Euro NCAP je za leto 2012 zaostril pogoje za dosego maksimalnih petih zvezdic za varnost vozil v primeru trka. Po novem je treba za najvišjo oceno zbrati 80 odstotkov vseh točk na področju zaščite odraslih potnikov, 75 odstotkov točk pri zaščiti otrok, 60 odstotkov pri zaščiti peščev in prav toliko za asistenčne varnostne sisteme.
Testi trčenj so v veliki meri pripomogli, da so avtomobili danes bolje opremljeni z varnostnimi sistemi, največja težava pa je ostala zaščita pešcev, zato se je odstotek točk, ki je potreben za pridobitev petih zvezdic, v primeru zaščite pešcev v zadnjih letih iz 25 dvignil na 60 odstotkov.
Graja za jeep compass
Pri neodvisni organizaciji po testih trčenj grajajo pred kratkim prenovljeni jeep compass, ki je po kriterijih za leto 2012 prejel le dve zvezdici za varnost. Podpovprečne ocene je dobil praktično v vseh segmentih testiranj. Pri zaščiti odraslih potnikov je zbral 61 odstotkov vseh točk, pri zaščiti otrok 76 odstotkov, 43 odstotkov točk je dobil za varnostne sisteme, pri zaščiti pešcev pa je zbral poraznih 23 odstotkov vseh možnih točk. Kompaktni SUV se je slabo izkazal pri zaščiti pri udarcu iz boka in to kljub temu, da je imel tudi stransko zračno zaveso.
Honda civic z odliko
Bolj veseli so pri Hondi, saj je deveta generacija kompaktnega športnega modela civic prejela najvišjo možno oceno za varnost. Novinec je prejel 94 odstotkov točk za zaščito odraslih, 83 odstotkov za zaščito otrok, 69 odstotkov pri zaščiti pešcev in 86 odstotkov za varnostne sisteme, ki so vgrajeni v avtomobil.
Osmim odlično oceno obnovili
Pri Euro NCAP so na novo ocenili varnost še osmih vozil, tokrat po novih merilih. Pet zvezdic so po novih merilih dobili lanski testiranci BMW serije 1, BMW X1, ford focus, ford ranger, mercedes-benz razreda, nissan LEAF, subaru XV in volvo V60.
Michiel van Ratingen, glavni tajnik Euro NCAP, je po prvih testiranjih v letu 2012 dejal: "Najnovejša testiranja so pokazala, da doseči pet zvezdic za varnost danes pomeni veliko več kot pred leti. Avtomobilski proizvajalci so dvignili varnostne standarde, prav tako smo jih dvignili tudi mi. Stari varnostni sistemi so zastareli, treba jih je prenoviti, narediti bolj napredne, dosegljive v nižjih razredih vozil."