Avto
4448 ogledov

Čisto zadnja stopnička pod, morda pa celo nad družinskim kombijem

Citroen Berlingo L
1/20
Anže Petkovšek Citroen Berlingo L
Nekaj drži kot pribito. Prostora v "ta velikem" berlingu zlepa ne bo zmanjkalo. Zakaj ga še kupiti?

Zaradi počasnega, a nezadržnega izumiranja družinskih enoprostorcev je še toliko pomembneje, da ostanejo družinam na razpolago prostorni avtomobili. Takšni, v katerega lahko poleg staršev zlahka poskačejo najmanj trije otroci. In ki lahko s seboj na počitnice vzamejo pol stanovanja ter velikega Runota.

Citroën berlingo je že zadnjih 20 let kralj tovrstnih vozil. Po statistiki gre za daleč najbolj prodajan model med potniškimi "kombinirci", pa tudi rabljeni izginejo z oglasnika prej kot topli krofi pri najboljšem sosedu. A nekateri potrebujejo še nekaj več. Takšni se lahko odločijo za kombi ali pa ...

Obstoječi lastnik berlinga prejšnje generacije mi je dejal, da se mu novi pravzaprav ne zdi nič kaj posebej uporabnejši in ne ve, zakaj bi ga zamenjal. Drži, glede uporabnosti je berlingo že blizu skrajnih meja. A vseeno je nova generacija precej varnejša in udobnejša po zaslugi novih pomagal, ki pomagajo vozniku pri držanju smeri, nadzora hitrosti, manevriranju pri počasni vožnji in v primeru panike tudi pri samodejnem zaviranju. 

Aktualni berlingo tretje generacije je na voljo tudi v podaljšani različici XL, s katero smo se podružili na testu. Berlingo XL je za več kot 30 centimetrov daljši od običajnega, meter mu v daljavo pokaže kar 4,75 metra. Malce nad 20 centimetri je daljša tudi medosna razdalja. Ta dva podatka lahko pogledamo tudi z nasprotne smeri: najmanjša različica kombija citroën spacetourer je pri 4,61 metra celo krajša od "ta dolgega" berlinga! 

Citroënova stihija s prekrivanjem modelske ponudbe? Ni rečeno. Berlingo XL namreč nagovarja tiste kupce, ki želijo ohraniti dobre lastnosti potniškega vozila, predvsem glede vožnje, medtem ko z vidika notranje prostornosti potrebujejo resnično velik avto, a še vedno malenkost manj kot kombi.

Citroen C3 Avto Citroën C3, kakršen bo bolj všeč umirjenim voznikom

Citroen Berlingo L | Avtor: Anže Petkovšek Citroen Berlingo L Anže Petkovšek

In XL res zmore biti veliko orodij v enem. Recimo dvoživka med avtom za družino in posel. Trije otroci ali odrasli se brez težav umestijo v drugo klop, glede prostornosti zanje ni vprašanj. Hkrati je za njihovimi hrbti za dober kubični meter praznega prostora, v katerega lahko izgine marsikaj. Glede nosilnosti je razlika med prej omenjenim kratkim spacetourerjem prav tako minimalna, saj oba lahko obremenimo z okoli pol tone ljudi in prtljage. S podiranjem naslonjal se berlingo prelevi v pravo dostavno vozilo. 

Citroën C5 aircross hybrid Avto Tudi na Citroënov SUV boste dobili subvencijo

Po drugi strani pa je berlingo lahko pravcati potniški prevoznik, če za tisoč evrov vložka naročite še odstranljivo tretjo sedežno vrsto. Med vikend funkcije pa spada njegova zmožnost, da v notranjost brez težav pogoltne klasično kolo ali dve. Pritrdišč za vezne trakove v njegovi notranjosti mrgoli.

