Najnovejši dizelski motorji znamk Mercedes, Vauxall/Opel in BMW v zrak ne izpuščajo dušikovega oksida, znanega pod kratico NOx, ali pa zelo malo. Niti v težjih realnih testiranjih na cesti, so ugotovitve neodvisne raziskave.
Največji nemški avtomobilski klub ADAC je na realnem testu merjenja emisij RDE (real driving emissions) testiral vrsto bencinskih in dizelskih motorjev in preverjal njihov vpliv na ozračje. Ugotovili so, da številni motorji izpustijo drastično manj škodljivih emisij v ozračje od zakonsko določene meje 168mg/km, ki je opredeljena s pravili pod kratico Euro 6d Temp.
Dizel v mercedesu razred C (C220d) med vožnjo v ozračje ne emitira nič škodljivega NOx, vsaj niso ga zaznale Adacove naprave, medtem, ko štirivaljni dizel v BMW serije5 (520d) v ozračje izpusti le 1 mg/km NOx. Citroën berlingo BlueHDI 130 izpusti zgolj 7 mg/km. V nekaterih primerih so se testirana vozila z dizelskimi motorji izkazala za bolj čista od bencinskih modelov.
Ni znano, kako so proizvajalci vozil dosegli tako nizke emisije, zato pa so ugotovitve pri Boschu, največjem dobavitelju avtomobilski industriji v začetku leta 2018 razkrile, da lahko zmanjšajo emisije NOx na le 13 mg/km. Prav NOx je bil srž debat okoli dizelskih pogonov, saj ti fini trdni delci močno vplivajo na zdravje (od astme, pljučnih bolezni do pojava demence in obolenj srca) ljudi in jih povezujejo s številnimi prezgodnimi smrtmi v Evropi. Dušikovi oksidi prispevajo levji delež k onesnaževanju zraka v mestih, po vsej Evropi pa naj bi povzročila več kot 70 tisoč prezgodnjih smrti.
Rezultati merjenja v realnih razmerah RDE NOx (mg/km)
Audi A8 50 TDI: 15
BMW 520d Steptronic: 5
BMW 520d Touring: 1
BMW X2 xDrive 20d: 23
Citroen Berlingo BlueHDI 130: 7
Honda Civic 1.6 i-DTEC : 101
Kia Ceed 1.6 CRDi: 22
Mercedes A 180 d: 40
Mercedes C 220 d: 0
Opel Astra 1.6 D: 1
Peugeot 308 SW BlueHDi 180: 30
Volvo XC60 D5 AWD: 56
VW Golf 1.6 TDI SCR: 14
Rezultati, ki jih je razkril ADAC, bodo prav gotovo pozdravili proizvajalci avtomobilov, ki bijejo bitko z novimi, realnimi testi porabe goriva in emisij: RDE in WLTP.
Kot je že nekdo omenil. Ja stari dizli smrdijo. Novi manj kot bencinarji dejansko. Naj raje namesto elektro avtom, da država subvencije za vsa nova vozila da bodo glede na naše prihodke bolj dostopna in s tem bo tudi zrak bolj čist.
diesel for ever. :-) Seveda pa so problem tako kot za bencin tako za dizel po 20 let stara vozila. Tukaj pa naj država stopi zraven ali pa naj firme zmanjšajo pohlep, da si bodo lahko ljudje privoščili novo vozilo na najmanj 10 let.
Pa kdo zdaj koga jebe v glavo s temi dizli in trdimi delci itd.. kateri lobiji. Nabijem vse kvazi strokovnjake na kurac ker ne verjamem nobenemu več nič. same manipulacije.