreaus.
Ni še znano, kako se bo na sodbo odzval operater avtoceste A22, vendar pa je eno gotovo. Sodišče je prvič presodilo, da zaračunavanje polne cene za omejeno storitev ni zakonito. Odločitev bi lahko močno vlivala na milijone voznikov, predvsem če jo bodo začeli uveljavljati tudi za druge italijanske avtoceste.
A se še spomnite korone in zaprtje cele države? No to je bil super zaslužek. Grozno je videti ko rabijo za preplastitev 8km odseka 8 mesecev in to kljub temu, da lahko najdeš posnetke kako preplastijo 2k za konec tedna.… ...prikaži več No pri nas je cilj povzročanje zastojev in s tem zmanjšanje števila vozil na mesec ne pa gradnja kvalitetne infrastrukture. Lahko/morali bi imeti že zdavnaj 2 tira vzhod zahod države in potniške vlake katerim 200 km/h ni problem! Kje je sedaj Galilejo metering?
Edino pravilno,če ne nudiš polne storitve je nimaš pravice zaračunati
Še dobro, da to ni pri nas, če ne bi DARS moral še plačevati uporabnikom :)