Kaj je namen dogodka Dan za varen avto? Predvsem ta, da voznike in voznice pa tudi vse druge udeležence v prometu, vzpodbudi k razmišljanju, da varnost v vozilu ni samoumevna. Besede, "meni se to ne more zgoditi, varnostni pas si pa že znam zapeti, Ali pa, saj sem bil pred 20 leti na tečaju prve pomoči,“ v praksi prevečkrat negirajo novice, ki jih vsakodnevno prebiramo v črni kroniki.
Odgovorite na hitri kviz
![Dan za varen avto BTC | Avtor: Saša Despot](/media/img/96/3d/320d8bdc685d14aec7f8.jpeg)
Kakšne sile se sproščajo pri trku, smo prikazali na Zaletavčku, napravi Agencije za varnost prometa (AVP). 75-kilogramski človek pri trku s hitrostjo med 10 in 12 km/h pritisne s težo več sto kilogramov, naloga varnostnega pasu pa je, da to silo zaustavi. Veste, kako si pravilno pripnemo varnostni pas v vozilu? Če ste zamudili naše delavnice, zadnja priložnost bo 29. oktobra v Mariboru, več lahko izveste tukaj.
![Dan za varen avto BTC | Avtor: Saša Despot](/media/img/83/a5/c257c551506630f47ae7.jpeg)
Zakaj je imel v verižnem trčenju poškodovan le zadek vozila?
![Dan za varen avto, BTC Ljubljana | Avtor: B. P.](/media/img/c6/23/8c65ea62d071d3d9553e.jpeg)
Da sistemi delujejo tudi v praksi in ne le na našem poligonu, kjer vse obiskovalce vabimo, da preizkusijo sistem samodejnega zaviranja v sili in se poskušajo zaleteti v zračno blazino, nam je potrdil udeleženec iz Ljubljane: "Ta sistem imam prav v mazdi6, v kateri prikazujete nalet v zračno bližino. Ta sistem me je enkrat že rešil. Bil sem udeležen v verižnem trčenju. Zaradi tega sistema nisem trčil v vozil pred mano. Je pa voznik za menoj, brez tega sistema, priletel v zadek mojega vozila.“
Zadnji dogodek Dan za varen avto v organizaciji Žurnala24 bo v soboto, 29. oktobra v Mariboru. Spremljajte nas tudi na Facebooku.