Citroen Berlingo L | Avtor: Anže Petkovšek Citroen Berlingo L Anže Petkovšek

Citroen Berlingo L | Avtor: Anže Petkovšek Citroen Berlingo L Anže Petkovšek

Kljub hvalnici pa je nekaj malenkosti, ki bi jih bilo mogoče narediti še bolje. Glede na konstrukcijo zadnjega dela avta z veliko prostora nad premo (prostor za neobstoječe rezervno kolo?) sem pričakoval nekaj uporabnega dodatnega prostora pod prtljažnim dnom.

Žal ta želja ni bila uslišana, manjši predmeti se zato po velikem prtljažniku precej nenadzorovano premikajo. Koristna bi bila tudi funkcija zlaganja sovoznikovega naslonjala za prevoz najdaljših predmetov. In žal druga vrsta sedežev ni več odstranljiva, za ločeno odpiranje zadnjega stekla pa je treba poseči po visoki stopnji opreme. 

Citroen Berlingo L | Avtor: Anže Petkovšek Citroen Berlingo L Anže Petkovšek
Citroen Berlingo L | Avtor: Anže Petkovšek Citroen Berlingo L Anže Petkovšek

Zakaj pa berlingo XL za koga bolj ustreza od omenjenega kombija spacetourer XS? Varnostnih elektronskih pomagal ima berlingo več, in tudi cena je prav gotovo eden glavnih faktorjev, saj je precej cenejši in kot omenjeno, primerljivo uporaben. Še en močan argument pa je sama vožnja, saj berlingo v svoj prid izkorišča razliko, ki ločuje njegovo vrsto kombiniranih vozil od klasičnih kombijev - z nižjo maso ter zaradi manjše širine je agilnejši in okretnejši. Potovanju potnikov bolj prilagojeno je tudi podvozje, pa čeprav bo kakšen voznik kombilimuzine ali karavana po prvih kilometrih zavite ceste pomislil, da se je znašel na čolnu. Berlingo v tej prvini vožnje ne zagotavlja takšnega udobja oziroma stabilnosti, kot kakšen VW caddy ali pa ford tourneo connect, njegova neposredna tekmeca.

Citroen Berlingo L | Avtor: Anže Petkovšek Citroen Berlingo L Anže Petkovšek

Citroen Berlingo L | Avtor: Anže Petkovšek Citroen Berlingo L Anže Petkovšek

1,5 litrski dizel, edini na izbiro, je pač realnost časa - želi biti učinkovit, pri tem pa skriti omejitve, ki mu jih nalagajo strogi okoljski standardi. Čeprav je imel testni avto močnejšo izpeljanko s 96 kilovati in šeststopenjskim menjalnikom, je pri nekoliko bolj naloženem avtu agilnost uplahnila, več dela pa je bilo s sicer ne ravno najbolj natančnim menjalnikom. Pri vsakdanjih manj obloženih vožnjah pa se motor izkaže s porabo, ki je ni težko zadržati pod šestimi litri na 100 kilometrov. 

Osnovna cena testnega avta z zmerno opremo feel je zaradi novega modelnega leta in več dodatne opreme zrasla na skoraj 22 tisočakov, je pa verodostojno pričakovati še določene popuste na ta podatek. Prostornejšega avta za ta denar ne gre pričakovati, tudi bližnji sorodnik peugeot rifter L2 je dražji.

Podatki o vozilu (citroën berlingo feel XL 1,5 BlueHDI 130)

Motor: 1.499 cm3, turbinsko polnjeni štirivaljnik
Moč: 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.753 × 1.848 × 1.849, medosna razdalja 2.975     
Prtljažnik (v litrih): 1.050 
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 115 g/km
Zmogljivosti: 186 km/h, 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 21.920 € 
Konkurenti: VW caddy, ford tourneo connect, peugeot rifter, renault kangoo ...  

PLUSI: notranje ogromen, dobra asistenčna varnost, varčen motor.

MINUSI: Prostora ni vedno mogoče izkoristiti, gibanje v ovinkih.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.